פרקט עץ לחצר

האופן שבו רצפת הבית או רצפת העסק נראית משפיע רבות על מראה החלל כולו. אחד הפתרונות הטובים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש כיום לצורך העצמת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי התקנה של פרקט. פרקט יוצר בכל מקום בו הוא מותקן תחושה של אסתטיקה ניקיון ומראה יוקרתי

מגוון סוגים של פרקט עץ לחצר

בחלוף השנים האחרונות תחום הפרקט עץ לחצר התפתח מאוד, וכיום יכול כל מי שרוצה בכך לרכוש ולהתקין פרקט שיתאים בצורה מושלמת לצרכים. בין המוצרים השכיחים ביותר בשימוש קיימים פרקט עץ לחצר מעץ מלא, עץ רב שכבתי, פרקט תלת שכבתי, פרקט דק, פרקט סינטטי ופרקט למינציה. לכל אחד מהסוגים כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן כדאי לבחור את הפרקט שיהלום בצורה מקסימאלית את הצרכים, ולא פחות חשוב שעלותו תהיה במסגרת התקציב המצוי בידכם .

פרקט עשוי עץ מלא

פרקט עץ מלא מכונה גם בשם פרקט גושני, והוא מעניק מראה יוקרתי ואסתטי. מוצר זה בנוי מכנה קורות של עץ אשר עשויות מעצים עמידים ואיכותים. במרבית הפעמים יעשה שימוש בלוחות מעץ סידר, אירוקו, איפאה, קומרו וג'טובה. רוב הפרקט עץ לחצר מסוג פרקט עץ מלא מיוצרים מ לוחות עץ בטווח המידות של עובי של 10-21 מילימטר, רוחב של 9-18 ס"מ ואורך של 220 ס"מ.  בכדי להתקין פרקט מסוג זה יש לחבר את לוחות העץ זה לזה, עד לסיום התקנת הפרקט כולו. לשם התקנתו מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומנוסה. את שלב ההתקנה יש לבצע באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על גבי לוח עץ אחיד. בתום תהליך ההתקנה קיימת אפשרות להותיר את הפרקט במראה טבעי או לצבוע אותו בשכבת לכה או וורניש ליצירת גימור.

פרקט עץ מלא יתרונות אל מול חסרונות

פרקט עץ לחצר אשר מיוצרים מ עץ מלא יוצרים מראה אסתטי ויוקרתי. פרקט עץ מלא כולל מראה של טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לפרקט זה יתרונות רבים אך יש בשימוש בו מה חסרונות: החיסרון הראשון והמרכזי הוא בנחירו הגבוה. התקנה של פרקט עץ מלא מורכבת מזו הכרוכה בהתקנת פרקט מסוג אחר. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש דבר אשר עשוי לגרום לו לשינוי גוון, הפרקט אינו עמיד במים, ולכן צריך לנקותו באמצעות טאטוא ותוך שימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

פרקט עץ שכבתי

פרקט עץ שכבתי עשוי מכמה וכמה שכבות של עץ (תלת שכבתי או רב שכבתי), אשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות, ולפיכך מחירו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא מרבית פרקט עץ לחצר אלו מיוצרים מעץ וונגה, אלון, דובדבן או בוק. בחלק מהמקרים מוצר זה מיוצר באופן הכולל בו שכבת עץ מלא ושכבות של עץ למינציה – המורכבות מנסורת דחוסה. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. לרוב השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. שכבות תחתונות מיוצרות מעץ אורן, לבנה וצפצפה. יש ספקים אשר מאפשרים ללקוח לבחור את סוגי העץ בפרקט

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

היתרון הגדול של פרקט עץ שכבתי בהשוואה לפרקט עץ מלא הוא בכך שהוא נראה יפה ויוקרתי, זאת לאור העובדה ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, אך מחירו יהיה זול משמעותית מפרקט עץ מלא. התקנת הפרקט פשוטה ולא מורכבת במיוחד. פרקט זה עמיד ויכול לשמש אתכם לזמן ממושך. ניתן לרכוש פרקט שכבתי דק במיוחד במידת הצורך. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לצד היתרונות יש לפרקט זה גם כמה חסרונות: פרקט זה נתון גם הוא לפגיעה על ידי הזזה של רהיטים או חשיפה לאור השמש. פרקט זה עולה יותר מפרקט למינציה.

מהו פרקט למינציה

לנוכח יתונותיו הרבים הפך פרקט הלמינציה למוצר מוביל. פרקט זה מספק חלופה יעילה וזולה ולפיכך רבים הם האנשים אשר בוחרים בו על פני הפרקטים האחרים. פרקט למינציה מיוצר באופן תעשייתי והוא מכיל כמה חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט מהסוג הזה כולל גם שכבת הגנה – ציפוי ניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להיות עמיד לתקופה ארוכה

יתרונות וחסרונות

עלותו של פרקט למינציה היא נמוכה בהשוואה לעלות פרקט מסוג אחר. כמו כן שיטת ההתקנה של פרקט למינציה קלה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקט עץ מלא ואף לפרקט שכבתי. המראה של פרקט זה מרשים לאור שכבו העליונה, שכבה בת טקסטורה של עץ. קל מאוד לתחזק את הפרקט ולנקות אותו. מוצר זה קיים במגוון דגמים וצבעים. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.אין מניעה להעביר פרקט זה מבית לבית על פי הצורך. פרקט זה עמיד ואינו נשרט עם תזוזת רהיטים. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

מדריך לבחירת פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • האם יש צורך בפרקט בכל שטח הנכס או בחלקו
  • מה נדרש לצורך תחזוקת הפרקט
  • באיזה אופן יש לנקות את הפרקט
  • באיזה צבע או גוון של פרקט אתה מעוניין?

דילוג לתוכן