פרקט למינציה הכי טוב

מראה של דירת מגורים, בית פרטי או משרד מושפע רבות מהאופן שבו הרצפה נראית. אחד הפתרונות הטובים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש כיום לצורך העצמת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי שימוש בפרקט. פרקט יוצר בכל מקום בו הוא מותקן תחושה של אסתטיקה ניקיון ומראה יוקרתי

מגוון סוגים של פרקט למינציה הכי טוב

בחלוף השנים האחרונות התפתח תחום הפרקט למינציה הכי טוב בצורה מאוד משמעותית, וכיום יכול כל אחד ואחת לרכוש ולהתקין פרקט שיענה באופן מושלם על הצרכים. בין המוצרים הנפוצים במיוחד בשימוש קיימים פרקט למינציה הכי טוב פרקט למינציה, פרקט רב שכבתי, תלת שכבתי ופרקט עץ מלא. לכל פרקט כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן כדאי לבחור את הפרקט שיהלום באופן הטוב ביותר את הצרכים, ולא פחות חשוב שמחירו יהיה במסגרת התקציב שהוגדר .

פרקט עשוי עץ מלא

פרקט עץ מלא או בשמו השני פרקט גושני, והוא יוצר במקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי ואסתטי. פרקט זה קיים במידות שונות והוא מיוצר מכמה שכבות של עץ איכותי. במרבית הפעמים יעשה שימוש בלוחות מעץ סידר, אירוקו, איפאה, קומרו וג'טובה. רוב הפרקט למינציה הכי טוב מסוג פרקט עץ מלא מיוצרים מ לוחות עץ בטווח המידות של עובי 10 מילימטר ועד 21 מילימטר, רוחב של 9 סנטימטר ועד 18 סנטימטר ואורך המגיע עד 220 סנטימטר.  בכדי להתקין פרקט מסוג זה יש לחבר את לוחות העץ זה לזה, עד לסיום התקנת הפרקט כולו. התקנת פרקט זה מעט מורכבת ולכן מומלץ להיעזר בגורם מקצועי. את ההתקנה מבצעים באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על גבי לוח עץ אחיד. בסוף ההתקנה קיימת אפשרות להותיר את הפרקט כמו שהוא או לצבוע אותו בשכבת לכה או וורניש בכדי ליצור גימור.

פרקט עץ מלא יתרונות אל מול חסרונות

פרקט למינציה הכי טוב אשר מיוצרים מ עץ מלא יוצרים מראה אסתטי ויוקרתי. פרקט עץ מלא כולל מראה של טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד לאורך תקופה ממושכת. לפרקט זה כמה חסרונות: החיסרון הראשון והמרכזי הוא בנחירו הגבוה. התקנתו מורכבת יותר מהתקנת פרקטים מסוגים אחרים. הוא רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, פרקט עץ מלא לא עמיד במים, ולכן יש לנקותו באמצעות טאטוא ותוך שימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

פרקט עץ שכבתי

פרקט עץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (רב שכבתי או תלת שכבתי), אשר שונות זו מזו ברמת האיכות שלהן, ולפיכך המחיר שלו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא לרוב פרקט למינציה הכי טוב אלו מיוצרים מעץ וונגה, אלון, דובדבן או בוק. בחלק מהמקרים פרקט זה מיוצר מנסורת דחוסה וכמה שכבות של עץ. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. ברוב המקרים השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. יתר השכבות מיוצרות מעץ צפצפה, אורן או לבנה. יש ספקי פרקט למינציה הכי טוב אשר יוצרים את הפרקט בהתאמה לסוג העץ אשר נדרש על פי הלקוח.

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

מחירו של פרקט שכבתי זול משמעותית ממחיר עץ מלא, והוא לא פחות מרשים ביופיו. קל מאוד להתקין את הפרקט. עמידותו גבוהה והוא פחות נתון לשינויים הנוצרים משימוש בו. אפשר לקנות פרקט דק במיוחד. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לפרקט זה גם כמה חסרונות: פרקט זה נתון גם הוא לפגיעה על ידי הזזה של רהיטים או חשיפה לאור השמש. פרקט זה עולה יותר מפרקט למינציה.

מהו פרקט למינציה

בשנים האחרונות נפוץ השימוש בפרקט למינציה לאור יתרונותיו הרבים. מוצר זה מספק אלטרנטיבה זולה ויעילה ולפיכך אנשים רבים בוחרים בו על פני הפרקטים האחרים. פרקט למינציה מיוצר בצורה תעשייתית והוא מכיל כמה סוגים של חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט זה כולל גם שכבת הגנה – ציפוי ניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להאריך ימים

יתרונות וחסרונות

כאמור מבין כל סוגי הפרקט למינציה הכי טוב עלות פרקט למינציה היא הזולה ביותר. כמו כן טכניקת ההתקנה של פרקט זה קלה ופשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקט עץ מלא ואף לפרקט שכבתי. השכבה העליונה שלו מזכירה במראה שלה טקסטורה של עץ, ולכן גם שימוש בפרקט מסוג זה יכול להביא ליצירת מראה מרשים. תחזוקת פרקט זה קלה ואינה דורשת שימוש בחומרים מיוחדים. יש שפע של דוגמאות וצבעים לפרקט זה. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.ניתן להעביר פרקט זה מנכס אחד לאחר על פי הצורך. מראה של פרקט למינציה נשאר בדרך כלל זהה לאורך זמן רב ואינו מושפע מתזוזות רהיטים או חשיפה לשמש. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

שיקולים בבחירת פרקט

ישנן כמה שאלות אשר מומלץ לענות עליהן לפני בחירת פרקט

  • היכן בכוונתך להתקין את הפרקט? האם בכל שטח הבית או המשרד או במקום ספציפי?
  • מה נדרש לצורך תחזוקת הפרקט
  • כיצד מנקים את הפרקט
  • באיזה צבע או גוון של פרקט אתה מעוניין?

דילוג לתוכן