פרקט למינציה נגד מים

אחד הדברים המשפיעים על מראה חלל המשמש לצרכי מגורים או לצרכים עסקיים הוא מראה הרצפה. אחד הפתרונות השכיחים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש בעת האחרונה לצורך השבחת מראה דירות, בתים פרטיים, וילות, משרדים ועסקים הוא על ידי שימוש בפרקט. פרקט מקנה למקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי ויוצר אווירה חמימה ונעימה. כמו כן פרקט מספק תחושה של ניקיון ואסתטיקה.

אילו סוגי פרקט למינציה נגד מים קיימים

בעת האחרונה חלה האצה בהתפתחות תחום הפרקט למינציה נגד מים, וכיום יכול כל מי שמעוניין בכך לרכוש ולהתקין פרקט שיתאים לו בדיוק. בין המוצרים הפופולארים ביותר בשימוש קיימים פרקט למינציה נגד מים פרקט למינציה, פרקט רב שכבתי, תלת שכבתי ופרקט עץ מלא. לכל אחד מהסוגים יתרונות וחסרונות ולכן מומלץ לבחור פרקט שיהלום באופן הטוב ביותר את הצרכים, וחשוב כמובן שמחירו יהיה במסגרת התקציב המצוי בידכם .

פרקט עשוי עץ מלא

פרקט עץ מלא מכונה גם בשם פרקט גושני, והוא מעניק מראה יוקרתי ואסתטי. פרקט זה קיים במידות שונות והוא מיוצר מכמה שכבות של עץ איכותי. במרבית הפעמים יעשה שימוש בלוחות מעץ אירוקו, איפאה, סידר, ג'טובה וקומרו. מרבית הפרקט למינציה נגד מים מסוג פרקט עץ מלא מיוצרים מ לוחות עץ בטווח המידות של עובי של 10-21 מילימטר, רוחב של 9-18 ס"מ ואורך של 220 ס"מ.  התקנת פרקט עץ נעשית בשיטה של הכנסת לוח עץ אחד לצד לוח עץ נוסף, עד להשלמת הפרקט. התקנת פרקט זה מעט מורכבת ולכן מומלץ להיעזר בגורם מקצועי. שלב ההתקנה מבוצע באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על תשתית של לוח עץ אחיד. בתום ההתקנה קיימת אפשרות להותיר את הפרקט כמו שהוא או לצפות אותו בשכבת וורניש או לכה ליצירת גימור.

פרקט עץ מלא יתרונות אל מול חסרונות

פרקט למינציה נגד מים העשויים עץ מלא מעניקים מראה יפה ויוקרתי. חומר זה הינו בעל טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד וחזק במיוחד. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקט למינציה נגד מים אחרים: מחירו יחסית גבוה. ההתקנה שלו מורכבת בהשוואה לקושי בהתקנת כל פרקט אחר. מוצר זה רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, הפרקט לא עמיד במים, ולכן יש לנקותו באמצעות מטאטא ושימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

פרקט שכבתי

פרקט המורכב מעץ שכבתי עשוי מכמה וכמה שכבות של עץ (פרקט תחת שכבתי או פרקט רב שכבתי), אשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות, ולכן מחירו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא לרוב פרקט למינציה נגד מים אלו מיוצרים מעץ וונגה, דובדבן, בוק או עץ אלון. לעיתים מוצר זה מיוצר באופן הכולל בו שכבת עץ מלא ושכבות של עץ למינציה – המורכבות מנסורת דחוסה. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. בדרך כלל השכבה העליונה של הפרקט היא העמידה ביותר. שכבות תחתונות מיוצרות מעץ לבנה, אורן או צפצפה. יש ספקי פרקט למינציה נגד מים אשר יוצרים את הפרקט בהתאמה לסוג העץ אשר נדרש על פי הלקוח.

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

היתרון הגדול של פרקט עץ שכבתי בהשוואה לפרקט עץ מלא הוא בכך שהוא נראה יפה ויוקרתי, זאת לאור העובדה ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, אך מחירו יהיה זול משמעותית מפרקט עץ מלא. יתרונות נוספים לסוג פרקט זה הינם בקלות התקנתו (שיטת התקנה דומה להתקנת פרקט למינציה). עמידותו גבוהה והוא פחות נתון לשינויים הנוצרים משימוש בו. אפשר לקנות פרקט דק במיוחד. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לצד היתרונות יש לפרקט זה גם כמה חסרונות: הזזה של רהיטים או חשיפה ממושכת לשמש עלולים ליצור פגמים בפרקט. פרקט זה עולה יותר מפרקט למינציה.

מהו פרקט למינציה

לנוכח יתונותיו הרבים הפך פרקט הלמינציה למוצר מוביל. פרקט למינציה מספק חלופה משתלמת במיוחד ולכן אנשים רבים מעדיפים לעשות בו שימוש. פרקט למינציה מיוצר בצורה תעשייתית והוא מכיל כמה חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט מהסוג הזה כולל גם ציפוי מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להיות עמיד לתקופה ארוכה

פרקט למינציה – יתרונות אל מול חסרונות

עלותו של פרקט למינציה היא נמוכה בהשוואה לעלות פרקט מסוג אחר. בנוסף אופן ההתקנה של פרקט למינציה קלה בצורה משמעותית בהשוואה לכל פרקט אחר. המראה של פרקט זה מרשים לאור שכבו העליונה, שכבה בת טקסטורה של עץ. קל מאוד לתחזק את הפרקט ולנקות אותו. מוצר זה קיים במגוון דגמים וצבעים. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.אפשר להעביר פרקט זה ממקום למקום במידת הצורך. פרקט זה עמיד ואינו נשרט עם תזוזת רהיטים. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

מדריך לבחירת פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • היכן בכוונתך להתקין את הפרקט? האם בכל שטח הבית או המשרד או במקום ספציפי?
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • האם נדרש לצורך ניקיון הפרקט שימוש בחומרים מיוחדים?
  • איזה מראה ברצונך ליצור באמצעות התקנה של פרקט

דילוג לתוכן