פרקט למינציה בסלון ובמטבח

אחד הדברים המשפיעים על מראה חלל המשמש לצרכי מגורים או לצרכים עסקיים הוא מראה הרצפה. אחד הפתרונות היעילים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש כיום לצורך העצמת מראה בתים, דירות ומשרדים הוא על ידי רכישה והתקנה של פרקט. בעזרת פרקט תוכלו ליצור בביתכם או בעסק שלכם תחושה חמימה ומראה יוקרתי

פרקט למינציה בסלון ובמטבח מסוגים שונים

בעת האחרונה תחום הפרקט למינציה בסלון ובמטבח התפתח מאוד, וכיום יכול כל אחד ואחת לקנות ולהתקין פרקט שיתאים בצורה מושלמת לצרכים. בין המוצרים השכיחים במיוחד בשימוש קיימים פרקט למינציה בסלון ובמטבח מסוג עץ מלא, רב שכבתי, תלת שכבתי, ופרקט למינציה. לכל אחד מהפרקטים יתרונות לצד חסרונות ולכן חשוב לבחור את הפרקט שיהלום באופן הטוב ביותר את הצרכים, וחשוב לא פחות שהמחיר שלו יהיה במסגרת התקציב המצוי בידכם .

פרקט מעץ מלא

עץ מלא קרוי גם פרקט גושני, והוא יוצר במקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי ואסתטי. מוצר זה קיים במידות שונות והוא מיוצר מכמה שכבות של עץ איכותי. במרבית הפעמים יעשה שימוש בלוחות מעץ סידר, אירוקו, איפאה, קומרו וג'טובה. מרבית הפרקט למינציה בסלון ובמטבח מסוג זה כוללים לוחות עץ בטווח המידות של עובי של 10-21 מילימטר, רוחב של 9-18 ס"מ ואורך של 220 ס"מ.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". התקנה של פרקט מסוג זה מומלץ לעשות על ידי גורם מקצועי. שלב ההתקנה מבוצע באמצעות הדבקה או על ידי שימוש במסמרים, על תשתית של לוח עץ אחיד. בסוף תהליך ההתקנה קיימת אפשרות להותיר את הפרקט כמו שהוא או לצבוע אותו בשכבה של לכה או וורניש בכדי ליצור גימור.

פרקט עץ מלא יתרונות אל מול חסרונות

פרקט למינציה בסלון ובמטבח אשר מיוצרים מ עץ מלא מעניקים מראה יוקרתי במיוחד. חומר זה הינו בעל טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקט למינציה בסלון ובמטבח אחרים: מחירו יחסית גבוה. התקנתו מורכבת יותר מהתקנת פרקטים מסוגים אחרים. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, פרקט עץ מלא אינו עמיד במים, ולכן מומלץ לנקותו באמצעות טאטוא ותוך שימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

מהו פרקט שכבתי

פרקט המורכב מעץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (פרקט תחת שכבתי או פרקט רב שכבתי), אשר שונות זו מזו ברמת האיכות שלהן, ומסיבה זו המחיר שלו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא מרבית פרקט למינציה בסלון ובמטבח אלו מיוצרים מעץ וונגה, דובדבן, בוק או עץ אלון. לפעמים מוצר זה מיוצר מנסורת דחוסה וכמה שכבות של עץ. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. ברוב המקרים שכבת הפרקט העליונה היא העמידה ביותר. יתר השכבות מיוצרות מעץ אורן, לבנה וצפצפה. יש ספקים אשר מאפשרים ללקוח לבחור את סוגי העץ בפרקט

יתרונות וחסרונות

פרקט שכבתי לעולם יהיה זול יותר מפרקט עץ מלא, אך בזכות שכבתו העליונה הוא יכול להיראות לא פחות מרשים. התקנת הפרקט פשוטה ולא מורכבת במיוחד. עמידותו גבוהה והוא פחות נתון לשינויים הנוצרים משימוש בו. אפשר לקנות פרקט דק במיוחד. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לצד היתרונות יש לפרקט זה גם כמה חסרונות: הזזה של רהיטים או חשיפה ממושכת לשמש עלולים ליצור פגמים בפרקט. פרט זה זול מפרקט עץ מלא אך עולה יותר מפרקט מסוג למינציה.

פרקט למינציה

לנוכח יתונותיו הרבים הפך פרקט הלמינציה למוצר מוביל. פרקט זה נחשב להיות חלופה משתלמת במיוחד ולכן אנשים רבים בוחרים בו על פני הפרקטים האחרים. פרקט זה מיוצר בצורה תעשייתית והוא כולל כמה חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט למינציה כולל גם ציפוי הגנה מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להאריך ימים

יתרונות וחסרונות

עלותו של פרקט למינציה היא נמוכה בהשוואה לעלות פרקט מסוג אחר. כמו כן אופן ההתקנה של פרקט למינציה קלה ופשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקט עץ מלא ואף לפרקט שכבתי. המראה של פרקט זה מרשים לאור שכבו העליונה, שכבה בת טקסטורה של עץ. תחזוקת פרקט זה קלה ואינה דורשת שימוש בחומרים מיוחדים. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.ניתן להעביר פרקט זה מנכס אחד לאחר על פי הצורך. מראה של פרקט למינציה נשאר בדרך כלל זהה לאורך זמן רב ואינו מושפע מתזוזות רהיטים או חשיפה לשמש. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

כיצד לבחור פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • האם הפרקט מיועד להתקנה בכל החלל הפרטי או העסקי או רק בחלק ממנו
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • האם נדרש לצורך ניקיון הפרקט שימוש בחומרים מיוחדים?
  • באיזה צבע או גוון של פרקט אתה מעוניין?

דילוג לתוכן