דגשים בבחירת פרקטים לבית

דגשים בבחירת פרקטים לבית

דגשים בבחירת פרקטים לבית

קניית פרקטים לבית – כך תעשו זאת נכון

אחד מחיפויי הרצפה המבוקשים ביותר במבני מגורים הוא הפרקט. מדובר באלמנט זול בהרבה מהחלפת הרצפה, יפה לעין, נעים למגע וכאשר הוא איכותי ומותאם לסביבתו, הוא גם עמיד לתקופה ארוכה. בבואכם לבחור פרקטים לבית, תגלו כי מדובר בתחום רחב ומגוון וכי הבחירה חייבת להתבצע באופן חכם ומושכל. בשורות הקרובות תקבלו מספר דגשים שיעזרו לכם בתהליך הבחירה החשוב הזה.

איזה סוג פרקט אתם מעדיפים – עץ או למינציה?

בדיוק כפי שאר פריטי הריהוט בבית – מזנונים, סלונים, ארונות הזזה ואפילו ארונות המטבח, גם בתחום הפרקטים ניתן לבחור בין עץ מלא לבין חומרים אחרים, זולים יותר. ואכן, הבחירה הראשונית ביותר צריכה להתמקד בסוג החומר, שיכול להיות עץ או למינציה. לכל סוג מאפיינים משלו אשר מתבטאים באופן הבא:

  • עץ מלא חד שכבתי – פרקט זה כולל לוחות שעשויים משכבה אחת של עץ גושני כגון אלון, טיק, איפאה ועוד. מדובר בפרקט חזק שמבודד היטב, אך יש לקחת בחשבון כי הוא רגיש מאוד למים ואינו מתאים למערכות חימום תת רצפתיות. עוד חשוב לדעת כי ניתן לחדש את סוג הפרקט הזה מספר פעמים לאורך השנים בצורה פשוטה יחסית.
  • עץ מלא רב שכבתי – במקרה זה, רק השכבה החיצונית עשויה מעץ גושני מלא (שאחראי על המראה הסופי של הפרקט) כשמתחתיה שתיים עד שלוש שכבות נוספות של עץ סנדויץ'. זהו פרקט שכן ניתן ליישם על מערכות חימום תת רצפתיות, הוא הרבה יותר עמיד בפני חבלות ומכות אך גם הוא רגיש מאוד למים.
  • פרקט למינציה – נחשב לאלטרנטיבה של שני סוגי הפרקטים האחרים. הוא אינו עשוי מעץ מלא אלא מחומרים סינטטיים קלי משקל. על גבי הפרקטים הללו מצויה מדבקה מנויילנת שקובעת את העיצוב שלו, שיכול להיות דמוי עץ או בכל צבע וגוון אחרים.

 

מהי הבחירה הנכונה עבורכם? ובכן, אם מעניינים אתכם רק שיקולי מחיר, פרקט הלמינציה הוא הזול ביותר, אך קחו בחשבון שהעמידות שלו אינה רבת שנים כמו פרקטי העץ. אם מה שחשוב לכם הוא מראה אמיתי של עץ ובידוד מירבי, פרקט העץ הוא האפשרות האידיאלית עבורכם. סוג זה של פרקט הוא גם המתאים ביותר במידה ואתם מעוניינים להעמיד על גביו פריטי ריהוט בעלי משקלים גדולים.

פרקטים לבית – ממש לא חייבים להסתפק בפרקט אחד

כאשר בוחרים פרקטים לבית, אין שום הכרח לבחור בסוג פרקט אחד, שכן ניתן לשלב בין סוגים שונים וליהנות מהתאמה מדוייקת לצרכים. למשל, אין סיבה אמיתית להתקין בחדר הילדים פרקט יקר שעשוי מעץ מלא. במקרה זה מספיקה הרכישה של פרקט למינציה איכותי (רמת שחיקה AC4) ולבצע החלפה ממוקדת של לוחות במקרה של שבר או רטיבות חמורה. בנוסף, יש להיות מודעים לכך שלמרות שפרקטים פר-הגדרה הינם אלמנטים רגישים למים, עדיין ניתן להשתמש בהם בחדר הכביסה, המטבח ואפילו במקלחת. זאת הודות לפרקטי למינציה מיוחדים שעמידים לחלוטין כנגד מים.

רכישה נעימה!

 

התגובות סגורות

דילוג לתוכן