פרקט למינציה סיני

האופן שבו רצפת הבית או רצפת העסק נראית משפיע רבות על מראה החלל כולו. אחד הפתרונות הטובים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש בעת האחרונה לצורך העצמת מראה בתים, דירות ומשרדים הוא על ידי רכישה והתקנה של פרקט. פרקט יוצר בכל מקום בו הוא מותקן תחושה של אסתטיקה ניקיון ומראה יוקרתי

פרקט למינציה סיני מסוגים שונים

בחלוף השנים האחרונות תחום הפרקט למינציה סיני התפתח מאוד, וכיום יכול כל מי שרוצה בכך לקנות ולהתקין פרקט שיענה באופן מושלם על הצרכים. בין המוצרים הנפוצים במיוחד בשימוש קיימים פרקט למינציה סיני מעץ מלא, עץ רב שכבתי, פרקט תלת שכבתי, פרקט דק, פרקט סינטטי ופרקט למינציה. לכל אחד מהסוגים כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן כדאי לבחור פרקט שיתאים לצרכים, וחשוב לא פחות שעלותו תהיה במסגרת התקציב העומד לרשותכם .

פרקט עשוי עץ מלא

פרקט עץ מלא מכונה גם בשם פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי ואסתטי. מוצר זה בנוי מכנה קורות של עץ אשר עשויות מעצים עמידים ואיכותים. ברוב המקרים יעשה שימוש בלוחות מעץ סידר, אירוקו, איפאה, קומרו וג'טובה. מרבית הפרקט למינציה סיני מסוג פרקט אשר עשוי עץ מלא כוללים לוחות עץ בטווח המידות של עובי של 10-21 מילימטר, רוחב של 9-18 ס"מ ואורך של 220 ס"מ.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". התקנת פרקט זה מעט מורכבת ולכן מומלץ להיעזר בגורם מקצועי. שלב ההתקנה מבוצע באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על גבי לוח עץ אחיד. בסוף שלב ההתקנה אפשר להותיר את הפרקט כמו שהוא או לצבוע אותו בשכבת לכה או וורניש ליצירת גימור.

שיקולים בבחירת פרקט עץ מלא

פרקט למינציה סיני העשויים עץ מלא מעניקים מראה אסתטי ויוקרתי. לחומר זה טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד לאורך תקופה ממושכת. לפרקט זה כמה חסרונות: החיסרון הראשון והמרכזי הוא בנחירו הגבוה. ההתקנה שלו מורכבת מזו הכרוכה בהתקנת פרקט מסוג אחר. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש דבר אשר עשוי לגרום לו לשינוי גוון, פרקט מסוג זה אינו עמיד במים, ולכן יש לנקותו באמצעות טאטוא ותוך שימוש בסמרטוט לח בלבד.

פרקט שכבתי

פרקט המורכב מעץ שכבתי עשוי מכמה וכמה שכבות של עץ (תלת שכבתי או רב שכבתי), אשר אשר אינן זהות באיכותן, ולכן מחירו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא הרבה מ פרקט למינציה סיני אלו מיוצרים מעץ וונגה, אלון, דובדבן או בוק. בחלק מהמקרים פרקט זה מיוצר מנסורת דחוסה וכמה שכבות של עץ. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. בדרך כלל השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. שכבות תחתונות מיוצרות מעץ לבנה, אורן או צפצפה. יש ספקים אשר מאפשרים ללקוח לבחור את סוגי העץ בפרקט

יתרונות וחסרונות

מחירו של פרקט שכבתי זול משמעותית ממחיר עץ מלא, והוא לא פחות מרשים ביופיו. קל מאוד להתקין את הפרקט. פרקט זה עמיד ויכול לשמש אתכם לזמן ממושך. ניתן לרכוש פרקט שכבתי דק במיוחד במידת הצורך. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לפרקט זה גם כמה חסרונות: פרקט זה נתון גם הוא לפגיעה על ידי הזזה של רהיטים או חשיפה לאור השמש. עלותו של פרקט זה אמנם זולה מעלות פרקט עץ מלא אך גבוהה מעלות התקנת פרקט למינציה.

פרקט מסוג למינציה

בשנים האחרונות נפוץ השימוש בפרקט למינציה לאור יתרונותיו הרבים. מוצר זה מהווה אלטרנטיבה זולה ויעילה ולכן רבים הם האנשים אשר מעדיפים לעשות בו שימוש. מוצר זה מיוצר באופן תעשייתי והוא מכיל מספר חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט מהסוג הזה כולל גם ציפוי הגנה מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להיות עמיד לתקופה ארוכה

יתרונות וחסרונות

עלותו של פרקט למינציה היא נמוכה בהשוואה לעלות פרקט מסוג אחר. בנוסף טכניקת ההתקנה שלו קלה ופשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לכל פרקט אחר. השכבה העליונה שלו מזכירה במראה שלה טקסטורה של עץ, ולכן גם שימוש בפרקט מסוג זה יכול להביא ליצירת מראה מרשים. עלות התחזוקה של פרקט למינציה זולה במיוחד, קל ונוח מאוד לנקות אותו. מוצר זה קיים במגוון דגמים וצבעים. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.אפשר להעביר פרקט זה ממקום למקום על פי הצורך. הפרקט ברוב המקרים אינו משנה את צבעו, תופעה שיכולה להתרחש בסוגי פרקטים אחרים. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

כיצד לבחור פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • האם הפרקט מיועד להתקנה בכל החלל הפרטי או העסקי או רק בחלק ממנו
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • האם נדרש לצורך ניקיון הפרקט שימוש בחומרים מיוחדים?
  • איזה מראה ברצונך ליצור באמצעות התקנה של פרקט

דילוג לתוכן