פרקט אלון מעושן

אחד הדברים המשפיעים על מראה חלל המשמש לצרכי מגורים או לצרכים עסקיים הוא מראה הרצפה. אחד הפתרונות הטובים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש בתקופה האחרונה לצורך העשרת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי רכישה והתקנה של פרקט. בעזרת פרקט תוכלו ליצור בביתכם או בעסק שלכם תחושה חמימה ומראה יוקרתי

אילו סוגי פרקט אלון מעושן קיימים

בשנים האחרונות התפתח תחום הפרקט אלון מעושן בצורה מאוד משמעותית, וכיום יכול כל מי שרוצה בכך לקנות ולהתקין פרקט שיתאים בצורה מושלמת לצרכים. בין המוצרים הפופולארים ביותר בשימוש קיימים פרקט אלון מעושן פרקט למינציה, פרקט רב שכבתי, תלת שכבתי ופרקט עץ מלא. לכל אחד מהסוגים יתרונות לצד חסרונות ולכן כדאי לבחור פרקט שיהלום בצורה מקסימאלית את הצרכים, וחשוב לא פחות שהמחיר שלו יהיה במסגרת התקציב המצוי בידכם .

פרקט עשוי עץ מלא

עץ מלא קרוי גם פרקט גושני, והוא יוצר במקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי ואסתטי. מוצר זה עשוי מקורות של עץ עמיד במיוחד וניתן להשיגו במידות שונות. במרבית הפעמים יעשה שימוש בלוחות מעץ סידר, אירוקו, איפאה, קומרו וג'טובה. רוב הפרקט אלון מעושן מסוג פרקט אשר עשוי עץ מלא כוללים לוחות עץ בטווח המידות של עובי 10 מילימטר ועד 21 מילימטר, רוחב של 9 סנטימטר ועד 18 סנטימטר ואורך המגיע עד 220 סנטימטר.  התקנת פרקט עץ נעשית בשיטה של הכנסת לוח עץ אחד לצד לוח עץ נוסף, עד להשלמת הפרקט. התקנה של פרקט מסוג זה מומלץ לעשות על ידי גורם מקצועי. את ההתקנה מבצעים באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על תשתית של לוח עץ אחיד. בתום ההתקנה אפשר להשאיר את הפרקט כמו שהוא או לצבוע אותו בשכבת וורניש או לכה בכדי ליצור גימור.

שיקולים בבחירת פרקט עץ מלא

פרקט אלון מעושן אשר בנויים מ עץ מלא מספקים מראה יפה ויוקרתי. חומר זה הינו בעל טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד וחזק במיוחד. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקט אלון מעושן אחרים: מחירו יחסית גבוה. ההתקנה שלו מורכבת בהשוואה לקושי בהתקנת כל פרקט אחר. מוצר זה רגיש לחשיפה לשמש והוא עשוי לשנות את הגוון שלו, פרקט מסוג זה אינו עמיד במים, ולכן מומלץ לנקותו באמצעות טאטוא ושימוש בסמרטוט לח בלבד.

מהו פרקט שכבתי

פרקט אשר עשוי עץ שכבתי עשוי מכמה שכבות של עץ (פרקט תחת שכבתי או פרקט רב שכבתי), אשר אשר אינן זהות באיכותן, ולכן מחירו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא הרבה מ פרקט אלון מעושן אלו מיוצרים מעץ אלון, בוק, דובדבן או וונגה. בחלק מהמקרים פרקט זה מיוצר מנסורת דחוסה וכמה שכבות של עץ. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. ברוב המקרים השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. שכבות תחתונות מיוצרות מעץ לבנה, אורן או צפצפה. יש ספקי פרקט אלון מעושן אשר יוצרים את הפרקט בהתאמה לסוג העץ אשר נדרש על פי הלקוח.

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

פרקט שכבתי לעולם יהיה זול יותר מפרקט עץ מלא, אך בזכות שכבתו העליונה הוא יכול להיראות לא פחות מרשים. התקנת הפרקט פשוטה ולא מורכבת במיוחד. פרקט זה עמיד ויכול לשמש אתכם לזמן ממושך. פרקט זה דק יותר בהשוואה לפרקט עץ מלא. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לצד היתרונות יש לפרקט זה גם כמה חסרונות: הזזה של רהיטים או חשיפה ממושכת לשמש עלולים ליצור פגמים בפרקט. עלותו של פרקט זה אמנם זולה מעלות פרקט עץ מלא אך גבוהה מעלות התקנת פרקט למינציה.

פרקט למינציה

פתרון מצויין עבור מי שרוצה ליהנות מכל היתרונות של פרקט מבלי להיכנס להוצאות כבדות הוא התקנת פרקט אלון מעושן מסוג למינציה. מוצר זה מספק אלטרנטיבה זולה ויעילה ולפיכך רבים הם האנשים אשר מעדיפים לעשות בו שימוש. פרקט למינציה מיוצר באופן תעשייתי והוא מכיל כמה חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט למינציה כולל גם ציפוי מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להישמר למשך זמן רב

פרקט למינציה – יתרונות אל מול חסרונות

עלותו של פרקט למינציה היא נמוכה בהשוואה לעלות פרקט מסוג אחר. בנוסף שיטת ההתקנה שלו פשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לכל פרקט אחר. המראה של פרקט זה מרשים לאור שכבו העליונה, שכבה בת טקסטורה של עץ. קל מאוד לתחזק את הפרקט ולנקות אותו. יש שפע של דוגמאות וצבעים לפרקט זה. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.אפשר להעביר פרקט זה מבית לבית במצב של מעבר דירה. מראה של פרקט למינציה נשאר בדרך כלל זהה לאורך זמן רב ואינו מושפע מתזוזות רהיטים או חשיפה לשמש. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

מדריך לבחירת פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • היכן בכוונתך להתקין את הפרקט? האם בכל שטח הבית או המשרד או במקום ספציפי?
  • מה נדרש לצורך תחזוקת הפרקט
  • באיזה אופן יש לנקות את הפרקט
  • איזה מראה ברצונך ליצור באמצעות התקנה של פרקט

דילוג לתוכן