פרקט עץ מחיר למטר

מראה של דירת מגורים, בית פרטי או משרד מושפע רבות מהאופן שבו הרצפה נראית. אחד הפתרונות השכיחים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש כיום לצורך העצמת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי התקנה של פרקט. פרקט מקנה למקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי ויוצר אווירה חמימה ונעימה. כמו כן פרקט מספק תחושה של ניקיון ואסתטיקה.

מגוון סוגים של פרקט עץ מחיר למטר

בשנים האחרונות התפתח תחום הפרקט עץ מחיר למטר בצורה מאוד משמעותית, וכיום יכול כל מי שרוצה בכך לקנות ולהתקין פרקט שיתאים בצורה מושלמת לצרכים. בין המוצרים השכיחים ביותר בשימוש קיימים פרקט עץ מחיר למטר מעץ מלא, עץ רב שכבתי, פרקט תלת שכבתי, פרקט דק, פרקט סינטטי ופרקט למינציה. לכל אחד מהפרקטים יתרונות לצד חסרונות ולכן מומלץ לבחור פרקט שיהלום בצורה מקסימאלית את הצרכים, ולא פחות חשוב שעלותו תהיה במסגרת התקציב המצוי בידכם .

פרקט עץ מלא

פרקט עץ מלא או בשמו השני פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי במיוחד. פרקט זה עשוי מקורות של עץ עמיד במיוחד וניתן להשיגו במידות שונות. ברוב המקרים יעשה שימוש בלוחות מעץ אירוקו, איפאה, סידר, ג'טובה וקומרו. רוב הפרקט עץ מחיר למטר מסוג פרקט אשר עשוי עץ מלא כוללים לוחות עץ בטווח המידות של עובי 10 מילימטר ועד 21 מילימטר, רוחב של 9 סנטימטר ועד 18 סנטימטר ואורך המגיע עד 220 סנטימטר.  בכדי להתקין פרקט מסוג זה יש לחבר את לוחות העץ זה לזה, עד לסיום התקנת הפרקט כולו. לשם התקנתו מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומנוסה. שלב ההתקנה מבוצע באמצעות הדבקה או על ידי שימוש במסמרים, על גבי לוח עץ אחיד. בתום תהליך ההתקנה ניתן להשאיר את הפרקט במראה טבעי או לצבוע אותו בשכבה של לכה או וורניש בכדי ליצור גימור.

שיקולים בבחירת פרקט עץ מלא

פרקט עץ מחיר למטר אשר מיוצרים מ עץ מלא מספקים מראה יפה ויוקרתי. פרקט עץ מלא כולל מראה של טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד לאורך תקופה ממושכת. לפרקט זה יתרונות רבים אך יש בשימוש בו מה חסרונות: החיסרון הראשון והמרכזי הוא בנחירו הגבוה. התקנה של פרקט עץ מלא מורכבת מזו הכרוכה בהתקנת פרקט מסוג אחר. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, פרקט מסוג זה אינו עמיד במים, ולכן מומלץ לנקותו באמצעות מטאטא ושימוש בסמרטוט לח בלבד.

מהו פרקט שכבתי

פרקט המורכב מעץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (תלת שכבתי או רב שכבתי), אשר שונות זו מזו ברמת האיכות שלהן, ומסיבה זו המחיר שלו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא לרוב פרקט עץ מחיר למטר אלו מיוצרים מעץ אלון, בוק, דובדבן או וונגה. לעיתים פרקט זה מיוצר מכמה שכבות של עץ ומנסורת דחוסה. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. בדרך כלל השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. יתר השכבות מיוצרות מעץ אורן, לבנה וצפצפה. יש ספקי פרקט עץ מחיר למטר אשר יוצרים את הפרקט בהתאמה לסוג העץ אשר נדרש על פי הלקוח.

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

היתרון הגדול של פרקט עץ שכבתי בהשוואה לפרקט עץ מלא הוא בכך שהוא נראה יפה ויוקרתי, זאת לאור העובדה ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, אך מחירו יהיה זול משמעותית מפרקט עץ מלא. קל מאוד להתקין את הפרקט. עמידותו גבוהה במיוחד. ניתן לרכוש פרקט שכבתי דק במיוחד במידת הצורך. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לפרקט זה גם כמה חסרונות: מכיוון ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, גם פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש ועשוי להינזק באם תבוצע עליו הזזה של רהיטים. פרט זה זול מפרקט עץ מלא אך עולה יותר מפרקט מסוג למינציה.

פרקט למינציה

לנוכח יתונותיו הרבים הפך פרקט הלמינציה למוצר מוביל. מוצר זה מספק חלופה יעילה וזולה ולפיכך רבים הם האנשים אשר בוחרים בו על פני הפרקטים האחרים. פרקט למינציה מיוצר באופן תעשייתי והוא מכיל בתוכו מספר חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט מהסוג הזה כולל גם ציפוי מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להאריך ימים

יתרונות וחסרונות

כאמור מבין כל סוגי הפרקט עץ מחיר למטר עלות פרקט למינציה היא הזולה ביותר. כמו כן טכניקת ההתקנה של פרקט למינציה קלה ופשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקט עץ מלא ואף לפרקט שכבתי. השכבה העליונה שלו מזכירה במראה שלה טקסטורה של עץ, ולכן גם שימוש בפרקט מסוג זה יכול להביא ליצירת מראה מרשים. תחזוקת פרקט זה קלה ואינה דורשת שימוש בחומרים מיוחדים. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.ניתן להעביר פרקט זה מנכס אחד לאחר במידת הצורך. פרקט זה עמיד ואינו נשרט עם תזוזת רהיטים. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

שיקולים בבחירת פרקט

כאשר אדם ניגש לתהליך בחירה של פרקט רצוי כי יבחן כמה נושאים:

  • האם הפרקט מיועד להתקנה בכל החלל הפרטי או העסקי או רק בחלק ממנו
  • כמה מורכב לתחזק את הפרקט
  • האם נדרש לצורך ניקיון הפרקט שימוש בחומרים מיוחדים?
  • איזה מראה היית רוצה שיווצר עם התקנת הפרקט

דילוג לתוכן