פרקט למינציה קוויק סטפ

האופן שבו רצפת הבית או רצפת העסק נראית משפיע רבות על מראה החלל כולו. אחד הפתרונות המועדפים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש בתקופה האחרונה לצורך השבחת מראה בתים, דירות ומשרדים הוא על ידי התקנה של פרקט. פרקט יוצר בכל מקום בו הוא מותקן תחושה של אסתטיקה ניקיון ומראה יוקרתי

מגוון סוגים של פרקט למינציה קוויק סטפ

בעת האחרונה התפתח תחום הפרקט למינציה קוויק סטפ בצורה מאוד משמעותית, וכיום יכול כל מי שרוצה בכך לרכוש ולהתקין פרקט שיתאים לו בדיוק. בין המוצרים הנפוצים במיוחד בשימוש קיימים פרקט למינציה קוויק סטפ מסוג עץ מלא, רב שכבתי, תלת שכבתי, ופרקט למינציה. לכל אחד מהפרקטים יתרונות לצד חסרונות ולכן מומלץ לבחור את המוצר שיהלום באופן הטוב ביותר את הצרכים, וחשוב לא פחות שעלותו תהיה במסגרת התקציב העומד לרשותכם .

פרקט מעץ מלא

פרקט עץ מלא מכונה גם בשם פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי ואסתטי. פרקט זה עשוי מקורות של עץ עמיד במיוחד וניתן להשיגו במידות שונות. ברוב המקרים יעשה שימוש בלוחות מעץ סידר, אירוקו, איפאה, קומרו וג'טובה. רוב הפרקט למינציה קוויק סטפ מסוג פרקט עץ מלא מיוצרים מ לוחות עץ בטווח המידות של עובי 10 מילימטר ועד 21 מילימטר, רוחב של 9 סנטימטר ועד 18 סנטימטר ואורך המגיע עד 220 סנטימטר.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". לשם התקנתו מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומנוסה. את שלב ההתקנה יש לבצע באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על תשתית של לוח עץ אחיד. בסוף שלב ההתקנה אפשר להותיר את הפרקט כמו שהוא או לצבוע אותו בשכבת וורניש או לכה בכדי ליצור גימור.

יתרונות וחסרונות

פרקט למינציה קוויק סטפ העשויים עץ מלא מעניקים מראה יוקרתי במיוחד. חומר זה הינו בעל טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד לאורך תקופה ממושכת. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקט למינציה קוויק סטפ אחרים: מחירו יחסית גבוה. ההתקנה שלו מורכבת יותר מהתקנת פרקטים מסוגים אחרים. הוא רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, פרקט עץ מלא אינו עמיד במים, ולכן מומלץ לנקותו באמצעות מטאטא ושימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

פרקט עץ שכבתי

פרקט עץ שכבתי עשוי מכמה וכמה שכבות של עץ (רב שכבתי או תלת שכבתי), אשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות, ולפיכך מחירו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא מרבית פרקט למינציה קוויק סטפ אלו מיוצרים מעץ אלון, בוק, דובדבן או וונגה. לעיתים פרקט מסוג זה מיוצר באופן הכולל בו שכבת עץ מלא ושכבות של עץ למינציה – המורכבות מנסורת דחוסה. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. לרוב השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. שכבות תחתונות מיוצרות מעץ לבנה, אורן או צפצפה. יש ספקים אשר מאפשרים ללקוח לבחור את סוגי העץ בפרקט

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

פרקט שכבתי לעולם יהיה זול יותר מפרקט עץ מלא, אך בזכות שכבתו העליונה הוא יכול להיראות לא פחות מרשים. יתרונות נוספים לסוג פרקט זה הינם בקלות התקנתו (שיטת התקנה דומה להתקנת פרקט למינציה). פרקט זה עמיד ויכול לשמש אתכם לזמן ממושך. פרקט זה דק יותר בהשוואה לפרקט עץ מלא. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לצד היתרונות יש לפרקט זה גם כמה חסרונות: הזזה של רהיטים או חשיפה ממושכת לשמש עלולים ליצור פגמים בפרקט. פרקט זה עולה יותר מפרקט למינציה.

מהו פרקט למינציה

פתרון מצויין עבור מי שרוצה ליהנות מכל היתרונות של פרקט מבלי להיכנס להוצאות כבדות הוא התקנת פרקט למינציה קוויק סטפ מסוג למינציה. פרקט זה מספק חלופה יעילה וזולה ולפיכך רבים הם האנשים אשר מעדיפים לעשות בו שימוש. פרקט למינציה מיוצר בצורה תעשייתית והוא מכיל כמה חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט זה כולל גם ציפוי מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להיות עמיד לתקופה ארוכה

פרקט למינציה – יתרונות אל מול חסרונות

פרקט למינציה הוא הזול מבין סוגי הפרקטים. כמו כן טכניקת ההתקנה שלו פשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לכל פרקט אחר. המראה של פרקט זה מרשים לאור שכבו העליונה, שכבה בת טקסטורה של עץ. תחזוקת פרקט זה קלה ואינה דורשת שימוש בחומרים מיוחדים. מוצר זה קיים במגוון דגמים וצבעים. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.אין מניעה להעביר פרקט זה מנכס אחד לאחר במצב של מעבר דירה. פרקט זה עמיד ואינו נשרט עם תזוזת רהיטים. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

שיקולים בבחירת פרקט

ישנן כמה שאלות אשר מומלץ לענות עליהן לפני בחירת פרקט

  • היכן בכוונתך להתקין את הפרקט? האם בכל שטח הבית או המשרד או במקום ספציפי?
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • האם נדרש לצורך ניקיון הפרקט שימוש בחומרים מיוחדים?
  • באיזה צבע או גוון של פרקט אתה מעוניין?

דילוג לתוכן