פרקט בצבע אלון

מראה של דירת מגורים, בית פרטי או משרד מושפע רבות מהאופן שבו הרצפה נראית. אחד הפתרונות המועדפים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש בעת האחרונה לצורך השבחת מראה בתים, דירות ומשרדים הוא על ידי רכישה והתקנה של פרקט. בעזרת פרקט תוכלו ליצור בביתכם או בעסק שלכם תחושה חמימה ומראה יוקרתי

מגוון סוגים של פרקט בצבע אלון

בעת האחרונה תחום הפרקט בצבע אלון התפתח מאוד, וכיום יכול כל אחד ואחת לרכוש ולהתקין פרקט שיתאים בצורה מושלמת לצרכים. בין המוצרים הפופולארים ביותר בשימוש קיימים פרקט בצבע אלון מעץ מלא, עץ רב שכבתי, פרקט תלת שכבתי, פרקט דק, פרקט סינטטי ופרקט למינציה. לכל אחד מהפרקטים כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן חשוב לבחור את המוצר שיהלום באופן הטוב ביותר את הצרכים, וחשוב לא פחות שהמחיר שלו יהיה במסגרת התקציב העומד לרשותכם .

פרקט עשוי עץ מלא

פרקט עץ מלא או בשמו השני פרקט גושני, והוא יוצר במקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי ואסתטי. פרקט זה עשוי מקורות של עץ עמיד במיוחד וניתן להשיגו במידות שונות. במרבית הפעמים יעשה שימוש בלוחות מעץ סידר, אירוקו, איפאה, קומרו וג'טובה. רוב הפרקט בצבע אלון מסוג פרקט אשר עשוי עץ מלא מיוצרים מ לוחות עץ בטווח המידות של אורך של עד 220 ס"מ, רוחב של 9-18 ס"מ ועובי של 10-21 מ"מ.  בכדי להתקין פרקט מסוג זה יש לחבר את לוחות העץ זה לזה, עד לסיום התקנת הפרקט כולו. לשם התקנתו מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומנוסה. את שלב ההתקנה יש לבצע באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על תשתית של לוח עץ אחיד. בתום שלב ההתקנה ניתן להשאיר את הפרקט במראה טבעי או לצפות אותו בשכבת לכה או וורניש בכדי ליצור גימור.

שיקולים בבחירת פרקט עץ מלא

פרקט בצבע אלון אשר בנויים מ עץ מלא מעניקים מראה יפה ויוקרתי. לחומר זה טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד לאורך תקופה ממושכת. לפרקט זה יתרונות רבים אך יש בשימוש בו מה חסרונות: החיסרון הראשון והמרכזי הוא בנחירו הגבוה. התקנתו מורכבת יותר מהתקנת פרקטים מסוגים אחרים. מוצר זה רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, הפרקט לא עמיד במים, ולכן מומלץ לנקותו באמצעות טאטוא ותוך שימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

מהו פרקט שכבתי

פרקט המורכב מעץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (תלת שכבתי או רב שכבתי), אשר אשר אינן זהות באיכותן, ולפיכך המחיר שלו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא מרבית פרקט בצבע אלון אלו מיוצרים מעץ אלון, בוק, דובדבן או וונגה. בחלק מהמקרים מוצר זה מיוצר באופן הכולל בו שכבת עץ מלא ושכבות של עץ למינציה – המורכבות מנסורת דחוסה. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. ברוב המקרים השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. השכבות התחתונות מיוצרות מעץ לבנה, אורן או צפצפה. פרקטים מסויימים מיוצרים מסוגי עץ שונים לבקשת הלקוח

יתרונות וחסרונות

פרקט שכבתי לעולם יהיה זול יותר מפרקט עץ מלא, אך בזכות שכבתו העליונה הוא יכול להיראות לא פחות מרשים. קל מאוד להתקין את הפרקט. עמידותו גבוהה והוא פחות נתון לשינויים הנוצרים משימוש בו. פרקט זה דק יותר בהשוואה לפרקט עץ מלא. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לפרקט זה גם כמה חסרונות: הזזה של רהיטים או חשיפה ממושכת לשמש עלולים ליצור פגמים בפרקט. פרט זה זול מפרקט עץ מלא אך עולה יותר מפרקט מסוג למינציה.

פרקט למינציה

פתרון מצויין עבור מי שרוצה ליהנות מכל היתרונות של פרקט מבלי להיכנס להוצאות כבדות הוא התקנת פרקט בצבע אלון מסוג למינציה. פרקט למינציה נחשב להיות חלופה משתלמת במיוחד ולפיכך רבים הם האנשים אשר מעדיפים לעשות בו שימוש. פרקט זה מיוצר בצורה תעשייתית והוא מכיל כמה סוגים של חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט זה כולל גם ציפוי מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להאריך ימים

פרקט עשוי למינציה – יתרונות וחסרונות

עלותו של פרקט למינציה היא נמוכה בהשוואה לעלות פרקט מסוג אחר. כמו כן טכניקת ההתקנה שלו קלה ופשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקטים מסוגים אחרים. השכבה העליונה שלו מזכירה במראה שלה טקסטורה של עץ, ולכן גם שימוש בפרקט מסוג זה יכול להביא ליצירת מראה מרשים. קל מאוד לתחזק את הפרקט ולנקות אותו. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.אפשר להעביר פרקט זה מבית לבית במצב של מעבר דירה. פרקט זה עמיד ואינו נשרט עם תזוזת רהיטים. לצד היתרונות חשוב לציין כי פרקט למינציה נחשב פחות איכותי מסוגי הפרקט האחרים, והוא רגיש במיוחד לנוזלים וללחות.

כיצד לבחור פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • האם יש צורך בפרקט בכל שטח הנכס או בחלקו
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • האם נדרש לצורך ניקיון הפרקט שימוש בחומרים מיוחדים?
  • איזה מראה היית רוצה שיווצר עם התקנת הפרקט

דילוג לתוכן