פרקטים חדרה והסביבה

האופן שבו רצפת הבית או רצפת העסק נראית משפיע רבות על מראה החלל כולו. אחד הפתרונות המועדפים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש בעת האחרונה לצורך השבחת מראה דירות, בתים פרטיים, וילות, משרדים ועסקים הוא על ידי שימוש בפרקט. בעזרת פרקט תוכלו ליצור בביתכם או בעסק שלכם תחושה חמימה ומראה יוקרתי

מגוון סוגים של פרקטים חדרה והסביבה

בעת האחרונה חלה האצה בהתפתחות תחום הפרקטים חדרה והסביבה, וכיום יכול כל מי שמעוניין בכך לרכוש ולהתקין פרקט שיתאים בצורה מושלמת לצרכים. בין המוצרים השכיחים במיוחד בשימוש קיימים פרקטים חדרה והסביבה מעץ מלא, עץ רב שכבתי, פרקט תלת שכבתי, פרקט דק, פרקט סינטטי ופרקט למינציה. לכל פרקט יתרונות וחסרונות ולכן מומלץ לבחור את המוצר שיהלום באופן הטוב ביותר את הצרכים, וחשוב כמובן שהמחיר שלו יהיה במסגרת התקציב העומד לרשותכם .

פרקט עשוי עץ מלא

פרקט עץ מלא או בשמו השני פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי במיוחד. פרקט זה קיים במידות שונות והוא מיוצר מכמה שכבות של עץ איכותי. ברוב המקרים יעשה שימוש בלוחות מעץ קומרו, סידר, איפאה, וג'טובה. רוב הפרקטים חדרה והסביבה מסוג פרקט אשר עשוי עץ מלא כוללים לוחות עץ בטווח המידות של אורך של עד 220 ס"מ, רוחב של 9-18 ס"מ ועובי של 10-21 מ"מ.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". התקנת פרקט זה מעט מורכבת ולכן מומלץ להיעזר בגורם מקצועי. את שלב ההתקנה יש לבצע באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על גבי לוח עץ אחיד. בתום שלב ההתקנה אפשר להשאיר את הפרקט במראה טבעי או לצפות אותו בשכבה של לכה או וורניש ליצירת גימור.

יתרונות וחסרונות

פרקטים חדרה והסביבה העשויים עץ מלא מעניקים מראה יפה ויוקרתי. חומר זה הינו בעל טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקטים חדרה והסביבה אחרים: מחירו יחסית גבוה. התקנה של פרקט עץ מלא מורכבת יותר מהתקנת פרקטים מסוגים אחרים. הוא רגיש לחשיפה לשמש והוא עשוי לשנות את הגוון שלו, הפרקט לא עמיד במים, ולכן יש לנקותו באמצעות טאטוא ותוך שימוש בסמרטוט לח בלבד.

פרקט עץ שכבתי

פרקט עץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (רב שכבתי או תלת שכבתי), אשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות, ולכן המחיר שלו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא לרוב פרקטים חדרה והסביבה אלו מיוצרים מעץ וונגה, אלון, דובדבן או בוק. בחלק מהמקרים פרקט זה מיוצר מכמה שכבות של עץ ומנסורת דחוסה. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. ברוב המקרים השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. השכבות התחתונות מיוצרות מעץ צפצפה, אורן או לבנה. יש ספקי פרקטים חדרה והסביבה אשר יוצרים את הפרקט בהתאמה לסוג העץ אשר נדרש על פי הלקוח.

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

היתרון הגדול של פרקט עץ שכבתי בהשוואה לפרקט עץ מלא הוא בכך שהוא נראה יפה ויוקרתי, זאת לאור העובדה ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, אך מחירו יהיה זול משמעותית מפרקט עץ מלא. קל מאוד להתקין את הפרקט. פרקט זה עמיד ויכול לשמש אתכם לזמן ממושך. ניתן לרכוש פרקט שכבתי דק במיוחד במידת הצורך. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לפרקט זה גם כמה חסרונות שחשוב להיות מודעים אליהם: הזזה של רהיטים או חשיפה ממושכת לשמש עלולים ליצור פגמים בפרקט. פרט זה זול מפרקט עץ מלא אך עולה יותר מפרקט מסוג למינציה.

פרקט למינציה

לנוכח יתונותיו הרבים הפך פרקט הלמינציה למוצר מוביל. מוצר זה נחשב להיות חלופה יעילה וזולה ולפיכך רבים מעדיפים אותו על פני כל פרקט אחר. פרקט למינציה מיוצר באופן תעשייתי והוא מכיל בתוכו מספר חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט מהסוג הזה כולל גם ציפוי מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להאריך ימים

יתרונות וחסרונות

כאמור מבין כל סוגי הפרקטים חדרה והסביבה עלות פרקט למינציה היא הזולה ביותר. כמו כן אופן ההתקנה של פרקט למינציה מהירה וקלה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקטים מסוגים אחרים. ניתן להגיע תוך שימוש זה למראה מרשים ויפה. תחזוקת פרקט זה קלה ואינה דורשת שימוש בחומרים מיוחדים. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.ניתן להעביר פרקט זה ממקום למקום במצב של מעבר דירה. הפרקט ברוב המקרים אינו משנה את צבעו, תופעה שיכולה להתרחש בסוגי פרקטים אחרים. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

כיצד לבחור פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • היכן בכוונתך להתקין את הפרקט? האם בכל שטח הבית או המשרד או במקום ספציפי?
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • באיזה אופן יש לנקות את הפרקט
  • איזה מראה ברצונך ליצור באמצעות התקנה של פרקט

דילוג לתוכן