פרקט גרמני קרונו

אחד הדברים המשפיעים על מראה חלל המשמש לצרכי מגורים או לצרכים עסקיים הוא מראה הרצפה. אחד הפתרונות השכיחים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש בתקופה האחרונה לצורך השבחת מראה בתים, דירות ומשרדים הוא על ידי רכישה והתקנה של פרקט. בעזרת פרקט תוכלו ליצור בביתכם או בעסק שלכם תחושה חמימה ומראה יוקרתי

מגוון סוגים של פרקט גרמני קרונו

בחלוף השנים האחרונות חלה האצה בהתפתחות תחום הפרקט גרמני קרונו, וכיום יכול כל מי שמעוניין בכך לקנות ולהתקין פרקט שיענה באופן מושלם על הצרכים. בין המוצרים השכיחים ביותר בשימוש קיימים פרקט גרמני קרונו פרקט למינציה, פרקט רב שכבתי, תלת שכבתי ופרקט עץ מלא. לכל אחד מהפרקטים יתרונות וחסרונות ולכן חשוב לבחור את הפרקט שיתאים לצרכים, ולא פחות חשוב שעלותו תהיה במסגרת התקציב העומד לרשותכם .

פרקט מעץ מלא

פרקט עץ מלא מכונה גם בשם פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי במיוחד. פרקט זה קיים במידות שונות והוא מיוצר מכמה שכבות של עץ איכותי. במרבית הפעמים יעשה שימוש בלוחות מעץ אירוקו, איפאה, סידר, ג'טובה וקומרו. רוב הפרקט גרמני קרונו מסוג זה מיוצרים מ לוחות עץ בטווח המידות של עובי 10 מילימטר ועד 21 מילימטר, רוחב של 9 סנטימטר ועד 18 סנטימטר ואורך המגיע עד 220 סנטימטר.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". התקנת פרקט זה מעט מורכבת ולכן מומלץ להיעזר בגורם מקצועי. שלב ההתקנה מבוצע באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על תשתית של לוח עץ אחיד. בתום ההתקנה קיימת אפשרות להותיר את הפרקט במראה טבעי או לצפות אותו בשכבה של לכה או וורניש בכדי ליצור גימור.

שיקולים בבחירת פרקט עץ מלא

פרקט גרמני קרונו אשר מיוצרים מ עץ מלא מספקים מראה יוקרתי במיוחד. חומר זה הינו בעל טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד לאורך תקופה ממושכת. לפרקט זה יתרונות רבים אך יש בשימוש בו מה חסרונות: החיסרון הראשון והמרכזי הוא בנחירו הגבוה. התקנתו מורכבת בהשוואה לקושי בהתקנת כל פרקט אחר. מוצר זה רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, הפרקט אינו עמיד במים, ולכן יש לנקותו באמצעות מטאטא ותוך שימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

פרקט עץ שכבתי

פרקט אשר עשוי עץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (תלת שכבתי או רב שכבתי), אשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות, ולכן המחיר שלו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא הרבה מ פרקט גרמני קרונו אלו מיוצרים מעץ אלון, בוק, דובדבן או וונגה. לפעמים פרקט מסוג זה מיוצר מנסורת דחוסה וכמה שכבות של עץ. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. בדרך כלל השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. יתר השכבות מיוצרות מעץ צפצפה, אורן או לבנה. יש ספקים אשר מאפשרים ללקוח לבחור את סוגי העץ בפרקט

יתרונות וחסרונות

מחירו של פרקט שכבתי זול משמעותית ממחיר עץ מלא, והוא לא פחות מרשים ביופיו. קל מאוד להתקין את הפרקט. עמידותו גבוהה במיוחד. ניתן לרכוש פרקט שכבתי דק במיוחד במידת הצורך. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לצד היתרונות יש לפרקט זה גם כמה חסרונות: פרקט זה נתון גם הוא לפגיעה על ידי הזזה של רהיטים או חשיפה לאור השמש. פרקט זה עולה יותר מפרקט למינציה.

פרקט מסוג למינציה

פתרון מצויין עבור מי שרוצה ליהנות מכל היתרונות של פרקט מבלי להיכנס להוצאות כבדות הוא התקנת פרקט גרמני קרונו מסוג למינציה. מוצר זה מספק חלופה יעילה וזולה ולכן אנשים רבים מעדיפים לעשות בו שימוש. פרקט למינציה מיוצר באופן תעשייתי והוא כולל מספר חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט זה כולל גם שכבת הגנה – ציפוי ניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להאריך ימים

יתרונות וחסרונות

פרקט למינציה הוא הזול מבין סוגי הפרקטים. בנוסף טכניקת ההתקנה של פרקט זה מהירה וקלה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקטים מסוגים אחרים. המראה של פרקט זה מרשים לאור שכבו העליונה, שכבה בת טקסטורה של עץ. קל מאוד לתחזק את הפרקט ולנקות אותו. מוצר זה קיים במגוון דגמים וצבעים. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.ניתן להעביר פרקט זה מנכס אחד לאחר במידת הצורך. פרקט זה עמיד ואינו נשרט עם תזוזת רהיטים. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

כיצד לבחור פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • האם יש צורך בפרקט בכל שטח הנכס או בחלקו
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • באיזה אופן יש לנקות את הפרקט
  • איזה מראה ברצונך ליצור באמצעות התקנה של פרקט

דילוג לתוכן