פרקטים זכרון יעקב

אחד הדברים המשפיעים על מראה חלל המשמש לצרכי מגורים או לצרכים עסקיים הוא מראה הרצפה. אחד הפתרונות היעילים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש בעת האחרונה לצורך העשרת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי התקנה של פרקט. פרקט יוצר בכל מקום בו הוא מותקן תחושה של אסתטיקה ניקיון ומראה יוקרתי

פרקטים זכרון יעקב מסוגים שונים

בעת האחרונה התפתח תחום הפרקטים זכרון יעקב בצורה מאוד משמעותית, וכיום יכול כל אחד ואחת לרכוש ולהתקין פרקט שיתאים לו בדיוק. בין המוצרים הנפוצים במיוחד בשימוש קיימים פרקטים זכרון יעקב מעץ מלא, עץ רב שכבתי, פרקט תלת שכבתי, פרקט דק, פרקט סינטטי ופרקט למינציה. לכל פרקט כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן כדאי לבחור את המוצר שיהלום באופן הטוב ביותר את הצרכים, וחשוב כמובן שעלותו תהיה במסגרת התקציב שהוגדר .

פרקט עשוי עץ מלא

פרקט עץ מלא מכונה גם בשם פרקט גושני, והוא מעניק מראה יוקרתי במיוחד. פרקט זה בנוי מכנה קורות של עץ אשר עשויות מעצים עמידים ואיכותים. ברוב המקרים יעשה שימוש בלוחות מעץ סידר, אירוקו, איפאה, קומרו וג'טובה. מרבית הפרקטים זכרון יעקב מסוג פרקט אשר עשוי עץ מלא מיוצרים מ לוחות עץ בטווח המידות של עובי 10 מילימטר ועד 21 מילימטר, רוחב של 9 סנטימטר ועד 18 סנטימטר ואורך המגיע עד 220 סנטימטר.  התקנת פרקט עץ נעשית בשיטה של הכנסת לוח עץ אחד לצד לוח עץ נוסף, עד להשלמת הפרקט. לשם התקנתו מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומנוסה. שלב ההתקנה מבוצע באמצעות הדבקה או על ידי שימוש במסמרים, על גבי לוח עץ אחיד. בתום תהליך ההתקנה ניתן להותיר את הפרקט במראה טבעי או לצבוע אותו בשכבה של וורניש או לכה ליצירת גימור.

שיקולים בבחירת פרקט עץ מלא

פרקטים זכרון יעקב העשויים עץ מלא יוצרים מראה יוקרתי במיוחד. לחומר זה טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקטים זכרון יעקב אחרים: חיסרון מרכזי ומשמעותי הוא בעלותו הגבוהה. התקנה של פרקט עץ מלא מורכבת יותר מהתקנת פרקטים מסוגים אחרים. הוא רגיש לחשיפה לשמש דבר אשר עשוי לגרום לו לשינוי גוון, הפרקט אינו עמיד במים, ולכן צריך לנקותו באמצעות טאטוא ותוך שימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

מהו פרקט שכבתי

פרקט עץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (רב שכבתי או תלת שכבתי), אשר אשר אינן זהות באיכותן, ולפיכך מחירו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא לרוב פרקטים זכרון יעקב אלו מיוצרים מעץ וונגה, אלון, דובדבן או בוק. לעיתים מוצר זה מיוצר מכמה שכבות של עץ ומנסורת דחוסה. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. ברוב המקרים שכבת הפרקט העליונה היא העמידה ביותר. יתר השכבות מיוצרות מעץ אורן, לבנה וצפצפה. יש ספקים אשר מאפשרים ללקוח לבחור את סוגי העץ בפרקט

יתרונות וחסרונות

היתרון הגדול של פרקט עץ שכבתי בהשוואה לפרקט עץ מלא הוא בכך שהוא נראה יפה ויוקרתי, זאת לאור העובדה ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, אך מחירו יהיה זול משמעותית מפרקט עץ מלא. קל מאוד להתקין את הפרקט. פרקט זה עמיד ויכול לשמש אתכם לזמן ממושך. אפשר לקנות פרקט דק במיוחד. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לפרקט זה גם כמה חסרונות: פרקט זה נתון גם הוא לפגיעה על ידי הזזה של רהיטים או חשיפה לאור השמש. עלותו של פרקט זה אמנם זולה מעלות פרקט עץ מלא אך גבוהה מעלות התקנת פרקט למינציה.

פרקט למינציה

פתרון מצויין עבור מי שרוצה ליהנות מכל היתרונות של פרקט מבלי להיכנס להוצאות כבדות הוא התקנת פרקטים זכרון יעקב מסוג למינציה. פרקט למינציה מהווה אלטרנטיבה זולה ויעילה ולכן רבים בוחרים בו על פני הפרקטים האחרים. פרקט למינציה מיוצר באופן תעשייתי והוא מכיל מספר חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט זה כולל גם שכבת הגנה – ציפוי ניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להישמר למשך זמן רב

יתרונות וחסרונות

כאמור מבין כל סוגי הפרקטים זכרון יעקב עלות פרקט למינציה היא הזולה ביותר. בנוסף שיטת ההתקנה שלו קלה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקטים מסוגים אחרים. המראה של פרקט זה מרשים לאור שכבו העליונה, שכבה בת טקסטורה של עץ. קל מאוד לתחזק את הפרקט ולנקות אותו. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.ניתן להעביר פרקט זה מנכס אחד לאחר במידת הצורך. פרקט זה עמיד ואינו נשרט עם תזוזת רהיטים. לצד היתרונות חשוב לציין כי פרקט למינציה נחשב פחות איכותי מסוגי הפרקט האחרים, והוא רגיש במיוחד לנוזלים וללחות.

כיצד לבחור פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • האם הפרקט מיועד להתקנה בכל החלל הפרטי או העסקי או רק בחלק ממנו
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • באיזה אופן יש לנקות את הפרקט
  • איזה מראה היית רוצה שיווצר עם התקנת הפרקט

דילוג לתוכן