פרקט למינציה 10 מ"מ

מראה של דירת מגורים, בית פרטי או משרד מושפע רבות מהאופן שבו הרצפה נראית. אחד הפתרונות הטובים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש כיום לצורך השבחת מראה דירות, בתים פרטיים, וילות, משרדים ועסקים הוא על ידי רכישה והתקנה של פרקט. פרקט מקנה למקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי ויוצר אווירה חמימה ונעימה. כמו כן פרקט מספק תחושה של ניקיון ואסתטיקה.

מגוון סוגים של פרקט למינציה 10 מ"מ

בעת האחרונה חלה האצה בהתפתחות תחום הפרקט למינציה 10 מ"מ, וכיום יכול כל מי שרוצה בכך לרכוש ולהתקין פרקט שיענה באופן מושלם על הצרכים. בין המוצרים הפופולארים ביותר בשימוש קיימים פרקט למינציה 10 מ"מ מעץ מלא, עץ רב שכבתי, פרקט תלת שכבתי, פרקט דק, פרקט סינטטי ופרקט למינציה. לכל אחד מהסוגים כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן כדאי לבחור פרקט שיהלום בצורה מקסימאלית את הצרכים, ולא פחות חשוב שעלותו תהיה במסגרת התקציב המצוי בידכם .

פרקט מעץ מלא

פרקט עץ מלא מכונה גם בשם פרקט גושני, והוא מעניק מראה יוקרתי ואסתטי. מוצר זה עשוי מקורות של עץ עמיד במיוחד וניתן להשיגו במידות שונות. לרוב יעשה שימוש בלוחות מעץ קומרו, סידר, איפאה, וג'טובה. מרבית הפרקט למינציה 10 מ"מ מסוג פרקט אשר עשוי עץ מלא כוללים לוחות עץ בטווח המידות של עובי 10 מילימטר ועד 21 מילימטר, רוחב של 9 סנטימטר ועד 18 סנטימטר ואורך המגיע עד 220 סנטימטר.  התקנת פרקט עץ נעשית בשיטה של הכנסת לוח עץ אחד לצד לוח עץ נוסף, עד להשלמת הפרקט. התקנה של פרקט מסוג זה מומלץ לעשות על ידי גורם מקצועי. את שלב ההתקנה יש לבצע באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על תשתית של לוח עץ אחיד. בסוף ההתקנה אפשר להשאיר את הפרקט במראה טבעי או לצבוע אותו בשכבת וורניש או לכה ליצירת גימור.

שיקולים בבחירת פרקט עץ מלא

פרקט למינציה 10 מ"מ העשויים עץ מלא מעניקים מראה אסתטי ויוקרתי. לחומר זה טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקט למינציה 10 מ"מ אחרים: חיסרון מרכזי ומשמעותי הוא בעלותו הגבוהה. התקנה של פרקט עץ מלא מורכבת מזו הכרוכה בהתקנת פרקט מסוג אחר. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש והוא עשוי לשנות את הגוון שלו, פרקט עץ מלא אינו עמיד במים, ולכן מומלץ לנקותו באמצעות מטאטא ותוך שימוש בסמרטוט לח בלבד.

פרקט שכבתי

פרקט אשר עשוי עץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (תלת שכבתי או רב שכבתי), אשר שונות זו מזו ברמת האיכות שלהן, ומסיבה זו מחירו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא לרוב פרקט למינציה 10 מ"מ אלו מיוצרים מעץ וונגה, אלון, דובדבן או בוק. לעיתים פרקט מסוג זה מיוצר מנסורת דחוסה וכמה שכבות של עץ. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. לרוב שכבת הפרקט העליונה היא העמידה ביותר. השכבות התחתונות מיוצרות מעץ לבנה, אורן או צפצפה. יש ספקים אשר מאפשרים ללקוח לבחור את סוגי העץ בפרקט

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

פרקט שכבתי לעולם יהיה זול יותר מפרקט עץ מלא, אך בזכות שכבתו העליונה הוא יכול להיראות לא פחות מרשים. התקנת הפרקט פשוטה ולא מורכבת במיוחד. עמידותו גבוהה במיוחד. אפשר לקנות פרקט דק במיוחד. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לצד היתרונות יש לפרקט זה גם כמה חסרונות: פרקט זה נתון גם הוא לפגיעה על ידי הזזה של רהיטים או חשיפה לאור השמש. פרקט זה עולה יותר מפרקט למינציה.

מהו פרקט למינציה

פתרון מצויין עבור מי שרוצה ליהנות מכל היתרונות של פרקט מבלי להיכנס להוצאות כבדות הוא התקנת פרקט למינציה 10 מ"מ מסוג למינציה. פרקט למינציה נחשב להיות חלופה משתלמת במיוחד ולפיכך אנשים רבים מעדיפים לעשות בו שימוש. פרקט זה מיוצר באופן תעשייתי והוא מכיל מספר חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט למינציה כולל גם ציפוי הגנה מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להאריך ימים

יתרונות וחסרונות

כאמור מבין כל סוגי הפרקט למינציה 10 מ"מ עלות פרקט למינציה היא הזולה ביותר. יתרה מכך שיטת ההתקנה של פרקט למינציה פשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקטים מסוגים אחרים. השכבה העליונה שלו מזכירה במראה שלה טקסטורה של עץ, ולכן גם שימוש בפרקט מסוג זה יכול להביא ליצירת מראה מרשים. תחזוקת פרקט זה קלה ואינה דורשת שימוש בחומרים מיוחדים. מוצר זה קיים במגוון דגמים וצבעים. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.אין מניעה להעביר פרקט זה מבית לבית במידת הצורך. הפרקט ברוב המקרים אינו משנה את צבעו, תופעה שיכולה להתרחש בסוגי פרקטים אחרים. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

שיקולים בבחירת פרקט

כאשר אדם ניגש לתהליך בחירה של פרקט רצוי כי יבחן כמה נושאים:

  • היכן בכוונתך להתקין את הפרקט? האם בכל שטח הבית או המשרד או במקום ספציפי?
  • כמה מורכב לתחזק את הפרקט
  • באיזה אופן יש לנקות את הפרקט
  • איזה מראה היית רוצה שיווצר עם התקנת הפרקט

דילוג לתוכן