פרקט למינציה בכל הבית

אחד הדברים המשפיעים על מראה חלל המשמש לצרכי מגורים או לצרכים עסקיים הוא מראה הרצפה. אחד הפתרונות המועדפים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש כיום לצורך השבחת מראה דירות, בתים פרטיים, וילות, משרדים ועסקים הוא על ידי רכישה והתקנה של פרקט. פרקט יוצר בכל מקום בו הוא מותקן תחושה של אסתטיקה ניקיון ומראה יוקרתי

פרקט למינציה בכל הבית מסוגים שונים

בשנים האחרונות חלה האצה בהתפתחות תחום הפרקט למינציה בכל הבית, וכיום יכול כל אחד ואחת לקנות ולהתקין פרקט שיענה באופן מושלם על הצרכים. בין המוצרים השכיחים במיוחד בשימוש קיימים פרקט למינציה בכל הבית פרקט למינציה, פרקט רב שכבתי, תלת שכבתי ופרקט עץ מלא. לכל אחד מהפרקטים כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן כדאי לבחור את המוצר שיתאים לצרכים, וחשוב לא פחות שהמחיר שלו יהיה במסגרת התקציב העומד לרשותכם .

פרקט עץ מלא

עץ מלא קרוי גם פרקט גושני, והוא יוצר במקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי ואסתטי. פרקט זה קיים במידות שונות והוא מיוצר מכמה שכבות של עץ איכותי. לרוב יעשה שימוש בלוחות מעץ סידר, אירוקו, איפאה, קומרו וג'טובה. רוב הפרקט למינציה בכל הבית מסוג פרקט עץ מלא כוללים לוחות עץ בטווח המידות של עובי של 10-21 מילימטר, רוחב של 9-18 ס"מ ואורך של 220 ס"מ.  בכדי להתקין פרקט מסוג זה יש לחבר את לוחות העץ זה לזה, עד לסיום התקנת הפרקט כולו. התקנת פרקט זה מעט מורכבת ולכן מומלץ להיעזר בגורם מקצועי. שלב ההתקנה מבוצע באמצעות הדבקה או על ידי שימוש במסמרים, על תשתית של לוח עץ אחיד. בסוף ההתקנה אפשר להשאיר את הפרקט במראה טבעי או לצפות אותו בשכבת לכה או וורניש ליצירת גימור.

שיקולים בבחירת פרקט עץ מלא

פרקט למינציה בכל הבית אשר מיוצרים מ עץ מלא יוצרים מראה אסתטי ויוקרתי. לחומר זה טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לפרקט זה כמה חסרונות: מחירו יחסית גבוה. התקנה של פרקט עץ מלא מורכבת מזו הכרוכה בהתקנת פרקט מסוג אחר. מוצר זה רגיש לחשיפה לשמש דבר אשר עשוי לגרום לו לשינוי גוון, פרקט מסוג זה לא עמיד במים, ולכן מומלץ לנקותו באמצעות מטאטא ותוך שימוש בסמרטוט לח בלבד.

פרקט עץ שכבתי

פרקט עץ שכבתי עשוי מכמה שכבות של עץ (תלת שכבתי או רב שכבתי), אשר אשר אינן זהות באיכותן, ולפיכך המחיר שלו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא לרוב פרקט למינציה בכל הבית אלו מיוצרים מעץ וונגה, דובדבן, בוק או עץ אלון. לפעמים פרקט מסוג זה מיוצר באופן הכולל בו שכבת עץ מלא ושכבות של עץ למינציה – המורכבות מנסורת דחוסה. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. ברוב המקרים השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. השכבות התחתונות מיוצרות מעץ צפצפה, אורן או לבנה. יש ספקים אשר מאפשרים ללקוח לבחור את סוגי העץ בפרקט

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

מחירו של פרקט שכבתי זול משמעותית ממחיר עץ מלא, והוא לא פחות מרשים ביופיו. יתרונות נוספים לסוג פרקט זה הינם בקלות התקנתו (שיטת התקנה דומה להתקנת פרקט למינציה). עמידותו גבוהה במיוחד. פרקט זה דק יותר בהשוואה לפרקט עץ מלא. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לצד היתרונות יש לפרקט זה גם כמה חסרונות: מכיוון ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, גם פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש ועשוי להינזק באם תבוצע עליו הזזה של רהיטים. פרקט זה עולה יותר מפרקט למינציה.

פרקט למינציה

לנוכח יתונותיו הרבים הפך פרקט הלמינציה למוצר מוביל. פרקט זה נחשב להיות אלטרנטיבה זולה ויעילה ולכן רבים הם האנשים אשר בוחרים בו על פני הפרקטים האחרים. פרקט זה מיוצר בצורה תעשייתית והוא כולל מספר חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט למינציה כולל גם ציפוי מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להישמר למשך זמן רב

יתרונות וחסרונות

עלותו של פרקט למינציה היא נמוכה בהשוואה לעלות פרקט מסוג אחר. כמו כן שיטת ההתקנה של פרקט זה קלה ופשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקט עץ מלא ואף לפרקט שכבתי. המראה של פרקט זה מרשים לאור שכבו העליונה, שכבה בת טקסטורה של עץ. עלות התחזוקה של פרקט למינציה זולה במיוחד, קל ונוח מאוד לנקות אותו. יש שפע של דוגמאות וצבעים לפרקט זה. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.אין מניעה להעביר פרקט זה ממקום למקום על פי הצורך. הפרקט ברוב המקרים אינו משנה את צבעו, תופעה שיכולה להתרחש בסוגי פרקטים אחרים. לצד היתרונות חשוב לציין כי פרקט למינציה נחשב פחות איכותי מסוגי הפרקט האחרים, והוא רגיש במיוחד לנוזלים וללחות.

מדריך לבחירת פרקט

ישנן כמה שאלות אשר מומלץ לענות עליהן לפני בחירת פרקט

  • האם יש צורך בפרקט בכל שטח הנכס או בחלקו
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • האם נדרש לצורך ניקיון הפרקט שימוש בחומרים מיוחדים?
  • איזה מראה היית רוצה שיווצר עם התקנת הפרקט

דילוג לתוכן