איך מתאימים רצפה לבית חדש?

אם אתם נכנסים לבית חדש, או שאתם נמצאים בעיצומו של תהליך בנייה – חשוב שתדעו כיצד מתאימים את רצפת הבית לסגנון העיצוב של החלל, כיצד מבצעים התאמה אישית של הרצפה, ומהם השיקולים בבחירת רצפה לבית.

כיום ישנן מגוון רצפות לבחירה, בין אם מדובר ברצפות שיש, פרקט, קרמיקה, ועוד. אבל כיצד אפשר לבצע בחירה נכונה? כמה טיפים בהמשך.

בחרו ריצוף לכל חלל

כאשר אתם בוחרים את הריצוף לבית שלכם, חשוב לעבור הכל חדר וחלל בבית, תוך שאתם מחליטים אודות סגנון הריצוף שתרצו בכל חלל. בשל היכולת לרצף חדרים  בצורה נפרדת כמו חדרי שינה, אמבטיות, מטבחים ושלל חללים במרצפות וחיפויים שונים, ניתן ליהנות מגיוון בריצוף ואיכות חיים גבוהה יותר.

אם אתם מעוניינים להעניק תחושה חמימה לחדר השינה שלכם, תוכלו לבחור בריצוף פרקט שמכניס חמימות לבית. ריצוף מפרקט מעולה גם לחדר הילדים וזאת משום שכיום ישנם פרקטים עמידים מפני שריטות, מים, כתמים ועוד.

את חדר האמבטיה למשל תוכלו לצפות במרצפות קרמיקה, ואת הסלון במרצפות שיש. בכך ניתן לבצע משחק ריצוף בחלל הבית תוך שהריצוף מתכתב אחד עם השני.

חשבו על הפונקציונאליות של הריצוף שלכם

חשוב שתדעו מה ההשלכות של הבחירה שלכם בריצוף. ריצוף הבית בשיש למשל הינו ריצוף מדהים שמתאים לסגנון המודרני, התעשייתי והמלכותי. עם זאת חשוב לדעת שריצוף באמצעות שיש יצריך ליטוש שיש מפעם לפעם וזאת על מנת שהשיש ישמר מבריק ונעים למראה.

גם בחירה בחיפוי פרקט לחלל הבית היא בחירה נהדרת בעיקר בבתים שעוברים שיפוץ, אך גם בחירה כזאת מצריכה תחזוקה של הפרקט מידי כמה שנים על מנת לשמור את הפרקט שלם ויפה למראה.

ניקיון הרצפה

כאשר אתם בוחרים ריצוף לבית החדש שלכם או אפילו לבית שאתם משפצים, חשוב שתשימו לב לקלות שבה ניתן לנקות את הרצפות. רצפות קרמיקה למשל נחשבות קשות יותר לניקוי וייבוש, בזמן שרצפות פרקט קל יותר לנקות וזאת באמצעות שאיבת הפרקט וניקוי הפרקט באמצעות מטלית ספוגה בחומר ייעודי לניקוי.

כיום ישנם מגוון סוגי פרקטים לבחירה ביניהם: פרקט גושני, פרקט עמיד במים, פרקט פולימר ועוד, כאשר כל פרקט ניתן להתאים באופן אישי לאורח החיים שלכם.

אז מהם השיקולים בבחירת רצפות?

התאמה לעיצוב הבית– יש לבצע התאמה של הרצפות לסגנון של הבית, לאווירה שבו ולמה שאתם רוצים לשדר כמו גם ביצוע התאמה לרצון של בני הבית.

פרקטיות– וודאו כי אתם בוחרים רצפה שקל לתחזק ולנקות, וכי היא כזאת שמתייבשת במהירות ואינה מצריכה משאבים רבים לתחזוקה ותיקון במידת הצורך.

מחיר – אלמנט חשוב במיוחד שעליכם לקחת בחשבון כאשר אתם משכללים את עלות הרצפות. החישוב שלכם עליו לכלול גם את המחיר למטר מרובע, וגם את הצורך העתידי בתחזוקת הרצפות כמו למשל תחזוקה על ידי ליטוש שיש, תיקון פרקטים, תיקון מרצפות קרמיקה ועוד.

התגובות סגורות

דילוג לתוכן