פרקט כפר סבא

מראה של דירת מגורים, בית פרטי או משרד מושפע רבות מהאופן שבו הרצפה נראית. אחד הפתרונות היעילים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש בעת האחרונה לצורך השבחת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי התקנה של פרקט. בעזרת פרקט תוכלו ליצור בביתכם או בעסק שלכם תחושה חמימה ומראה יוקרתי

פרקט כפר סבא מסוגים שונים

בעת האחרונה תחום הפרקט כפר סבא התפתח מאוד, וכיום יכול כל אחד ואחת לקנות ולהתקין פרקט שיתאים לו בדיוק. בין המוצרים הפופולארים ביותר בשימוש קיימים פרקט כפר סבא מסוג עץ מלא, רב שכבתי, תלת שכבתי, ופרקט למינציה. לכל פרקט כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן כדאי לבחור את המוצר שיתאים לצרכים, ולא פחות חשוב שהמחיר שלו יהיה במסגרת התקציב העומד לרשותכם .

פרקט עשוי עץ מלא

פרקט עץ מלא או בשמו השני פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי במיוחד. פרקט זה עשוי מקורות של עץ עמיד במיוחד וניתן להשיגו במידות שונות. לרוב יעשה שימוש בלוחות מעץ קומרו, סידר, איפאה, וג'טובה. רוב הפרקט כפר סבא מסוג פרקט עץ מלא כוללים לוחות עץ בטווח המידות של אורך של עד 220 ס"מ, רוחב של 9-18 ס"מ ועובי של 10-21 מ"מ.  התקנת פרקט עץ נעשית בשיטה של הכנסת לוח עץ אחד לצד לוח עץ נוסף, עד להשלמת הפרקט. לשם התקנתו מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומנוסה. את ההתקנה מבצעים באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על גבי לוח עץ אחיד. בסוף שלב ההתקנה ניתן להותיר את הפרקט במראה טבעי או לצפות אותו בשכבה של וורניש או לכה בכדי ליצור גימור.

שיקולים בבחירת פרקט עץ מלא

פרקט כפר סבא העשויים עץ מלא מספקים מראה יפה ויוקרתי. חומר זה הינו בעל טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לפרקט זה יתרונות רבים אך יש בשימוש בו מה חסרונות: מחירו יחסית גבוה. התקנתו מורכבת יותר מהתקנת פרקטים מסוגים אחרים. מוצר זה רגיש לחשיפה לשמש והוא עשוי לשנות את הגוון שלו, פרקט עץ מלא אינו עמיד במים, ולכן צריך לנקותו באמצעות טאטוא ותוך שימוש בסמרטוט לח בלבד.

פרקט שכבתי

פרקט המורכב מעץ שכבתי עשוי מכמה שכבות של עץ (תלת שכבתי או רב שכבתי), אשר שונות זו מזו ברמת האיכות שלהן, ומסיבה זו מחירו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא מרבית פרקט כפר סבא אלו מיוצרים מעץ וונגה, אלון, דובדבן או בוק. לעיתים פרקט מסוג זה מיוצר באופן הכולל בו שכבת עץ מלא ושכבות של עץ למינציה – המורכבות מנסורת דחוסה. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. לרוב השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. שכבות תחתונות מיוצרות מעץ לבנה, אורן או צפצפה. יש ספקי פרקט כפר סבא אשר יוצרים את הפרקט בהתאמה לסוג העץ אשר נדרש על פי הלקוח.

יתרונות וחסרונות של פרקט שכבתי

פרקט שכבתי לעולם יהיה זול יותר מפרקט עץ מלא, אך בזכות שכבתו העליונה הוא יכול להיראות לא פחות מרשים. התקנת הפרקט פשוטה ולא מורכבת במיוחד. עמידותו גבוהה והוא פחות נתון לשינויים הנוצרים משימוש בו. אפשר לקנות פרקט דק במיוחד. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לפרקט זה גם כמה חסרונות: פרקט זה נתון גם הוא לפגיעה על ידי הזזה של רהיטים או חשיפה לאור השמש. עלותו של פרקט זה אמנם זולה מעלות פרקט עץ מלא אך גבוהה מעלות התקנת פרקט למינציה.

פרקט למינציה

פתרון מצויין עבור מי שרוצה ליהנות מכל היתרונות של פרקט מבלי להיכנס להוצאות כבדות הוא התקנת פרקט כפר סבא מסוג למינציה. פרקט זה מספק אלטרנטיבה זולה ויעילה ולפיכך רבים מעדיפים אותו על פני כל פרקט אחר. פרקט למינציה מיוצר באופן תעשייתי והוא כולל כמה סוגים של חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט מהסוג הזה כולל גם שכבת הגנה – ציפוי ניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להאריך ימים

פרקט למינציה – יתרונות אל מול חסרונות

כאמור מבין כל סוגי הפרקט כפר סבא עלות פרקט למינציה היא הזולה ביותר. כמו כן טכניקת ההתקנה שלו קלה ופשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לכל פרקט אחר. ניתן להגיע תוך שימוש זה למראה מרשים ויפה. עלות התחזוקה של פרקט למינציה זולה במיוחד, קל ונוח מאוד לנקות אותו. מוצר זה קיים במגוון דגמים וצבעים. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.אין מניעה להעביר פרקט זה ממקום למקום על פי הצורך. פרקט זה עמיד ואינו נשרט עם תזוזת רהיטים. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

מדריך לבחירת פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • היכן בכוונתך להתקין את הפרקט? האם בכל שטח הבית או המשרד או במקום ספציפי?
  • כמה מורכב לתחזק את הפרקט
  • כיצד מנקים את הפרקט
  • באיזה צבע או גוון של פרקט אתה מעוניין?

דילוג לתוכן