פרקט עץ ממוחזר

אחד הדברים המשפיעים על מראה חלל המשמש לצרכי מגורים או לצרכים עסקיים הוא מראה הרצפה. אחד הפתרונות היעילים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש כיום לצורך העשרת מראה דירות, בתים פרטיים, וילות, משרדים ועסקים הוא על ידי התקנה של פרקט. בעזרת פרקט תוכלו ליצור בביתכם או בעסק שלכם תחושה חמימה ומראה יוקרתי

מגוון סוגים של פרקט עץ ממוחזר

בשנים האחרונות תחום הפרקט עץ ממוחזר התפתח מאוד, וכיום יכול כל אחד ואחת לרכוש ולהתקין פרקט שיתאים לו בדיוק. בין המוצרים הנפוצים במיוחד בשימוש קיימים פרקט עץ ממוחזר פרקט למינציה, פרקט רב שכבתי, תלת שכבתי ופרקט עץ מלא. לכל אחד מהפרקטים יתרונות לצד חסרונות ולכן כדאי לבחור את הפרקט שיהלום בצורה מקסימאלית את הצרכים, וחשוב כמובן שמחירו יהיה במסגרת התקציב שהוגדר .

פרקט עץ מלא

עץ מלא קרוי גם פרקט גושני, והוא מעניק מראה יוקרתי ואסתטי. מוצר זה עשוי מקורות של עץ עמיד במיוחד וניתן להשיגו במידות שונות. לרוב יעשה שימוש בלוחות מעץ קומרו, סידר, איפאה, וג'טובה. מרבית הפרקט עץ ממוחזר מסוג פרקט אשר עשוי עץ מלא כוללים לוחות עץ בטווח המידות של עובי של 10-21 מילימטר, רוחב של 9-18 ס"מ ואורך של 220 ס"מ.  בכדי להתקין פרקט מסוג זה יש לחבר את לוחות העץ זה לזה, עד לסיום התקנת הפרקט כולו. לשם התקנתו מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומנוסה. את שלב ההתקנה יש לבצע באמצעות הדבקה או על ידי שימוש במסמרים, על גבי לוח עץ אחיד. בתום ההתקנה ניתן להשאיר את הפרקט במראה טבעי או לצבוע אותו בשכבה של לכה או וורניש ליצירת גימור.

שיקולים בבחירת פרקט עץ מלא

פרקט עץ ממוחזר העשויים עץ מלא מספקים מראה יוקרתי במיוחד. חומר זה הינו בעל טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד לאורך תקופה ממושכת. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקט עץ ממוחזר אחרים: מחירו יחסית גבוה. התקנה של פרקט עץ מלא מורכבת בהשוואה לקושי בהתקנת כל פרקט אחר. הוא רגיש לחשיפה לשמש דבר אשר עשוי לגרום לו לשינוי גוון, פרקט מסוג זה לא עמיד במים, ולכן יש לנקותו באמצעות מטאטא ושימוש בסמרטוט לח בלבד.

פרקט שכבתי

פרקט המורכב מעץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (רב שכבתי או תלת שכבתי), אשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות, ולפיכך המחיר שלו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא הרבה מ פרקט עץ ממוחזר אלו מיוצרים מעץ אלון, בוק, דובדבן או וונגה. לעיתים מוצר זה מיוצר באופן הכולל בו שכבת עץ מלא ושכבות של עץ למינציה – המורכבות מנסורת דחוסה. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. בדרך כלל השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. שכבות תחתונות מיוצרות מעץ אורן, לבנה וצפצפה. פרקטים מסויימים מיוצרים מסוגי עץ שונים לבקשת הלקוח

יתרונות וחסרונות של פרקט שכבתי

פרקט שכבתי לעולם יהיה זול יותר מפרקט עץ מלא, אך בזכות שכבתו העליונה הוא יכול להיראות לא פחות מרשים. יתרונות נוספים לסוג פרקט זה הינם בקלות התקנתו (שיטת התקנה דומה להתקנת פרקט למינציה). פרקט זה עמיד ויכול לשמש אתכם לזמן ממושך. אפשר לקנות פרקט דק במיוחד. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לפרקט זה גם כמה חסרונות שחשוב להיות מודעים אליהם: מכיוון ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, גם פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש ועשוי להינזק באם תבוצע עליו הזזה של רהיטים. פרקט זה עולה יותר מפרקט למינציה.

פרקט מסוג למינציה

בשנים האחרונות נפוץ השימוש בפרקט למינציה לאור יתרונותיו הרבים. מוצר זה מספק חלופה יעילה וזולה ולכן רבים הם האנשים אשר מעדיפים אותו על פני כל פרקט אחר. פרקט למינציה מיוצר בצורה תעשייתית והוא מכיל כמה סוגים של חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט למינציה כולל גם ציפוי מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להאריך ימים

יתרונות וחסרונות

עלותו של פרקט למינציה היא נמוכה בהשוואה לעלות פרקט מסוג אחר. כמו כן אופן ההתקנה של פרקט זה פשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לכל פרקט אחר. ניתן להגיע תוך שימוש זה למראה מרשים ויפה. עלות התחזוקה של פרקט למינציה זולה במיוחד, קל ונוח מאוד לנקות אותו. מוצר זה קיים במגוון דגמים וצבעים. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.אין מניעה להעביר פרקט זה מבית לבית במידת הצורך. מראה של פרקט למינציה נשאר בדרך כלל זהה לאורך זמן רב ואינו מושפע מתזוזות רהיטים או חשיפה לשמש. לצד היתרונות חשוב לציין כי פרקט למינציה נחשב פחות איכותי מסוגי הפרקט האחרים, והוא רגיש במיוחד לנוזלים וללחות.

כיצד לבחור פרקט

ישנן כמה שאלות אשר מומלץ לענות עליהן לפני בחירת פרקט

  • היכן בכוונתך להתקין את הפרקט? האם בכל שטח הבית או המשרד או במקום ספציפי?
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • באיזה אופן יש לנקות את הפרקט
  • באיזה צבע או גוון של פרקט אתה מעוניין?

דילוג לתוכן