עיצוב פנים עם פרקטים: איך לבחור את הפרקט המתאים ביותר לכל מרחב?

הם יפים, הם נעימים, הם משרים אווירה של יוקרה חמימה ובנוסף ישנו מגוון רחב של אפשרויות כך שניתן למצוא אחת שמתאימה לכל בית ולכל עסק, לכל צורך ולכל מסגרת תקציב – אלו הם כמובן הפרקטים, ועל מנת למצות את הפוטנציאל שלהם כדאי לדעת איזה סוג פרקט מתאים לכל מרחב ומרחב, בבית או בעסק.

חדר ילדים

עיצוב פנים עם פרקטים של חדרי ילדים הוא אחד הטרנדים הבולטים בתקופה האחרונה, וזאת לאחר שבמשך שנים רבות הורים דווקא נמנעו מלעשות זאת בשל החשש שבחדר זה, שמטבעו רווי באקשן והשתוללויות, הפרקט לא יחזיק מעמד ותוך זמן קצר ייפגם וכבר לא יהיה יפה.

הפיתרון העיצובי שמספק הן מראה מרהיב עין ותחושת חמימות מחבקת והן מפוגג את החששות הוא פרקט למינציה. פרקט זה קל לניקוי ותחזוקתו פשוטה, וגם אם חלק ממנו ניזוק – קל להחליפו.

מבחינת הגוון של הפרקט כדאי לשלב את הילדים בבחירה. כדאי גם לקחת בחשבון שהפרקט יהווה חלק בלתי נפרד מהחדר לאורך שנים רבות רבות וילווה את הילד לאורך התפתחותו וגדילתו, ועל כן רצוי לתת עדיפות לגוונים נייטרליים יחסית.

חדר שינה

החמימות הנעימה שמשרים סביבם פרקטים והחיבור לטבע הופכים אותם למועמדים אידיאליים גם לחדרי שינה, שם הם מעוררים תחושות רומנטיות. עיצוב פנים עם פרקטים במרחב זה מבוסס בדרך כלל על עץ מלא ועל גוונים בהירים יחסית, אבל כמובן שלטעם אישי יש משקל נכבד בהחלטה הסופית.

מטבח וחדרי רחצה

הפרקטים עשויים להוות פיתרון מעולה גם לחיפוי רצפת מטבח או חדר רחצה, וזאת למרות שלכאורה המים והלחות עלולים להזיק לעץ. הסיבה לכך שבמסגרת עיצוב פנים מושקע ניתן להשתמש בפרקט גם במרחבים אלה היא שבימינו ישנם פרקטים עם שכבה עמידה למים שמגנה עליהם. במטבח כדאי להשתמש בפרקטים כהים יחסית, כך שגם אם ייווצר עליהם כתם קטן הוא לא יבלוט, ובחדרי רחצה מומלצים הגוונים הכפריים למיניהם על מנת להשרות שלווה ונחת.

בתי עסק

פרקט לבית עסק חייב להיות קודם כל כזה בעל דרגת שחיקה גבוהה, שהרי סביר להניח שכמות הדריכות עליו גבוהה יחסית. בנוסף כדאי להעדיף גוונים כהים ועמוקים שמשדרים

התגובות סגורות

דילוג לתוכן