פרקט למינציה נהריה

אחד הדברים המשפיעים על מראה חלל המשמש לצרכי מגורים או לצרכים עסקיים הוא מראה הרצפה. אחד הפתרונות היעילים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש בתקופה האחרונה לצורך העצמת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי התקנה של פרקט. בעזרת פרקט תוכלו ליצור בביתכם או בעסק שלכם תחושה חמימה ומראה יוקרתי

מגוון סוגים של פרקט למינציה נהריה

בחלוף השנים האחרונות חלה האצה בהתפתחות תחום הפרקט למינציה נהריה, וכיום יכול כל מי שרוצה בכך לרכוש ולהתקין פרקט שיתאים לו בדיוק. בין המוצרים הנפוצים במיוחד בשימוש קיימים פרקט למינציה נהריה מסוג עץ מלא, רב שכבתי, תלת שכבתי, ופרקט למינציה. לכל אחד מהסוגים כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן כדאי לבחור את הפרקט שיהלום בצורה מקסימאלית את הצרכים, וחשוב לא פחות שמחירו יהיה במסגרת התקציב העומד לרשותכם .

פרקט עשוי עץ מלא

עץ מלא קרוי גם פרקט גושני, והוא יוצר במקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי במיוחד. פרקט זה עשוי מקורות של עץ עמיד במיוחד וניתן להשיגו במידות שונות. במרבית הפעמים יעשה שימוש בלוחות מעץ אירוקו, איפאה, סידר, ג'טובה וקומרו. רוב הפרקט למינציה נהריה מסוג זה מיוצרים מ לוחות עץ בטווח המידות של אורך של עד 220 ס"מ, רוחב של 9-18 ס"מ ועובי של 10-21 מ"מ.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". לשם התקנתו מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומנוסה. את ההתקנה מבצעים באמצעות הדבקה או על ידי שימוש במסמרים, על תשתית של לוח עץ אחיד. בתום תהליך ההתקנה קיימת אפשרות להשאיר את הפרקט כמו שהוא או לצפות אותו בשכבת וורניש או לכה בכדי ליצור גימור.

פרקט עץ מלא יתרונות אל מול חסרונות

פרקט למינציה נהריה אשר בנויים מ עץ מלא מספקים מראה יפה ויוקרתי. פרקט עץ מלא כולל מראה של טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקט למינציה נהריה אחרים: החיסרון הראשון והמרכזי הוא בנחירו הגבוה. התקנתו מורכבת מזו הכרוכה בהתקנת פרקט מסוג אחר. הוא רגיש לחשיפה לשמש דבר אשר עשוי לגרום לו לשינוי גוון, הפרקט אינו עמיד במים, ולכן צריך לנקותו באמצעות טאטוא ושימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

מהו פרקט שכבתי

פרקט עץ שכבתי עשוי מכמה וכמה שכבות של עץ (רב שכבתי או תלת שכבתי), אשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות, ולכן מחירו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא הרבה מ פרקט למינציה נהריה אלו מיוצרים מעץ וונגה, דובדבן, בוק או עץ אלון. לפעמים פרקט מסוג זה מיוצר באופן הכולל בו שכבת עץ מלא ושכבות של עץ למינציה – המורכבות מנסורת דחוסה. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. לרוב השכבה העליונה של הפרקט היא העמידה ביותר. יתר השכבות מיוצרות מעץ לבנה, אורן או צפצפה. יש ספקי פרקט למינציה נהריה אשר יוצרים את הפרקט בהתאמה לסוג העץ אשר נדרש על פי הלקוח.

יתרונות וחסרונות

מחירו של פרקט שכבתי זול משמעותית ממחיר עץ מלא, והוא לא פחות מרשים ביופיו. יתרונות נוספים לסוג פרקט זה הינם בקלות התקנתו (שיטת התקנה דומה להתקנת פרקט למינציה). פרקט זה עמיד ויכול לשמש אתכם לזמן ממושך. פרקט זה דק יותר בהשוואה לפרקט עץ מלא. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לצד היתרונות יש לפרקט זה גם כמה חסרונות: מכיוון ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, גם פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש ועשוי להינזק באם תבוצע עליו הזזה של רהיטים. פרקט זה עולה יותר מפרקט למינציה.

פרקט למינציה

פתרון מצויין עבור מי שרוצה ליהנות מכל היתרונות של פרקט מבלי להיכנס להוצאות כבדות הוא התקנת פרקט למינציה נהריה מסוג למינציה. פרקט זה מהווה חלופה יעילה וזולה ולפיכך רבים הם האנשים אשר מעדיפים אותו על פני כל פרקט אחר. פרקט למינציה מיוצר באופן תעשייתי והוא מכיל כמה סוגים של חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט מהסוג הזה כולל גם ציפוי מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להיות עמיד לתקופה ארוכה

פרקט למינציה – יתרונות אל מול חסרונות

כאמור מבין כל סוגי הפרקט למינציה נהריה עלות פרקט למינציה היא הזולה ביותר. יתרה מכך טכניקת ההתקנה של פרקט למינציה קלה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקט עץ מלא ואף לפרקט שכבתי. ניתן להגיע תוך שימוש זה למראה מרשים ויפה. עלות התחזוקה של פרקט למינציה זולה במיוחד, קל ונוח מאוד לנקות אותו. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.ניתן להעביר פרקט זה ממקום למקום על פי הצורך. מראה של פרקט למינציה נשאר בדרך כלל זהה לאורך זמן רב ואינו מושפע מתזוזות רהיטים או חשיפה לשמש. לצד היתרונות חשוב לציין כי פרקט למינציה נחשב פחות איכותי מסוגי הפרקט האחרים, והוא רגיש במיוחד לנוזלים וללחות.

מדריך לבחירת פרקט

ישנן כמה שאלות אשר מומלץ לענות עליהן לפני בחירת פרקט

  • היכן בכוונתך להתקין את הפרקט? האם בכל שטח הבית או המשרד או במקום ספציפי?
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • באיזה אופן יש לנקות את הפרקט
  • איזה מראה היית רוצה שיווצר עם התקנת הפרקט

דילוג לתוכן