פרקט אלון מבוקע

האופן שבו רצפת הבית או רצפת העסק נראית משפיע רבות על מראה החלל כולו. אחד הפתרונות השכיחים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש בתקופה האחרונה לצורך העשרת מראה בתים, דירות ומשרדים הוא על ידי התקנה של פרקט. פרקט מקנה למקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי ויוצר אווירה חמימה ונעימה. כמו כן פרקט מספק תחושה של ניקיון ואסתטיקה.

אילו סוגי פרקט אלון מבוקע קיימים

בעת האחרונה התפתח תחום הפרקט אלון מבוקע בצורה מאוד משמעותית, וכיום יכול כל מי שמעוניין בכך לרכוש ולהתקין פרקט שיתאים בצורה מושלמת לצרכים. בין המוצרים הפופולארים ביותר בשימוש קיימים פרקט אלון מבוקע פרקט למינציה, פרקט רב שכבתי, תלת שכבתי ופרקט עץ מלא. לכל פרקט כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן מומלץ לבחור את הפרקט שיהלום באופן הטוב ביותר את הצרכים, ולא פחות חשוב שעלותו תהיה במסגרת התקציב שהוגדר .

פרקט עשוי עץ מלא

פרקט עץ מלא מכונה גם בשם פרקט גושני, והוא יוצר במקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי ואסתטי. פרקט זה עשוי מקורות של עץ עמיד במיוחד וניתן להשיגו במידות שונות. ברוב המקרים יעשה שימוש בלוחות מעץ קומרו, סידר, איפאה, וג'טובה. מרבית הפרקט אלון מבוקע מסוג פרקט עץ מלא כוללים לוחות עץ בטווח המידות של אורך של עד 220 ס"מ, רוחב של 9-18 ס"מ ועובי של 10-21 מ"מ.  התקנת פרקט עץ נעשית בשיטה של הכנסת לוח עץ אחד לצד לוח עץ נוסף, עד להשלמת הפרקט. התקנה של פרקט מסוג זה מומלץ לעשות על ידי גורם מקצועי. את ההתקנה מבצעים באמצעות הדבקה או על ידי שימוש במסמרים, על גבי לוח עץ אחיד. בתום שלב ההתקנה קיימת אפשרות להשאיר את הפרקט כמו שהוא או לצפות אותו בשכבת וורניש או לכה ליצירת גימור.

פרקט עץ מלא יתרונות אל מול חסרונות

פרקט אלון מבוקע אשר בנויים מ עץ מלא מעניקים מראה יוקרתי במיוחד. חומר זה הינו בעל טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לפרקט זה כמה חסרונות: חיסרון מרכזי ומשמעותי הוא בעלותו הגבוהה. ההתקנה שלו מורכבת בהשוואה לקושי בהתקנת כל פרקט אחר. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש והוא עשוי לשנות את הגוון שלו, פרקט מסוג זה אינו עמיד במים, ולכן יש לנקותו באמצעות מטאטא ושימוש בסמרטוט לח בלבד.

פרקט שכבתי

פרקט אשר עשוי עץ שכבתי עשוי מכמה וכמה שכבות של עץ (תלת שכבתי או רב שכבתי), אשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות, ומסיבה זו מחירו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא הרבה מ פרקט אלון מבוקע אלו מיוצרים מעץ אלון, בוק, דובדבן או וונגה. לעיתים פרקט זה מיוצר באופן הכולל בו שכבת עץ מלא ושכבות של עץ למינציה – המורכבות מנסורת דחוסה. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. ברוב המקרים שכבת הפרקט העליונה היא העמידה ביותר. השכבות התחתונות מיוצרות מעץ אורן, לבנה וצפצפה. יש ספקים אשר מאפשרים ללקוח לבחור את סוגי העץ בפרקט

יתרונות וחסרונות

היתרון הגדול של פרקט עץ שכבתי בהשוואה לפרקט עץ מלא הוא בכך שהוא נראה יפה ויוקרתי, זאת לאור העובדה ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, אך מחירו יהיה זול משמעותית מפרקט עץ מלא. יתרונות נוספים לסוג פרקט זה הינם בקלות התקנתו (שיטת התקנה דומה להתקנת פרקט למינציה). עמידותו גבוהה במיוחד. ניתן לרכוש פרקט שכבתי דק במיוחד במידת הצורך. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לצד היתרונות יש לפרקט זה גם כמה חסרונות: מכיוון ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, גם פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש ועשוי להינזק באם תבוצע עליו הזזה של רהיטים. פרקט זה עולה יותר מפרקט למינציה.

פרקט מסוג למינציה

לנוכח יתונותיו הרבים הפך פרקט הלמינציה למוצר מוביל. מוצר זה מספק אלטרנטיבה זולה ויעילה ולכן רבים מעדיפים לעשות בו שימוש. פרקט למינציה מיוצר באופן תעשייתי והוא מכיל כמה חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט מהסוג הזה כולל גם שכבת הגנה – ציפוי ניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להיות עמיד לתקופה ארוכה

יתרונות וחסרונות

פרקט למינציה הוא הזול מבין סוגי הפרקטים. יתרה מכך טכניקת ההתקנה שלו קלה בצורה משמעותית בהשוואה לכל פרקט אחר. המראה של פרקט זה מרשים לאור שכבו העליונה, שכבה בת טקסטורה של עץ. עלות התחזוקה של פרקט למינציה זולה במיוחד, קל ונוח מאוד לנקות אותו. יש שפע של דוגמאות וצבעים לפרקט זה. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.אפשר להעביר פרקט זה ממקום למקום במצב של מעבר דירה. הפרקט ברוב המקרים אינו משנה את צבעו, תופעה שיכולה להתרחש בסוגי פרקטים אחרים. לצד היתרונות חשוב לציין כי פרקט למינציה נחשב פחות איכותי מסוגי הפרקט האחרים, והוא רגיש במיוחד לנוזלים וללחות.

מדריך לבחירת פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • האם הפרקט מיועד להתקנה בכל החלל הפרטי או העסקי או רק בחלק ממנו
  • כמה מורכב לתחזק את הפרקט
  • כיצד מנקים את הפרקט
  • איזה מראה ברצונך ליצור באמצעות התקנה של פרקט

דילוג לתוכן