פרקט עץ למטבח

מראה של דירת מגורים, בית פרטי או משרד מושפע רבות מהאופן שבו הרצפה נראית. אחד הפתרונות השכיחים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש כיום לצורך העשרת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי רכישה והתקנה של פרקט. פרקט יוצר בכל מקום בו הוא מותקן תחושה של אסתטיקה ניקיון ומראה יוקרתי

פרקט עץ למטבח מסוגים שונים

בשנים האחרונות תחום הפרקט עץ למטבח התפתח מאוד, וכיום יכול כל אחד ואחת לקנות ולהתקין פרקט שיתאים בצורה מושלמת לצרכים. בין המוצרים הנפוצים במיוחד בשימוש קיימים פרקט עץ למטבח מעץ מלא, עץ רב שכבתי, פרקט תלת שכבתי, פרקט דק, פרקט סינטטי ופרקט למינציה. לכל אחד מהפרקטים כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן חשוב לבחור את המוצר שיהלום באופן הטוב ביותר את הצרכים, ולא פחות חשוב שהמחיר שלו יהיה במסגרת התקציב המצוי בידכם .

פרקט עץ מלא

פרקט עץ מלא או בשמו השני פרקט גושני, והוא מעניק מראה יוקרתי במיוחד. מוצר זה בנוי מכנה קורות של עץ אשר עשויות מעצים עמידים ואיכותים. לרוב יעשה שימוש בלוחות מעץ אירוקו, איפאה, סידר, ג'טובה וקומרו. מרבית הפרקט עץ למטבח מסוג זה כוללים לוחות עץ בטווח המידות של אורך של עד 220 ס"מ, רוחב של 9-18 ס"מ ועובי של 10-21 מ"מ.  התקנת פרקט עץ נעשית בשיטה של הכנסת לוח עץ אחד לצד לוח עץ נוסף, עד להשלמת הפרקט. התקנה של פרקט מסוג זה מומלץ לעשות על ידי גורם מקצועי. את ההתקנה מבצעים באמצעות הדבקה או על ידי שימוש במסמרים, על תשתית של לוח עץ אחיד. בסוף ההתקנה ניתן להשאיר את הפרקט במראה טבעי או לצבוע אותו בשכבת וורניש או לכה בכדי ליצור גימור.

יתרונות וחסרונות

פרקט עץ למטבח אשר מיוצרים מ עץ מלא מעניקים מראה יפה ויוקרתי. חומר זה הינו בעל טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד לאורך תקופה ממושכת. לפרקט זה כמה חסרונות: מחירו יחסית גבוה. התקנה של פרקט עץ מלא מורכבת מזו הכרוכה בהתקנת פרקט מסוג אחר. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש דבר אשר עשוי לגרום לו לשינוי גוון, פרקט מסוג זה אינו עמיד במים, ולכן מומלץ לנקותו באמצעות טאטוא ושימוש בסמרטוט לח בלבד.

פרקט עץ שכבתי

פרקט המורכב מעץ שכבתי עשוי מכמה וכמה שכבות של עץ (תלת שכבתי או רב שכבתי), אשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות, ולפיכך המחיר שלו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא מרבית פרקט עץ למטבח אלו מיוצרים מעץ וונגה, דובדבן, בוק או עץ אלון. לעיתים פרקט זה מיוצר מנסורת דחוסה וכמה שכבות של עץ. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. לרוב שכבת הפרקט העליונה היא העמידה ביותר. יתר השכבות מיוצרות מעץ צפצפה, אורן או לבנה. פרקטים מסויימים מיוצרים מסוגי עץ שונים לבקשת הלקוח

יתרונות וחסרונות של פרקט שכבתי

היתרון הגדול של פרקט עץ שכבתי בהשוואה לפרקט עץ מלא הוא בכך שהוא נראה יפה ויוקרתי, זאת לאור העובדה ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, אך מחירו יהיה זול משמעותית מפרקט עץ מלא. קל מאוד להתקין את הפרקט. עמידותו גבוהה והוא פחות נתון לשינויים הנוצרים משימוש בו. פרקט זה דק יותר בהשוואה לפרקט עץ מלא. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לפרקט זה גם כמה חסרונות: פרקט זה נתון גם הוא לפגיעה על ידי הזזה של רהיטים או חשיפה לאור השמש. פרט זה זול מפרקט עץ מלא אך עולה יותר מפרקט מסוג למינציה.

מהו פרקט למינציה

בשנים האחרונות נפוץ השימוש בפרקט למינציה לאור יתרונותיו הרבים. פרקט זה מספק חלופה יעילה וזולה ולפיכך רבים הם האנשים אשר בוחרים בו על פני הפרקטים האחרים. פרקט למינציה מיוצר בצורה תעשייתית והוא מכיל בתוכו כמה חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט זה כולל גם שכבת הגנה – ציפוי ניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להאריך ימים

יתרונות וחסרונות

עלותו של פרקט למינציה היא נמוכה בהשוואה לעלות פרקט מסוג אחר. יתרה מכך שיטת ההתקנה של פרקט למינציה קלה ופשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לכל פרקט אחר. ניתן להגיע תוך שימוש זה למראה מרשים ויפה. תחזוקת פרקט זה קלה ואינה דורשת שימוש בחומרים מיוחדים. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.ניתן להעביר פרקט זה ממקום למקום במצב של מעבר דירה. הפרקט ברוב המקרים אינו משנה את צבעו, תופעה שיכולה להתרחש בסוגי פרקטים אחרים. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

שיקולים בבחירת פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • האם יש צורך בפרקט בכל שטח הנכס או בחלקו
  • מה נדרש לצורך תחזוקת הפרקט
  • באיזה אופן יש לנקות את הפרקט
  • איזה מראה היית רוצה שיווצר עם התקנת הפרקט

דילוג לתוכן