מחיר פרקט למינציה

האופן שבו רצפת הבית או רצפת העסק נראית משפיע רבות על מראה החלל כולו. אחד הפתרונות השכיחים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש כיום לצורך העצמת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי התקנה של פרקט. בעזרת פרקט תוכלו ליצור בביתכם או בעסק שלכם תחושה חמימה ומראה יוקרתי

אילו סוגי מחיר פרקט למינציה קיימים

בשנים האחרונות תחום המחיר פרקט למינציה התפתח מאוד, וכיום יכול כל מי שרוצה בכך לרכוש ולהתקין פרקט שיתאים לו בדיוק. בין המוצרים הפופולארים ביותר בשימוש קיימים מחיר פרקט למינציה מסוג עץ מלא, רב שכבתי, תלת שכבתי, ופרקט למינציה. לכל אחד מהסוגים יתרונות לצד חסרונות ולכן חשוב לבחור פרקט שיהלום בצורה מקסימאלית את הצרכים, וחשוב כמובן שהמחיר שלו יהיה במסגרת התקציב המצוי בידכם .

פרקט מעץ מלא

פרקט עץ מלא מכונה גם בשם פרקט גושני, והוא מעניק מראה יוקרתי במיוחד. מוצר זה קיים במידות שונות והוא מיוצר מכמה שכבות של עץ איכותי. במרבית הפעמים יעשה שימוש בלוחות מעץ קומרו, סידר, איפאה, וג'טובה. מרבית המחיר פרקט למינציה מסוג זה מיוצרים מ לוחות עץ בטווח המידות של אורך של עד 220 ס"מ, רוחב של 9-18 ס"מ ועובי של 10-21 מ"מ.  התקנת פרקט עץ נעשית בשיטה של הכנסת לוח עץ אחד לצד לוח עץ נוסף, עד להשלמת הפרקט. התקנת פרקט זה מעט מורכבת ולכן מומלץ להיעזר בגורם מקצועי. את שלב ההתקנה יש לבצע באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על גבי לוח עץ אחיד. בתום תהליך ההתקנה קיימת אפשרות להותיר את הפרקט כמו שהוא או לצפות אותו בשכבת וורניש או לכה ליצירת גימור.

יתרונות וחסרונות

מחיר פרקט למינציה אשר בנויים מ עץ מלא יוצרים מראה יפה ויוקרתי. פרקט עץ מלא כולל מראה של טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לפרקט זה יתרונות רבים אך יש בשימוש בו מה חסרונות: חיסרון מרכזי ומשמעותי הוא בעלותו הגבוהה. ההתקנה שלו מורכבת יותר מהתקנת פרקטים מסוגים אחרים. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש דבר אשר עשוי לגרום לו לשינוי גוון, פרקט עץ מלא אינו עמיד במים, ולכן מומלץ לנקותו באמצעות טאטוא ותוך שימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

פרקט שכבתי

פרקט אשר עשוי עץ שכבתי עשוי מכמה וכמה שכבות של עץ (רב שכבתי או תלת שכבתי), אשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות, ומסיבה זו מחירו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא הרבה מ מחיר פרקט למינציה אלו מיוצרים מעץ אלון, בוק, דובדבן או וונגה. לפעמים מוצר זה מיוצר מנסורת דחוסה וכמה שכבות של עץ. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. בדרך כלל השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. שכבות תחתונות מיוצרות מעץ לבנה, אורן או צפצפה. יש ספקים אשר מאפשרים ללקוח לבחור את סוגי העץ בפרקט

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

היתרון הגדול של פרקט עץ שכבתי בהשוואה לפרקט עץ מלא הוא בכך שהוא נראה יפה ויוקרתי, זאת לאור העובדה ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, אך מחירו יהיה זול משמעותית מפרקט עץ מלא. קל מאוד להתקין את הפרקט. עמידותו גבוהה במיוחד. פרקט זה דק יותר בהשוואה לפרקט עץ מלא. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לצד היתרונות יש לפרקט זה גם כמה חסרונות: מכיוון ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, גם פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש ועשוי להינזק באם תבוצע עליו הזזה של רהיטים. עלותו של פרקט זה אמנם זולה מעלות פרקט עץ מלא אך גבוהה מעלות התקנת פרקט למינציה.

פרקט מסוג למינציה

פתרון מצויין עבור מי שרוצה ליהנות מכל היתרונות של פרקט מבלי להיכנס להוצאות כבדות הוא התקנת מחיר פרקט למינציה מסוג למינציה. פרקט למינציה מספק חלופה יעילה וזולה ולכן אנשים רבים מעדיפים לעשות בו שימוש. פרקט למינציה מיוצר באופן תעשייתי והוא כולל מספר חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט מהסוג הזה כולל גם שכבת הגנה – ציפוי ניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להאריך ימים

פרקט עשוי למינציה – יתרונות וחסרונות

פרקט למינציה הוא הזול מבין סוגי הפרקטים. בנוסף שיטת ההתקנה של פרקט זה קלה בצורה משמעותית בהשוואה לכל פרקט אחר. המראה של פרקט זה מרשים לאור שכבו העליונה, שכבה בת טקסטורה של עץ. קל מאוד לתחזק את הפרקט ולנקות אותו. יש שפע של דוגמאות וצבעים לפרקט זה. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.אפשר להעביר פרקט זה מנכס אחד לאחר במידת הצורך. הפרקט ברוב המקרים אינו משנה את צבעו, תופעה שיכולה להתרחש בסוגי פרקטים אחרים. לצד היתרונות חשוב לציין כי פרקט למינציה נחשב פחות איכותי מסוגי הפרקט האחרים, והוא רגיש במיוחד לנוזלים וללחות.

מדריך לבחירת פרקט

כאשר אדם ניגש לתהליך בחירה של פרקט רצוי כי יבחן כמה נושאים:

  • האם יש צורך בפרקט בכל שטח הנכס או בחלקו
  • מה נדרש לצורך תחזוקת הפרקט
  • כיצד מנקים את הפרקט
  • איזה מראה היית רוצה שיווצר עם התקנת הפרקט

דילוג לתוכן