פרקט עץ אלון ראשון לציון

מראה של דירת מגורים, בית פרטי או משרד מושפע רבות מהאופן שבו הרצפה נראית. אחד הפתרונות השכיחים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש כיום לצורך העשרת מראה בתים, דירות ומשרדים הוא על ידי שימוש בפרקט. בעזרת פרקט תוכלו ליצור בביתכם או בעסק שלכם תחושה חמימה ומראה יוקרתי

פרקט עץ אלון ראשון לציון מסוגים שונים

בעת האחרונה תחום הפרקט עץ אלון ראשון לציון התפתח מאוד, וכיום יכול כל אחד ואחת לרכוש ולהתקין פרקט שיענה באופן מושלם על הצרכים. בין המוצרים הפופולארים ביותר בשימוש קיימים פרקט עץ אלון ראשון לציון מעץ מלא, עץ רב שכבתי, פרקט תלת שכבתי, פרקט דק, פרקט סינטטי ופרקט למינציה. לכל אחד מהפרקטים יתרונות וחסרונות ולכן חשוב לבחור את הפרקט שיהלום באופן הטוב ביותר את הצרכים, ולא פחות חשוב שהמחיר שלו יהיה במסגרת התקציב שהוגדר .

פרקט עץ מלא

פרקט עץ מלא או בשמו השני פרקט גושני, והוא מעניק מראה יוקרתי ואסתטי. מוצר זה בנוי מכנה קורות של עץ אשר עשויות מעצים עמידים ואיכותים. ברוב המקרים יעשה שימוש בלוחות מעץ קומרו, סידר, איפאה, וג'טובה. מרבית הפרקט עץ אלון ראשון לציון מסוג פרקט אשר עשוי עץ מלא כוללים לוחות עץ בטווח המידות של עובי 10 מילימטר ועד 21 מילימטר, רוחב של 9 סנטימטר ועד 18 סנטימטר ואורך המגיע עד 220 סנטימטר.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". התקנה של פרקט מסוג זה מומלץ לעשות על ידי גורם מקצועי. את ההתקנה מבצעים באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על תשתית של לוח עץ אחיד. בסוף ההתקנה קיימת אפשרות להשאיר את הפרקט במראה טבעי או לצפות אותו בשכבת לכה או וורניש בכדי ליצור גימור.

יתרונות וחסרונות

פרקט עץ אלון ראשון לציון העשויים עץ מלא יוצרים מראה יוקרתי במיוחד. פרקט עץ מלא כולל מראה של טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד וחזק במיוחד. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקט עץ אלון ראשון לציון אחרים: חיסרון מרכזי ומשמעותי הוא בעלותו הגבוהה. התקנה של פרקט עץ מלא מורכבת יותר מהתקנת פרקטים מסוגים אחרים. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש והוא עשוי לשנות את הגוון שלו, פרקט עץ מלא לא עמיד במים, ולכן צריך לנקותו באמצעות טאטוא ותוך שימוש בסמרטוט לח בלבד.

מהו פרקט שכבתי

פרקט המורכב מעץ שכבתי עשוי מכמה וכמה שכבות של עץ (פרקט תחת שכבתי או פרקט רב שכבתי), אשר שונות זו מזו ברמת האיכות שלהן, ולפיכך המחיר שלו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא מרבית פרקט עץ אלון ראשון לציון אלו מיוצרים מעץ וונגה, אלון, דובדבן או בוק. לפעמים מוצר זה מיוצר מכמה שכבות של עץ ומנסורת דחוסה. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. לרוב שכבת הפרקט העליונה היא העמידה ביותר. יתר השכבות מיוצרות מעץ אורן, לבנה וצפצפה. פרקטים מסויימים מיוצרים מסוגי עץ שונים לבקשת הלקוח

יתרונות וחסרונות של פרקט שכבתי

מחירו של פרקט שכבתי זול משמעותית ממחיר עץ מלא, והוא לא פחות מרשים ביופיו. התקנת הפרקט פשוטה ולא מורכבת במיוחד. עמידותו גבוהה במיוחד. ניתן לרכוש פרקט שכבתי דק במיוחד במידת הצורך. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לפרקט זה גם כמה חסרונות שחשוב להיות מודעים אליהם: פרקט זה נתון גם הוא לפגיעה על ידי הזזה של רהיטים או חשיפה לאור השמש. עלותו של פרקט זה אמנם זולה מעלות פרקט עץ מלא אך גבוהה מעלות התקנת פרקט למינציה.

פרקט מסוג למינציה

לנוכח יתונותיו הרבים הפך פרקט הלמינציה למוצר מוביל. מוצר זה נחשב להיות חלופה יעילה וזולה ולכן רבים מעדיפים לעשות בו שימוש. פרקט זה מיוצר באופן תעשייתי והוא כולל מספר חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט זה כולל גם שכבת הגנה – ציפוי ניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להישמר למשך זמן רב

פרקט עשוי למינציה – יתרונות וחסרונות

פרקט למינציה הוא הזול מבין סוגי הפרקטים. כמו כן טכניקת ההתקנה של פרקט זה פשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקט עץ מלא ואף לפרקט שכבתי. ניתן להגיע תוך שימוש זה למראה מרשים ויפה. עלות התחזוקה של פרקט למינציה זולה במיוחד, קל ונוח מאוד לנקות אותו. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.אפשר להעביר פרקט זה מבית לבית על פי הצורך. פרקט זה עמיד ואינו נשרט עם תזוזת רהיטים. לצד היתרונות חשוב לציין כי פרקט למינציה נחשב פחות איכותי מסוגי הפרקט האחרים, והוא רגיש במיוחד לנוזלים וללחות.

שיקולים בבחירת פרקט

ישנן כמה שאלות אשר מומלץ לענות עליהן לפני בחירת פרקט

  • האם הפרקט מיועד להתקנה בכל החלל הפרטי או העסקי או רק בחלק ממנו
  • מה נדרש לצורך תחזוקת הפרקט
  • באיזה אופן יש לנקות את הפרקט
  • איזה מראה היית רוצה שיווצר עם התקנת הפרקט

דילוג לתוכן