פרקט עץ בכל הבית

מראה של דירת מגורים, בית פרטי או משרד מושפע רבות מהאופן שבו הרצפה נראית. אחד הפתרונות היעילים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש כיום לצורך העצמת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי התקנה של פרקט. פרקט יוצר בכל מקום בו הוא מותקן תחושה של אסתטיקה ניקיון ומראה יוקרתי

פרקט עץ בכל הבית מסוגים שונים

בחלוף השנים האחרונות תחום הפרקט עץ בכל הבית התפתח מאוד, וכיום יכול כל מי שמעוניין בכך לקנות ולהתקין פרקט שיענה באופן מושלם על הצרכים. בין המוצרים השכיחים במיוחד בשימוש קיימים פרקט עץ בכל הבית פרקט למינציה, פרקט רב שכבתי, תלת שכבתי ופרקט עץ מלא. לכל פרקט יתרונות לצד חסרונות ולכן מומלץ לבחור את המוצר שיהלום בצורה מקסימאלית את הצרכים, ולא פחות חשוב שמחירו יהיה במסגרת התקציב העומד לרשותכם .

פרקט עשוי עץ מלא

פרקט עץ מלא מכונה גם בשם פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי במיוחד. מוצר זה קיים במידות שונות והוא מיוצר מכמה שכבות של עץ איכותי. ברוב המקרים יעשה שימוש בלוחות מעץ אירוקו, איפאה, סידר, ג'טובה וקומרו. רוב הפרקט עץ בכל הבית מסוג פרקט אשר עשוי עץ מלא כוללים לוחות עץ בטווח המידות של עובי 10 מילימטר ועד 21 מילימטר, רוחב של 9 סנטימטר ועד 18 סנטימטר ואורך המגיע עד 220 סנטימטר.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". התקנה של פרקט מסוג זה מומלץ לעשות על ידי גורם מקצועי. את ההתקנה מבצעים באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על גבי לוח עץ אחיד. בתום ההתקנה קיימת אפשרות להשאיר את הפרקט במראה טבעי או לצפות אותו בשכבת לכה או וורניש ליצירת גימור.

שיקולים בבחירת פרקט עץ מלא

פרקט עץ בכל הבית אשר מיוצרים מ עץ מלא מספקים מראה יפה ויוקרתי. לחומר זה טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד וחזק במיוחד. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקט עץ בכל הבית אחרים: החיסרון הראשון והמרכזי הוא בנחירו הגבוה. התקנתו מורכבת מזו הכרוכה בהתקנת פרקט מסוג אחר. מוצר זה רגיש לחשיפה לשמש דבר אשר עשוי לגרום לו לשינוי גוון, פרקט מסוג זה לא עמיד במים, ולכן צריך לנקותו באמצעות מטאטא ותוך שימוש בסמרטוט לח בלבד.

מהו פרקט שכבתי

פרקט אשר עשוי עץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (פרקט תחת שכבתי או פרקט רב שכבתי), אשר שונות זו מזו ברמת האיכות שלהן, ולפיכך המחיר שלו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא מרבית פרקט עץ בכל הבית אלו מיוצרים מעץ אלון, בוק, דובדבן או וונגה. לפעמים פרקט מסוג זה מיוצר באופן הכולל בו שכבת עץ מלא ושכבות של עץ למינציה – המורכבות מנסורת דחוסה. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. לרוב השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. יתר השכבות מיוצרות מעץ צפצפה, אורן או לבנה. פרקטים מסויימים מיוצרים מסוגי עץ שונים לבקשת הלקוח

יתרונות וחסרונות של פרקט שכבתי

היתרון הגדול של פרקט עץ שכבתי בהשוואה לפרקט עץ מלא הוא בכך שהוא נראה יפה ויוקרתי, זאת לאור העובדה ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, אך מחירו יהיה זול משמעותית מפרקט עץ מלא. התקנת הפרקט פשוטה ולא מורכבת במיוחד. עמידותו גבוהה והוא פחות נתון לשינויים הנוצרים משימוש בו. פרקט זה דק יותר בהשוואה לפרקט עץ מלא. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לצד היתרונות יש לפרקט זה גם כמה חסרונות: פרקט זה נתון גם הוא לפגיעה על ידי הזזה של רהיטים או חשיפה לאור השמש. פרקט זה עולה יותר מפרקט למינציה.

מהו פרקט למינציה

פתרון מצויין עבור מי שרוצה ליהנות מכל היתרונות של פרקט מבלי להיכנס להוצאות כבדות הוא התקנת פרקט עץ בכל הבית מסוג למינציה. פרקט זה מהווה חלופה יעילה וזולה ולכן רבים הם האנשים אשר מעדיפים לעשות בו שימוש. פרקט למינציה מיוצר באופן תעשייתי והוא מכיל כמה סוגים של חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט למינציה כולל גם ציפוי הגנה מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להאריך ימים

פרקט עשוי למינציה – יתרונות וחסרונות

כאמור מבין כל סוגי הפרקט עץ בכל הבית עלות פרקט למינציה היא הזולה ביותר. בנוסף שיטת ההתקנה של פרקט זה קלה ופשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקטים מסוגים אחרים. המראה של פרקט זה מרשים לאור שכבו העליונה, שכבה בת טקסטורה של עץ. תחזוקת פרקט זה קלה ואינה דורשת שימוש בחומרים מיוחדים. מוצר זה קיים במגוון דגמים וצבעים. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.אין מניעה להעביר פרקט זה מנכס אחד לאחר במצב של מעבר דירה. מראה של פרקט למינציה נשאר בדרך כלל זהה לאורך זמן רב ואינו מושפע מתזוזות רהיטים או חשיפה לשמש. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

שיקולים בבחירת פרקט

ישנן כמה שאלות אשר מומלץ לענות עליהן לפני בחירת פרקט

  • האם הפרקט מיועד להתקנה בכל החלל הפרטי או העסקי או רק בחלק ממנו
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • באיזה אופן יש לנקות את הפרקט
  • באיזה צבע או גוון של פרקט אתה מעוניין?

דילוג לתוכן