פרקט למינציה אשדוד

אחד הדברים המשפיעים על מראה חלל המשמש לצרכי מגורים או לצרכים עסקיים הוא מראה הרצפה. אחד הפתרונות היעילים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש בעת האחרונה לצורך העצמת מראה דירות, בתים פרטיים, וילות, משרדים ועסקים הוא על ידי שימוש בפרקט. פרקט מקנה למקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי ויוצר אווירה חמימה ונעימה. כמו כן פרקט מספק תחושה של ניקיון ואסתטיקה.

מגוון סוגים של פרקט למינציה אשדוד

בחלוף השנים האחרונות התפתח תחום הפרקט למינציה אשדוד בצורה מאוד משמעותית, וכיום יכול כל מי שרוצה בכך לרכוש ולהתקין פרקט שיענה באופן מושלם על הצרכים. בין המוצרים הפופולארים ביותר בשימוש קיימים פרקט למינציה אשדוד פרקט למינציה, פרקט רב שכבתי, תלת שכבתי ופרקט עץ מלא. לכל פרקט יתרונות וחסרונות ולכן חשוב לבחור פרקט שיתאים לצרכים, וחשוב לא פחות שמחירו יהיה במסגרת התקציב שהוגדר .

פרקט עץ מלא

פרקט עץ מלא או בשמו השני פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי במיוחד. פרקט זה בנוי מכנה קורות של עץ אשר עשויות מעצים עמידים ואיכותים. ברוב המקרים יעשה שימוש בלוחות מעץ סידר, אירוקו, איפאה, קומרו וג'טובה. רוב הפרקט למינציה אשדוד מסוג זה כוללים לוחות עץ בטווח המידות של עובי 10 מילימטר ועד 21 מילימטר, רוחב של 9 סנטימטר ועד 18 סנטימטר ואורך המגיע עד 220 סנטימטר.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". התקנת פרקט זה מעט מורכבת ולכן מומלץ להיעזר בגורם מקצועי. את שלב ההתקנה יש לבצע באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על תשתית של לוח עץ אחיד. בתום שלב ההתקנה אפשר להשאיר את הפרקט כמו שהוא או לצפות אותו בשכבת לכה או וורניש בכדי ליצור גימור.

יתרונות וחסרונות

פרקט למינציה אשדוד אשר בנויים מ עץ מלא מספקים מראה אסתטי ויוקרתי. חומר זה הינו בעל טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד לאורך תקופה ממושכת. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקט למינציה אשדוד אחרים: חיסרון מרכזי ומשמעותי הוא בעלותו הגבוהה. התקנתו מורכבת בהשוואה לקושי בהתקנת כל פרקט אחר. הוא רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, הפרקט לא עמיד במים, ולכן יש לנקותו באמצעות מטאטא ושימוש בסמרטוט לח בלבד.

מהו פרקט שכבתי

פרקט עץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (פרקט תחת שכבתי או פרקט רב שכבתי), אשר שונות זו מזו ברמת האיכות שלהן, ומסיבה זו המחיר שלו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא מרבית פרקט למינציה אשדוד אלו מיוצרים מעץ אלון, בוק, דובדבן או וונגה. לפעמים פרקט מסוג זה מיוצר מכמה שכבות של עץ ומנסורת דחוסה. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. בדרך כלל השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. שכבות תחתונות מיוצרות מעץ אורן, לבנה וצפצפה. יש ספקים אשר מאפשרים ללקוח לבחור את סוגי העץ בפרקט

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

היתרון הגדול של פרקט עץ שכבתי בהשוואה לפרקט עץ מלא הוא בכך שהוא נראה יפה ויוקרתי, זאת לאור העובדה ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, אך מחירו יהיה זול משמעותית מפרקט עץ מלא. יתרונות נוספים לסוג פרקט זה הינם בקלות התקנתו (שיטת התקנה דומה להתקנת פרקט למינציה). פרקט זה עמיד ויכול לשמש אתכם לזמן ממושך. ניתן לרכוש פרקט שכבתי דק במיוחד במידת הצורך. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לפרקט זה גם כמה חסרונות שחשוב להיות מודעים אליהם: פרקט זה נתון גם הוא לפגיעה על ידי הזזה של רהיטים או חשיפה לאור השמש. עלותו של פרקט זה אמנם זולה מעלות פרקט עץ מלא אך גבוהה מעלות התקנת פרקט למינציה.

פרקט למינציה

לנוכח יתונותיו הרבים הפך פרקט הלמינציה למוצר מוביל. פרקט למינציה מספק חלופה יעילה וזולה ולכן רבים הם האנשים אשר בוחרים בו על פני הפרקטים האחרים. מוצר זה מיוצר באופן תעשייתי והוא כולל מספר חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט למינציה כולל גם ציפוי הגנה מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להישמר למשך זמן רב

יתרונות וחסרונות

כאמור מבין כל סוגי הפרקט למינציה אשדוד עלות פרקט למינציה היא הזולה ביותר. בנוסף אופן ההתקנה של פרקט זה פשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקט עץ מלא ואף לפרקט שכבתי. המראה של פרקט זה מרשים לאור שכבו העליונה, שכבה בת טקסטורה של עץ. תחזוקת פרקט זה קלה ואינה דורשת שימוש בחומרים מיוחדים. מוצר זה קיים במגוון דגמים וצבעים. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.אפשר להעביר פרקט זה מבית לבית במידת הצורך. הפרקט ברוב המקרים אינו משנה את צבעו, תופעה שיכולה להתרחש בסוגי פרקטים אחרים. לצד היתרונות חשוב לציין כי פרקט למינציה נחשב פחות איכותי מסוגי הפרקט האחרים, והוא רגיש במיוחד לנוזלים וללחות.

כיצד לבחור פרקט

ישנן כמה שאלות אשר מומלץ לענות עליהן לפני בחירת פרקט

  • האם הפרקט מיועד להתקנה בכל החלל הפרטי או העסקי או רק בחלק ממנו
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • באיזה אופן יש לנקות את הפרקט
  • באיזה צבע או גוון של פרקט אתה מעוניין?

דילוג לתוכן