עיצוב פרקטים לחדר השינה

בחירת פרקט נראית אמנם כהחלטה פשוטה, אך ברגע בו נכנסים לעובי הקורה ונחשפים לסוגי הפרקטים השונים, היא נעשית מעט מורכבת יותר, ויש להשקיע בה מחשבה. הדבר נכון במיוחד כאשר מתחשבים בייעוד הפרקט, כלומר בחדר הספציפי בו הוא יונח. כך למשל, פרקט בחדר השינה עשוי להיות שונה מפרקט שתבחרו להניח בסלון או ברחבת הכניסה לבית, וכדאי מאד להתחשב בכך.

מאפייני חדר השינה

לחדר השינה יש אופי משלו, גם אם לא תתכוונו לכך. בשל ייעודו המובחן, הוא מורכב משלל אלמנטים המשפיעים רבות על האווירה בו; והכוונה היא בראש ובראשונה למיטה, ולאחר מכן לארונות ולשאר האלמנטים ההופכים את החלל לאישי – דוגמת כונניות, מדפים מיוחדים ועוד פריטים דקורטיביים. בין חדר השינה שלכם מצויד באביזרים יקרים דוגמת מזרונים איכותיים ורהיטים מעץ מלא ובין אם לא, הפרקט שתניחו במקום ישווה לו מראה מיוחד ותחושה יוקרתית מאין כמוה. כמובן שתוכלו לבחור את צבע הפרקט ולפיכך ייקבע ה"אופי" של החדר, אך מכל מקום הוא ייראה חגיגי ומכובד יותר ממה שהיה כשלא היה בו פרקט.

מה מתאים לחדר השינה?

הבחירה בסוג הפרקט יכולה להשתנות מאד בין אדם לאדם, אך חשוב לזכור לאורך כל הדרך שמדובר בחדר עם אופי ספציפי וייעוד מיוחד. צבע הפרקט, סוגו ומידת הברק שלו יהיו תלויים בסופו של דבר בהעדפותיכם האישיות, אך עדיין ישנה משמעות רבה לאלמנטים שכבר קיימים בחדר, כך שהקשר איתם חייב להיות מובחן ובטוב טעם. כך למשל, אם החדר שלכם מורכב מאלמנטים יקרים דוגמת אלה שהוזכרו קודם (רהיטים יוקרתיים, מזרונים יקרים או מצעים מיוחדים), מקובל יהיה להניח בחדר פרקט בצבע כהה, או מעץ מלא. אם אתם מעדיפים את הסגנון הכפרי והאלמנטים בחדר השינה שלכם אינם משווים לו אופי יוקרתי, כדאי לשקול את האפשרות של פרקט בצבע בהיר, המדגיש דוקא את האור שבחדר.

קרא מאמר זה על בחירת פרקט.

לא להתפשר על הבחירה

לא משנה מה תבחרו, אל תתפשרו על פרקט איכותי הניתן לכם עם אחריות. בעל המקצוע שיניח אצלכם את הפרקט בבית צריך להיות מנוסה ומקצועי, כך שגם לאחר שנים תוכלו ליהנות מפרקט שנראה כמו חדש. חשוב להבין כי הנחת פרקט איכותי אין פירושה הוצאות גבוהות בהכרח, מכיוון שקיימים היום מגוון פתרונות ייחודיים לפרקטים המשווים מראה יוקרתי גם עם חומרים בעלות נמוכה.  סוד הקסם של הפרקט טמון בהנחה נכונה, ובשל כך יש להקפיד מאד על בחירת האדם הנכון שאיתו תעבדו.

התגובות סגורות

דילוג לתוכן