פרקט למינציה תיקון

מראה של דירת מגורים, בית פרטי או משרד מושפע רבות מהאופן שבו הרצפה נראית. אחד הפתרונות המועדפים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש כיום לצורך העשרת מראה בתים, דירות ומשרדים הוא על ידי התקנה של פרקט. פרקט יוצר בכל מקום בו הוא מותקן תחושה של אסתטיקה ניקיון ומראה יוקרתי

מגוון סוגים של פרקט למינציה תיקון

בשנים האחרונות תחום הפרקט למינציה תיקון התפתח מאוד, וכיום יכול כל מי שמעוניין בכך לרכוש ולהתקין פרקט שיתאים בצורה מושלמת לצרכים. בין המוצרים הנפוצים במיוחד בשימוש קיימים פרקט למינציה תיקון פרקט למינציה, פרקט רב שכבתי, תלת שכבתי ופרקט עץ מלא. לכל אחד מהסוגים כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן חשוב לבחור את המוצר שיהלום בצורה מקסימאלית את הצרכים, וחשוב לא פחות שמחירו יהיה במסגרת התקציב המצוי בידכם .

פרקט מעץ מלא

פרקט עץ מלא מכונה גם בשם פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי במיוחד. פרקט זה עשוי מקורות של עץ עמיד במיוחד וניתן להשיגו במידות שונות. לרוב יעשה שימוש בלוחות מעץ אירוקו, איפאה, סידר, ג'טובה וקומרו. מרבית הפרקט למינציה תיקון מסוג פרקט עץ מלא מיוצרים מ לוחות עץ בטווח המידות של עובי של 10-21 מילימטר, רוחב של 9-18 ס"מ ואורך של 220 ס"מ.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". התקנה של פרקט מסוג זה מומלץ לעשות על ידי גורם מקצועי. את ההתקנה מבצעים באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על גבי לוח עץ אחיד. בסוף ההתקנה קיימת אפשרות להותיר את הפרקט כמו שהוא או לצבוע אותו בשכבת וורניש או לכה ליצירת גימור.

פרקט עץ מלא יתרונות אל מול חסרונות

פרקט למינציה תיקון אשר מיוצרים מ עץ מלא מעניקים מראה יוקרתי במיוחד. לחומר זה טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לפרקט זה יתרונות רבים אך יש בשימוש בו מה חסרונות: החיסרון הראשון והמרכזי הוא בנחירו הגבוה. התקנתו מורכבת בהשוואה לקושי בהתקנת כל פרקט אחר. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, הפרקט לא עמיד במים, ולכן יש לנקותו באמצעות מטאטא ותוך שימוש בסמרטוט לח בלבד.

פרקט עץ שכבתי

פרקט אשר עשוי עץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (רב שכבתי או תלת שכבתי), אשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות, ולכן המחיר שלו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא הרבה מ פרקט למינציה תיקון אלו מיוצרים מעץ אלון, בוק, דובדבן או וונגה. בחלק מהמקרים פרקט זה מיוצר באופן הכולל בו שכבת עץ מלא ושכבות של עץ למינציה – המורכבות מנסורת דחוסה. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. לרוב השכבה העליונה של הפרקט היא העמידה ביותר. שכבות תחתונות מיוצרות מעץ צפצפה, אורן או לבנה. פרקטים מסויימים מיוצרים מסוגי עץ שונים לבקשת הלקוח

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

מחירו של פרקט שכבתי זול משמעותית ממחיר עץ מלא, והוא לא פחות מרשים ביופיו. התקנת הפרקט פשוטה ולא מורכבת במיוחד. עמידותו גבוהה והוא פחות נתון לשינויים הנוצרים משימוש בו. אפשר לקנות פרקט דק במיוחד. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לצד היתרונות יש לפרקט זה גם כמה חסרונות: הזזה של רהיטים או חשיפה ממושכת לשמש עלולים ליצור פגמים בפרקט. פרקט זה עולה יותר מפרקט למינציה.

פרקט מסוג למינציה

פתרון מצויין עבור מי שרוצה ליהנות מכל היתרונות של פרקט מבלי להיכנס להוצאות כבדות הוא התקנת פרקט למינציה תיקון מסוג למינציה. מוצר זה נחשב להיות חלופה יעילה וזולה ולכן אנשים רבים מעדיפים אותו על פני כל פרקט אחר. פרקט למינציה מיוצר באופן תעשייתי והוא מכיל כמה סוגים של חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט זה כולל גם שכבת הגנה – ציפוי ניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להאריך ימים

פרקט למינציה – יתרונות אל מול חסרונות

כאמור מבין כל סוגי הפרקט למינציה תיקון עלות פרקט למינציה היא הזולה ביותר. כמו כן שיטת ההתקנה של פרקט למינציה קלה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקטים מסוגים אחרים. ניתן להגיע תוך שימוש זה למראה מרשים ויפה. תחזוקת פרקט זה קלה ואינה דורשת שימוש בחומרים מיוחדים. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.אין מניעה להעביר פרקט זה מבית לבית במצב של מעבר דירה. הפרקט ברוב המקרים אינו משנה את צבעו, תופעה שיכולה להתרחש בסוגי פרקטים אחרים. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

שיקולים בבחירת פרקט

כאשר אדם ניגש לתהליך בחירה של פרקט רצוי כי יבחן כמה נושאים:

  • האם הפרקט מיועד להתקנה בכל החלל הפרטי או העסקי או רק בחלק ממנו
  • מה נדרש לצורך תחזוקת הפרקט
  • האם נדרש לצורך ניקיון הפרקט שימוש בחומרים מיוחדים?
  • איזה מראה היית רוצה שיווצר עם התקנת הפרקט

דילוג לתוכן