פרקט עץ דו שכבתי

מראה של דירת מגורים, בית פרטי או משרד מושפע רבות מהאופן שבו הרצפה נראית. אחד הפתרונות המועדפים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש בתקופה האחרונה לצורך העצמת מראה בתים, דירות ומשרדים הוא על ידי שימוש בפרקט. פרקט יוצר בכל מקום בו הוא מותקן תחושה של אסתטיקה ניקיון ומראה יוקרתי

אילו סוגי פרקט עץ דו שכבתי קיימים

בשנים האחרונות חלה האצה בהתפתחות תחום הפרקט עץ דו שכבתי, וכיום יכול כל מי שרוצה בכך לרכוש ולהתקין פרקט שיתאים לו בדיוק. בין המוצרים השכיחים במיוחד בשימוש קיימים פרקט עץ דו שכבתי מסוג עץ מלא, רב שכבתי, תלת שכבתי, ופרקט למינציה. לכל אחד מהפרקטים יתרונות וחסרונות ולכן מומלץ לבחור פרקט שיתאים לצרכים, וחשוב לא פחות שמחירו יהיה במסגרת התקציב העומד לרשותכם .

פרקט עץ מלא

עץ מלא קרוי גם פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי ואסתטי. פרקט זה עשוי מקורות של עץ עמיד במיוחד וניתן להשיגו במידות שונות. ברוב המקרים יעשה שימוש בלוחות מעץ סידר, אירוקו, איפאה, קומרו וג'טובה. מרבית הפרקט עץ דו שכבתי מסוג פרקט אשר עשוי עץ מלא מיוצרים מ לוחות עץ בטווח המידות של עובי של 10-21 מילימטר, רוחב של 9-18 ס"מ ואורך של 220 ס"מ.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". לשם התקנתו מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומנוסה. את ההתקנה מבצעים באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על תשתית של לוח עץ אחיד. בסוף שלב ההתקנה ניתן להשאיר את הפרקט כמו שהוא או לצבוע אותו בשכבה של וורניש או לכה ליצירת גימור.

שיקולים בבחירת פרקט עץ מלא

פרקט עץ דו שכבתי העשויים עץ מלא יוצרים מראה אסתטי ויוקרתי. לחומר זה טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד וחזק במיוחד. לפרקט זה יתרונות רבים אך יש בשימוש בו מה חסרונות: החיסרון הראשון והמרכזי הוא בנחירו הגבוה. התקנה של פרקט עץ מלא מורכבת מזו הכרוכה בהתקנת פרקט מסוג אחר. הוא רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, פרקט עץ מלא לא עמיד במים, ולכן יש לנקותו באמצעות מטאטא ושימוש בסמרטוט לח בלבד.

פרקט שכבתי

פרקט המורכב מעץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (רב שכבתי או תלת שכבתי), אשר שונות זו מזו ברמת האיכות שלהן, ומסיבה זו מחירו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא הרבה מ פרקט עץ דו שכבתי אלו מיוצרים מעץ וונגה, אלון, דובדבן או בוק. לעיתים מוצר זה מיוצר מנסורת דחוסה וכמה שכבות של עץ. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. ברוב המקרים השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. יתר השכבות מיוצרות מעץ לבנה, אורן או צפצפה. יש ספקי פרקט עץ דו שכבתי אשר יוצרים את הפרקט בהתאמה לסוג העץ אשר נדרש על פי הלקוח.

יתרונות וחסרונות

היתרון הגדול של פרקט עץ שכבתי בהשוואה לפרקט עץ מלא הוא בכך שהוא נראה יפה ויוקרתי, זאת לאור העובדה ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, אך מחירו יהיה זול משמעותית מפרקט עץ מלא. קל מאוד להתקין את הפרקט. עמידותו גבוהה במיוחד. ניתן לרכוש פרקט שכבתי דק במיוחד במידת הצורך. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לצד היתרונות יש לפרקט זה גם כמה חסרונות: מכיוון ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, גם פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש ועשוי להינזק באם תבוצע עליו הזזה של רהיטים. עלותו של פרקט זה אמנם זולה מעלות פרקט עץ מלא אך גבוהה מעלות התקנת פרקט למינציה.

פרקט למינציה

לנוכח יתונותיו הרבים הפך פרקט הלמינציה למוצר מוביל. פרקט זה נחשב להיות חלופה משתלמת במיוחד ולכן רבים בוחרים בו על פני הפרקטים האחרים. פרקט זה מיוצר באופן תעשייתי והוא כולל כמה סוגים של חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט למינציה כולל גם שכבת הגנה – ציפוי ניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להאריך ימים

פרקט למינציה – יתרונות אל מול חסרונות

כאמור מבין כל סוגי הפרקט עץ דו שכבתי עלות פרקט למינציה היא הזולה ביותר. בנוסף אופן ההתקנה של פרקט זה קלה בצורה משמעותית בהשוואה לכל פרקט אחר. השכבה העליונה שלו מזכירה במראה שלה טקסטורה של עץ, ולכן גם שימוש בפרקט מסוג זה יכול להביא ליצירת מראה מרשים. תחזוקת פרקט זה קלה ואינה דורשת שימוש בחומרים מיוחדים. יש שפע של דוגמאות וצבעים לפרקט זה. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.אין מניעה להעביר פרקט זה ממקום למקום במצב של מעבר דירה. מראה של פרקט למינציה נשאר בדרך כלל זהה לאורך זמן רב ואינו מושפע מתזוזות רהיטים או חשיפה לשמש. לצד היתרונות חשוב לציין כי פרקט למינציה נחשב פחות איכותי מסוגי הפרקט האחרים, והוא רגיש במיוחד לנוזלים וללחות.

כיצד לבחור פרקט

כאשר אדם ניגש לתהליך בחירה של פרקט רצוי כי יבחן כמה נושאים:

  • האם יש צורך בפרקט בכל שטח הנכס או בחלקו
  • מה נדרש לצורך תחזוקת הפרקט
  • האם נדרש לצורך ניקיון הפרקט שימוש בחומרים מיוחדים?
  • איזה מראה ברצונך ליצור באמצעות התקנה של פרקט

דילוג לתוכן