פרקטים תלת שכבתי

האופן שבו רצפת הבית או רצפת העסק נראית משפיע רבות על מראה החלל כולו. אחד הפתרונות המועדפים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש כיום לצורך העשרת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי התקנה של פרקט. פרקט יוצר בכל מקום בו הוא מותקן תחושה של אסתטיקה ניקיון ומראה יוקרתי

אילו סוגי פרקטים תלת שכבתי קיימים

בחלוף השנים האחרונות תחום הפרקטים תלת שכבתי התפתח מאוד, וכיום יכול כל מי שמעוניין בכך לרכוש ולהתקין פרקט שיתאים לו בדיוק. בין המוצרים הפופולארים ביותר בשימוש קיימים פרקטים תלת שכבתי מסוג עץ מלא, רב שכבתי, תלת שכבתי, ופרקט למינציה. לכל אחד מהסוגים יתרונות וחסרונות ולכן מומלץ לבחור פרקט שיהלום בצורה מקסימאלית את הצרכים, ולא פחות חשוב שהמחיר שלו יהיה במסגרת התקציב שהוגדר .

פרקט עץ מלא

פרקט עץ מלא מכונה גם בשם פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי במיוחד. מוצר זה בנוי מכנה קורות של עץ אשר עשויות מעצים עמידים ואיכותים. לרוב יעשה שימוש בלוחות מעץ אירוקו, איפאה, סידר, ג'טובה וקומרו. רוב הפרקטים תלת שכבתי מסוג זה כוללים לוחות עץ בטווח המידות של אורך של עד 220 ס"מ, רוחב של 9-18 ס"מ ועובי של 10-21 מ"מ.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". התקנת פרקט זה מעט מורכבת ולכן מומלץ להיעזר בגורם מקצועי. שלב ההתקנה מבוצע באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על תשתית של לוח עץ אחיד. בסוף ההתקנה אפשר להותיר את הפרקט במראה טבעי או לצפות אותו בשכבה של לכה או וורניש ליצירת גימור.

פרקט עץ מלא יתרונות אל מול חסרונות

פרקטים תלת שכבתי אשר בנויים מ עץ מלא יוצרים מראה יפה ויוקרתי. לחומר זה טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לפרקט זה כמה חסרונות: חיסרון מרכזי ומשמעותי הוא בעלותו הגבוהה. ההתקנה שלו מורכבת בהשוואה לקושי בהתקנת כל פרקט אחר. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש והוא עשוי לשנות את הגוון שלו, הפרקט לא עמיד במים, ולכן צריך לנקותו באמצעות טאטוא ושימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

מהו פרקט שכבתי

פרקט עץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (תלת שכבתי או רב שכבתי), אשר אשר אינן זהות באיכותן, ולפיכך המחיר שלו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא מרבית פרקטים תלת שכבתי אלו מיוצרים מעץ אלון, בוק, דובדבן או וונגה. לפעמים פרקט מסוג זה מיוצר מנסורת דחוסה וכמה שכבות של עץ. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. בדרך כלל שכבת הפרקט העליונה היא העמידה ביותר. השכבות התחתונות מיוצרות מעץ אורן, לבנה וצפצפה. יש ספקים אשר מאפשרים ללקוח לבחור את סוגי העץ בפרקט

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

מחירו של פרקט שכבתי זול משמעותית ממחיר עץ מלא, והוא לא פחות מרשים ביופיו. קל מאוד להתקין את הפרקט. עמידותו גבוהה במיוחד. ניתן לרכוש פרקט שכבתי דק במיוחד במידת הצורך. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לפרקט זה גם כמה חסרונות שחשוב להיות מודעים אליהם: מכיוון ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, גם פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש ועשוי להינזק באם תבוצע עליו הזזה של רהיטים. פרט זה זול מפרקט עץ מלא אך עולה יותר מפרקט מסוג למינציה.

פרקט מסוג למינציה

בשנים האחרונות נפוץ השימוש בפרקט למינציה לאור יתרונותיו הרבים. מוצר זה נחשב להיות חלופה יעילה וזולה ולכן אנשים רבים מעדיפים לעשות בו שימוש. פרקט למינציה מיוצר באופן תעשייתי והוא מכיל כמה חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט זה כולל גם שכבת הגנה – ציפוי ניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להאריך ימים

יתרונות וחסרונות

פרקט למינציה הוא הזול מבין סוגי הפרקטים. יתרה מכך אופן ההתקנה של פרקט זה פשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לכל פרקט אחר. ניתן להגיע תוך שימוש זה למראה מרשים ויפה. קל מאוד לתחזק את הפרקט ולנקות אותו. יש שפע של דוגמאות וצבעים לפרקט זה. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.ניתן להעביר פרקט זה ממקום למקום במידת הצורך. מראה של פרקט למינציה נשאר בדרך כלל זהה לאורך זמן רב ואינו מושפע מתזוזות רהיטים או חשיפה לשמש. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

מדריך לבחירת פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • היכן בכוונתך להתקין את הפרקט? האם בכל שטח הבית או המשרד או במקום ספציפי?
  • מה נדרש לצורך תחזוקת הפרקט
  • כיצד מנקים את הפרקט
  • איזה מראה היית רוצה שיווצר עם התקנת הפרקט

דילוג לתוכן