פרקט למינציה תוצרת גרמניה

אחד הדברים המשפיעים על מראה חלל המשמש לצרכי מגורים או לצרכים עסקיים הוא מראה הרצפה. אחד הפתרונות הטובים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש כיום לצורך העצמת מראה בתים, דירות ומשרדים הוא על ידי רכישה והתקנה של פרקט. בעזרת פרקט תוכלו ליצור בביתכם או בעסק שלכם תחושה חמימה ומראה יוקרתי

אילו סוגי פרקט למינציה תוצרת גרמניה קיימים

בשנים האחרונות תחום הפרקט למינציה תוצרת גרמניה התפתח מאוד, וכיום יכול כל אחד ואחת לרכוש ולהתקין פרקט שיתאים בצורה מושלמת לצרכים. בין המוצרים הנפוצים במיוחד בשימוש קיימים פרקט למינציה תוצרת גרמניה מעץ מלא, עץ רב שכבתי, פרקט תלת שכבתי, פרקט דק, פרקט סינטטי ופרקט למינציה. לכל פרקט כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן מומלץ לבחור את הפרקט שיהלום בצורה מקסימאלית את הצרכים, ולא פחות חשוב שמחירו יהיה במסגרת התקציב המצוי בידכם .

פרקט מעץ מלא

פרקט עץ מלא מכונה גם בשם פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי ואסתטי. מוצר זה עשוי מקורות של עץ עמיד במיוחד וניתן להשיגו במידות שונות. ברוב המקרים יעשה שימוש בלוחות מעץ סידר, אירוקו, איפאה, קומרו וג'טובה. רוב הפרקט למינציה תוצרת גרמניה מסוג זה מיוצרים מ לוחות עץ בטווח המידות של אורך של עד 220 ס"מ, רוחב של 9-18 ס"מ ועובי של 10-21 מ"מ.  בכדי להתקין פרקט מסוג זה יש לחבר את לוחות העץ זה לזה, עד לסיום התקנת הפרקט כולו. התקנת פרקט זה מעט מורכבת ולכן מומלץ להיעזר בגורם מקצועי. שלב ההתקנה מבוצע באמצעות הדבקה או על ידי שימוש במסמרים, על גבי לוח עץ אחיד. בתום תהליך ההתקנה ניתן להשאיר את הפרקט כמו שהוא או לצבוע אותו בשכבת וורניש או לכה בכדי ליצור גימור.

פרקט עץ מלא יתרונות אל מול חסרונות

פרקט למינציה תוצרת גרמניה העשויים עץ מלא מעניקים מראה אסתטי ויוקרתי. פרקט עץ מלא כולל מראה של טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לפרקט זה כמה חסרונות: מחירו יחסית גבוה. ההתקנה שלו מורכבת בהשוואה לקושי בהתקנת כל פרקט אחר. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, פרקט מסוג זה אינו עמיד במים, ולכן יש לנקותו באמצעות מטאטא ותוך שימוש בסמרטוט לח בלבד.

מהו פרקט שכבתי

פרקט עץ שכבתי עשוי מכמה וכמה שכבות של עץ (פרקט תחת שכבתי או פרקט רב שכבתי), אשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות, ולפיכך המחיר שלו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא מרבית פרקט למינציה תוצרת גרמניה אלו מיוצרים מעץ אלון, בוק, דובדבן או וונגה. בחלק מהמקרים מוצר זה מיוצר באופן הכולל בו שכבת עץ מלא ושכבות של עץ למינציה – המורכבות מנסורת דחוסה. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. בדרך כלל השכבה העליונה של הפרקט היא העמידה ביותר. יתר השכבות מיוצרות מעץ לבנה, אורן או צפצפה. פרקטים מסויימים מיוצרים מסוגי עץ שונים לבקשת הלקוח

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

היתרון הגדול של פרקט עץ שכבתי בהשוואה לפרקט עץ מלא הוא בכך שהוא נראה יפה ויוקרתי, זאת לאור העובדה ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, אך מחירו יהיה זול משמעותית מפרקט עץ מלא. התקנת הפרקט פשוטה ולא מורכבת במיוחד. עמידותו גבוהה והוא פחות נתון לשינויים הנוצרים משימוש בו. אפשר לקנות פרקט דק במיוחד. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לפרקט זה גם כמה חסרונות: מכיוון ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, גם פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש ועשוי להינזק באם תבוצע עליו הזזה של רהיטים. פרט זה זול מפרקט עץ מלא אך עולה יותר מפרקט מסוג למינציה.

פרקט למינציה

בשנים האחרונות נפוץ השימוש בפרקט למינציה לאור יתרונותיו הרבים. פרקט זה מהווה חלופה יעילה וזולה ולפיכך רבים הם האנשים אשר מעדיפים לעשות בו שימוש. מוצר זה מיוצר בצורה תעשייתית והוא מכיל בתוכו כמה סוגים של חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט מהסוג הזה כולל גם ציפוי הגנה מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להיות עמיד לתקופה ארוכה

פרקט למינציה – יתרונות אל מול חסרונות

כאמור מבין כל סוגי הפרקט למינציה תוצרת גרמניה עלות פרקט למינציה היא הזולה ביותר. יתרה מכך שיטת ההתקנה של פרקט למינציה קלה ופשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקט עץ מלא ואף לפרקט שכבתי. המראה של פרקט זה מרשים לאור שכבו העליונה, שכבה בת טקסטורה של עץ. תחזוקת פרקט זה קלה ואינה דורשת שימוש בחומרים מיוחדים. יש שפע של דוגמאות וצבעים לפרקט זה. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.ניתן להעביר פרקט זה מנכס אחד לאחר במצב של מעבר דירה. הפרקט ברוב המקרים אינו משנה את צבעו, תופעה שיכולה להתרחש בסוגי פרקטים אחרים. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

כיצד לבחור פרקט

ישנן כמה שאלות אשר מומלץ לענות עליהן לפני בחירת פרקט

  • האם הפרקט מיועד להתקנה בכל החלל הפרטי או העסקי או רק בחלק ממנו
  • מה נדרש לצורך תחזוקת הפרקט
  • באיזה אופן יש לנקות את הפרקט
  • איזה מראה ברצונך ליצור באמצעות התקנה של פרקט

דילוג לתוכן