פרקט פלסטיק דמוי עץ

האופן שבו רצפת הבית או רצפת העסק נראית משפיע רבות על מראה החלל כולו. אחד הפתרונות הטובים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש בתקופה האחרונה לצורך העצמת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי התקנה של פרקט. פרקט מקנה למקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי ויוצר אווירה חמימה ונעימה. כמו כן פרקט מספק תחושה של ניקיון ואסתטיקה.

מגוון סוגים של פרקט פלסטיק דמוי עץ

בשנים האחרונות תחום הפרקט פלסטיק דמוי עץ התפתח מאוד, וכיום יכול כל אחד ואחת לרכוש ולהתקין פרקט שיענה באופן מושלם על הצרכים. בין המוצרים הפופולארים ביותר בשימוש קיימים פרקט פלסטיק דמוי עץ מעץ מלא, עץ רב שכבתי, פרקט תלת שכבתי, פרקט דק, פרקט סינטטי ופרקט למינציה. לכל פרקט יתרונות לצד חסרונות ולכן מומלץ לבחור את הפרקט שיהלום באופן הטוב ביותר את הצרכים, וחשוב כמובן שמחירו יהיה במסגרת התקציב שהוגדר .

פרקט עץ מלא

עץ מלא קרוי גם פרקט גושני, והוא יוצר במקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי במיוחד. מוצר זה בנוי מכנה קורות של עץ אשר עשויות מעצים עמידים ואיכותים. במרבית הפעמים יעשה שימוש בלוחות מעץ קומרו, סידר, איפאה, וג'טובה. מרבית הפרקט פלסטיק דמוי עץ מסוג זה מיוצרים מ לוחות עץ בטווח המידות של עובי 10 מילימטר ועד 21 מילימטר, רוחב של 9 סנטימטר ועד 18 סנטימטר ואורך המגיע עד 220 סנטימטר.  בכדי להתקין פרקט מסוג זה יש לחבר את לוחות העץ זה לזה, עד לסיום התקנת הפרקט כולו. התקנה של פרקט מסוג זה מומלץ לעשות על ידי גורם מקצועי. את שלב ההתקנה יש לבצע באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על תשתית של לוח עץ אחיד. בסוף תהליך ההתקנה אפשר להותיר את הפרקט כמו שהוא או לצפות אותו בשכבה של לכה או וורניש ליצירת גימור.

יתרונות וחסרונות

פרקט פלסטיק דמוי עץ אשר מיוצרים מ עץ מלא מספקים מראה יוקרתי במיוחד. חומר זה הינו בעל טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד לאורך תקופה ממושכת. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקט פלסטיק דמוי עץ אחרים: מחירו יחסית גבוה. ההתקנה שלו מורכבת מזו הכרוכה בהתקנת פרקט מסוג אחר. הוא רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, פרקט מסוג זה אינו עמיד במים, ולכן יש לנקותו באמצעות טאטוא ותוך שימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

מהו פרקט שכבתי

פרקט המורכב מעץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (תלת שכבתי או רב שכבתי), אשר שונות זו מזו ברמת האיכות שלהן, ומסיבה זו מחירו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא לרוב פרקט פלסטיק דמוי עץ אלו מיוצרים מעץ וונגה, אלון, דובדבן או בוק. לפעמים מוצר זה מיוצר מכמה שכבות של עץ ומנסורת דחוסה. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. ברוב המקרים שכבת הפרקט העליונה היא העמידה ביותר. השכבות התחתונות מיוצרות מעץ אורן, לבנה וצפצפה. פרקטים מסויימים מיוצרים מסוגי עץ שונים לבקשת הלקוח

יתרונות וחסרונות

היתרון הגדול של פרקט עץ שכבתי בהשוואה לפרקט עץ מלא הוא בכך שהוא נראה יפה ויוקרתי, זאת לאור העובדה ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, אך מחירו יהיה זול משמעותית מפרקט עץ מלא. התקנת הפרקט פשוטה ולא מורכבת במיוחד. עמידותו גבוהה והוא פחות נתון לשינויים הנוצרים משימוש בו. פרקט זה דק יותר בהשוואה לפרקט עץ מלא. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לפרקט זה גם כמה חסרונות: מכיוון ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, גם פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש ועשוי להינזק באם תבוצע עליו הזזה של רהיטים. עלותו של פרקט זה אמנם זולה מעלות פרקט עץ מלא אך גבוהה מעלות התקנת פרקט למינציה.

פרקט מסוג למינציה

פתרון מצויין עבור מי שרוצה ליהנות מכל היתרונות של פרקט מבלי להיכנס להוצאות כבדות הוא התקנת פרקט פלסטיק דמוי עץ מסוג למינציה. פרקט זה נחשב להיות חלופה משתלמת במיוחד ולכן רבים הם האנשים אשר בוחרים בו על פני הפרקטים האחרים. מוצר זה מיוצר באופן תעשייתי והוא מכיל כמה חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט זה כולל גם ציפוי מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להישמר למשך זמן רב

פרקט עשוי למינציה – יתרונות וחסרונות

פרקט למינציה הוא הזול מבין סוגי הפרקטים. יתרה מכך טכניקת ההתקנה שלו קלה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקטים מסוגים אחרים. המראה של פרקט זה מרשים לאור שכבו העליונה, שכבה בת טקסטורה של עץ. עלות התחזוקה של פרקט למינציה זולה במיוחד, קל ונוח מאוד לנקות אותו. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.ניתן להעביר פרקט זה ממקום למקום במצב של מעבר דירה. פרקט זה עמיד ואינו נשרט עם תזוזת רהיטים. לצד היתרונות חשוב לציין כי פרקט למינציה נחשב פחות איכותי מסוגי הפרקט האחרים, והוא רגיש במיוחד לנוזלים וללחות.

שיקולים בבחירת פרקט

ישנן כמה שאלות אשר מומלץ לענות עליהן לפני בחירת פרקט

  • האם יש צורך בפרקט בכל שטח הנכס או בחלקו
  • כמה מורכב לתחזק את הפרקט
  • כיצד מנקים את הפרקט
  • באיזה צבע או גוון של פרקט אתה מעוניין?

דילוג לתוכן