פרקט בכל הבית

אחד הדברים המשפיעים על מראה חלל המשמש לצרכי מגורים או לצרכים עסקיים הוא מראה הרצפה. אחד הפתרונות הטובים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש כיום לצורך העשרת מראה בתים, דירות ומשרדים הוא על ידי התקנה של פרקט. פרקט מקנה למקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי ויוצר אווירה חמימה ונעימה. כמו כן פרקט מספק תחושה של ניקיון ואסתטיקה.

מגוון סוגים של פרקט בכל הבית

בעת האחרונה תחום הפרקט בכל הבית התפתח מאוד, וכיום יכול כל אחד ואחת לקנות ולהתקין פרקט שיתאים לו בדיוק. בין המוצרים הנפוצים במיוחד בשימוש קיימים פרקט בכל הבית מסוג עץ מלא, רב שכבתי, תלת שכבתי, ופרקט למינציה. לכל אחד מהפרקטים כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן חשוב לבחור את הפרקט שיהלום באופן הטוב ביותר את הצרכים, וחשוב לא פחות שמחירו יהיה במסגרת התקציב המצוי בידכם .

פרקט עשוי עץ מלא

פרקט עץ מלא מכונה גם בשם פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי במיוחד. פרקט זה קיים במידות שונות והוא מיוצר מכמה שכבות של עץ איכותי. ברוב המקרים יעשה שימוש בלוחות מעץ קומרו, סידר, איפאה, וג'טובה. רוב הפרקט בכל הבית מסוג זה כוללים לוחות עץ בטווח המידות של אורך של עד 220 ס"מ, רוחב של 9-18 ס"מ ועובי של 10-21 מ"מ.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". התקנת פרקט זה מעט מורכבת ולכן מומלץ להיעזר בגורם מקצועי. שלב ההתקנה מבוצע באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על גבי לוח עץ אחיד. בסוף שלב ההתקנה אפשר להותיר את הפרקט במראה טבעי או לצבוע אותו בשכבה של וורניש או לכה בכדי ליצור גימור.

פרקט עץ מלא יתרונות אל מול חסרונות

פרקט בכל הבית אשר בנויים מ עץ מלא מעניקים מראה יוקרתי במיוחד. חומר זה הינו בעל טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקט בכל הבית אחרים: חיסרון מרכזי ומשמעותי הוא בעלותו הגבוהה. התקנתו מורכבת בהשוואה לקושי בהתקנת כל פרקט אחר. הוא רגיש לחשיפה לשמש והוא עשוי לשנות את הגוון שלו, פרקט מסוג זה לא עמיד במים, ולכן מומלץ לנקותו באמצעות מטאטא ותוך שימוש בסמרטוט לח בלבד.

פרקט עץ שכבתי

פרקט עץ שכבתי עשוי מכמה וכמה שכבות של עץ (רב שכבתי או תלת שכבתי), אשר שונות זו מזו ברמת האיכות שלהן, ולפיכך המחיר שלו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא הרבה מ פרקט בכל הבית אלו מיוצרים מעץ וונגה, דובדבן, בוק או עץ אלון. לעיתים פרקט מסוג זה מיוצר מכמה שכבות של עץ ומנסורת דחוסה. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. בדרך כלל השכבה העליונה של הפרקט היא העמידה ביותר. השכבות התחתונות מיוצרות מעץ אורן, לבנה וצפצפה. פרקטים מסויימים מיוצרים מסוגי עץ שונים לבקשת הלקוח

יתרונות וחסרונות

היתרון הגדול של פרקט עץ שכבתי בהשוואה לפרקט עץ מלא הוא בכך שהוא נראה יפה ויוקרתי, זאת לאור העובדה ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, אך מחירו יהיה זול משמעותית מפרקט עץ מלא. יתרונות נוספים לסוג פרקט זה הינם בקלות התקנתו (שיטת התקנה דומה להתקנת פרקט למינציה). עמידותו גבוהה במיוחד. פרקט זה דק יותר בהשוואה לפרקט עץ מלא. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לפרקט זה גם כמה חסרונות שחשוב להיות מודעים אליהם: פרקט זה נתון גם הוא לפגיעה על ידי הזזה של רהיטים או חשיפה לאור השמש. פרקט זה עולה יותר מפרקט למינציה.

פרקט למינציה

בשנים האחרונות נפוץ השימוש בפרקט למינציה לאור יתרונותיו הרבים. פרקט למינציה נחשב להיות חלופה יעילה וזולה ולפיכך רבים בוחרים בו על פני הפרקטים האחרים. פרקט זה מיוצר בצורה תעשייתית והוא מכיל כמה סוגים של חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט זה כולל גם ציפוי מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להישמר למשך זמן רב

פרקט למינציה – יתרונות אל מול חסרונות

כאמור מבין כל סוגי הפרקט בכל הבית עלות פרקט למינציה היא הזולה ביותר. יתרה מכך טכניקת ההתקנה שלו פשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקט עץ מלא ואף לפרקט שכבתי. ניתן להגיע תוך שימוש זה למראה מרשים ויפה. קל מאוד לתחזק את הפרקט ולנקות אותו. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.אפשר להעביר פרקט זה מבית לבית במצב של מעבר דירה. מראה של פרקט למינציה נשאר בדרך כלל זהה לאורך זמן רב ואינו מושפע מתזוזות רהיטים או חשיפה לשמש. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

מדריך לבחירת פרקט

ישנן כמה שאלות אשר מומלץ לענות עליהן לפני בחירת פרקט

  • היכן בכוונתך להתקין את הפרקט? האם בכל שטח הבית או המשרד או במקום ספציפי?
  • כמה מורכב לתחזק את הפרקט
  • כיצד מנקים את הפרקט
  • איזה מראה היית רוצה שיווצר עם התקנת הפרקט

דילוג לתוכן