פרקט למינציה סוגים

מראה של דירת מגורים, בית פרטי או משרד מושפע רבות מהאופן שבו הרצפה נראית. אחד הפתרונות הטובים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש כיום לצורך העצמת מראה דירות, בתים פרטיים, וילות, משרדים ועסקים הוא על ידי רכישה והתקנה של פרקט. פרקט יוצר בכל מקום בו הוא מותקן תחושה של אסתטיקה ניקיון ומראה יוקרתי

מגוון סוגים של פרקט למינציה סוגים

בחלוף השנים האחרונות התפתח תחום הפרקט למינציה סוגים בצורה מאוד משמעותית, וכיום יכול כל מי שמעוניין בכך לקנות ולהתקין פרקט שיתאים בצורה מושלמת לצרכים. בין המוצרים השכיחים במיוחד בשימוש קיימים פרקט למינציה סוגים פרקט למינציה, פרקט רב שכבתי, תלת שכבתי ופרקט עץ מלא. לכל אחד מהסוגים כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן חשוב לבחור את הפרקט שיהלום באופן הטוב ביותר את הצרכים, וחשוב כמובן שהמחיר שלו יהיה במסגרת התקציב שהוגדר .

פרקט עשוי עץ מלא

פרקט עץ מלא מכונה גם בשם פרקט גושני, והוא יוצר במקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי במיוחד. מוצר זה בנוי מכנה קורות של עץ אשר עשויות מעצים עמידים ואיכותים. ברוב המקרים יעשה שימוש בלוחות מעץ סידר, אירוקו, איפאה, קומרו וג'טובה. מרבית הפרקט למינציה סוגים מסוג זה מיוצרים מ לוחות עץ בטווח המידות של עובי 10 מילימטר ועד 21 מילימטר, רוחב של 9 סנטימטר ועד 18 סנטימטר ואורך המגיע עד 220 סנטימטר.  בכדי להתקין פרקט מסוג זה יש לחבר את לוחות העץ זה לזה, עד לסיום התקנת הפרקט כולו. התקנה של פרקט מסוג זה מומלץ לעשות על ידי גורם מקצועי. את ההתקנה מבצעים באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על גבי לוח עץ אחיד. בתום ההתקנה אפשר להותיר את הפרקט כמו שהוא או לצבוע אותו בשכבה של וורניש או לכה ליצירת גימור.

יתרונות וחסרונות

פרקט למינציה סוגים אשר בנויים מ עץ מלא מספקים מראה יפה ויוקרתי. חומר זה הינו בעל טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד וחזק במיוחד. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקט למינציה סוגים אחרים: החיסרון הראשון והמרכזי הוא בנחירו הגבוה. ההתקנה שלו מורכבת מזו הכרוכה בהתקנת פרקט מסוג אחר. מוצר זה רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, פרקט עץ מלא לא עמיד במים, ולכן יש לנקותו באמצעות טאטוא ושימוש בסמרטוט לח בלבד.

פרקט עץ שכבתי

פרקט המורכב מעץ שכבתי עשוי מכמה שכבות של עץ (תלת שכבתי או רב שכבתי), אשר שונות זו מזו ברמת האיכות שלהן, ולפיכך מחירו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא הרבה מ פרקט למינציה סוגים אלו מיוצרים מעץ אלון, בוק, דובדבן או וונגה. לעיתים מוצר זה מיוצר מכמה שכבות של עץ ומנסורת דחוסה. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. לרוב שכבת הפרקט העליונה היא העמידה ביותר. השכבות התחתונות מיוצרות מעץ צפצפה, אורן או לבנה. פרקטים מסויימים מיוצרים מסוגי עץ שונים לבקשת הלקוח

יתרונות וחסרונות

היתרון הגדול של פרקט עץ שכבתי בהשוואה לפרקט עץ מלא הוא בכך שהוא נראה יפה ויוקרתי, זאת לאור העובדה ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, אך מחירו יהיה זול משמעותית מפרקט עץ מלא. קל מאוד להתקין את הפרקט. עמידותו גבוהה והוא פחות נתון לשינויים הנוצרים משימוש בו. אפשר לקנות פרקט דק במיוחד. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לצד היתרונות יש לפרקט זה גם כמה חסרונות: מכיוון ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, גם פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש ועשוי להינזק באם תבוצע עליו הזזה של רהיטים. פרט זה זול מפרקט עץ מלא אך עולה יותר מפרקט מסוג למינציה.

פרקט למינציה

בשנים האחרונות נפוץ השימוש בפרקט למינציה לאור יתרונותיו הרבים. פרקט למינציה נחשב להיות חלופה משתלמת במיוחד ולכן רבים בוחרים בו על פני הפרקטים האחרים. פרקט למינציה מיוצר באופן תעשייתי והוא מכיל כמה סוגים של חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט זה כולל גם ציפוי מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להישמר למשך זמן רב

יתרונות וחסרונות

עלותו של פרקט למינציה היא נמוכה בהשוואה לעלות פרקט מסוג אחר. יתרה מכך שיטת ההתקנה של פרקט למינציה קלה בצורה משמעותית בהשוואה לכל פרקט אחר. ניתן להגיע תוך שימוש זה למראה מרשים ויפה. קל מאוד לתחזק את הפרקט ולנקות אותו. מוצר זה קיים במגוון דגמים וצבעים. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.אין מניעה להעביר פרקט זה מנכס אחד לאחר במצב של מעבר דירה. הפרקט ברוב המקרים אינו משנה את צבעו, תופעה שיכולה להתרחש בסוגי פרקטים אחרים. לצד היתרונות חשוב לציין כי פרקט למינציה נחשב פחות איכותי מסוגי הפרקט האחרים, והוא רגיש במיוחד לנוזלים וללחות.

כיצד לבחור פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • היכן בכוונתך להתקין את הפרקט? האם בכל שטח הבית או המשרד או במקום ספציפי?
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • באיזה אופן יש לנקות את הפרקט
  • באיזה צבע או גוון של פרקט אתה מעוניין?

דילוג לתוכן