פרקט עץ אגוז אמריקאי

מראה של דירת מגורים, בית פרטי או משרד מושפע רבות מהאופן שבו הרצפה נראית. אחד הפתרונות היעילים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש בתקופה האחרונה לצורך העצמת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי שימוש בפרקט. פרקט יוצר בכל מקום בו הוא מותקן תחושה של אסתטיקה ניקיון ומראה יוקרתי

מגוון סוגים של פרקט עץ אגוז אמריקאי

בעת האחרונה חלה האצה בהתפתחות תחום הפרקט עץ אגוז אמריקאי, וכיום יכול כל אחד ואחת לקנות ולהתקין פרקט שיתאים לו בדיוק. בין המוצרים השכיחים ביותר בשימוש קיימים פרקט עץ אגוז אמריקאי פרקט למינציה, פרקט רב שכבתי, תלת שכבתי ופרקט עץ מלא. לכל אחד מהסוגים יתרונות וחסרונות ולכן חשוב לבחור את המוצר שיתאים לצרכים, וחשוב כמובן שמחירו יהיה במסגרת התקציב המצוי בידכם .

פרקט עשוי עץ מלא

עץ מלא קרוי גם פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי ואסתטי. מוצר זה עשוי מקורות של עץ עמיד במיוחד וניתן להשיגו במידות שונות. ברוב המקרים יעשה שימוש בלוחות מעץ קומרו, סידר, איפאה, וג'טובה. רוב הפרקט עץ אגוז אמריקאי מסוג פרקט אשר עשוי עץ מלא כוללים לוחות עץ בטווח המידות של אורך של עד 220 ס"מ, רוחב של 9-18 ס"מ ועובי של 10-21 מ"מ.  בכדי להתקין פרקט מסוג זה יש לחבר את לוחות העץ זה לזה, עד לסיום התקנת הפרקט כולו. לשם התקנתו מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומנוסה. את שלב ההתקנה יש לבצע באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על גבי לוח עץ אחיד. בתום ההתקנה קיימת אפשרות להותיר את הפרקט במראה טבעי או לצפות אותו בשכבה של וורניש או לכה בכדי ליצור גימור.

יתרונות וחסרונות

פרקט עץ אגוז אמריקאי אשר מיוצרים מ עץ מלא מעניקים מראה אסתטי ויוקרתי. חומר זה הינו בעל טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקט עץ אגוז אמריקאי אחרים: חיסרון מרכזי ומשמעותי הוא בעלותו הגבוהה. התקנה של פרקט עץ מלא מורכבת בהשוואה לקושי בהתקנת כל פרקט אחר. מוצר זה רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, הפרקט לא עמיד במים, ולכן יש לנקותו באמצעות טאטוא ותוך שימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

פרקט שכבתי

פרקט המורכב מעץ שכבתי עשוי מכמה שכבות של עץ (תלת שכבתי או רב שכבתי), אשר אשר אינן זהות באיכותן, ולכן מחירו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא מרבית פרקט עץ אגוז אמריקאי אלו מיוצרים מעץ אלון, בוק, דובדבן או וונגה. לפעמים פרקט זה מיוצר מנסורת דחוסה וכמה שכבות של עץ. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. לרוב שכבת הפרקט העליונה היא העמידה ביותר. שכבות תחתונות מיוצרות מעץ צפצפה, אורן או לבנה. יש ספקי פרקט עץ אגוז אמריקאי אשר יוצרים את הפרקט בהתאמה לסוג העץ אשר נדרש על פי הלקוח.

יתרונות וחסרונות

היתרון הגדול של פרקט עץ שכבתי בהשוואה לפרקט עץ מלא הוא בכך שהוא נראה יפה ויוקרתי, זאת לאור העובדה ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, אך מחירו יהיה זול משמעותית מפרקט עץ מלא. קל מאוד להתקין את הפרקט. עמידותו גבוהה במיוחד. פרקט זה דק יותר בהשוואה לפרקט עץ מלא. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לפרקט זה גם כמה חסרונות שחשוב להיות מודעים אליהם: מכיוון ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, גם פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש ועשוי להינזק באם תבוצע עליו הזזה של רהיטים. פרט זה זול מפרקט עץ מלא אך עולה יותר מפרקט מסוג למינציה.

פרקט מסוג למינציה

בשנים האחרונות נפוץ השימוש בפרקט למינציה לאור יתרונותיו הרבים. מוצר זה מהווה אלטרנטיבה זולה ויעילה ולכן אנשים רבים בוחרים בו על פני הפרקטים האחרים. פרקט למינציה מיוצר באופן תעשייתי והוא כולל כמה סוגים של חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט מהסוג הזה כולל גם שכבת הגנה – ציפוי ניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להאריך ימים

יתרונות וחסרונות

כאמור מבין כל סוגי הפרקט עץ אגוז אמריקאי עלות פרקט למינציה היא הזולה ביותר. בנוסף שיטת ההתקנה שלו קלה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקטים מסוגים אחרים. ניתן להגיע תוך שימוש זה למראה מרשים ויפה. קל מאוד לתחזק את הפרקט ולנקות אותו. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.אפשר להעביר פרקט זה מבית לבית במידת הצורך. מראה של פרקט למינציה נשאר בדרך כלל זהה לאורך זמן רב ואינו מושפע מתזוזות רהיטים או חשיפה לשמש. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

מדריך לבחירת פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • האם הפרקט מיועד להתקנה בכל החלל הפרטי או העסקי או רק בחלק ממנו
  • כמה מורכב לתחזק את הפרקט
  • כיצד מנקים את הפרקט
  • באיזה צבע או גוון של פרקט אתה מעוניין?

דילוג לתוכן