פרקט קרונו דגמים

אחד הדברים המשפיעים על מראה חלל המשמש לצרכי מגורים או לצרכים עסקיים הוא מראה הרצפה. אחד הפתרונות היעילים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש כיום לצורך העשרת מראה בתים, דירות ומשרדים הוא על ידי שימוש בפרקט. פרקט מקנה למקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי ויוצר אווירה חמימה ונעימה. כמו כן פרקט מספק תחושה של ניקיון ואסתטיקה.

פרקט קרונו דגמים מסוגים שונים

בחלוף השנים האחרונות תחום הפרקט קרונו דגמים התפתח מאוד, וכיום יכול כל מי שרוצה בכך לקנות ולהתקין פרקט שיתאים בצורה מושלמת לצרכים. בין המוצרים הנפוצים במיוחד בשימוש קיימים פרקט קרונו דגמים פרקט למינציה, פרקט רב שכבתי, תלת שכבתי ופרקט עץ מלא. לכל אחד מהסוגים כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן חשוב לבחור את הפרקט שיהלום בצורה מקסימאלית את הצרכים, וחשוב כמובן שהמחיר שלו יהיה במסגרת התקציב העומד לרשותכם .

פרקט עשוי עץ מלא

עץ מלא קרוי גם פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי ואסתטי. מוצר זה עשוי מקורות של עץ עמיד במיוחד וניתן להשיגו במידות שונות. במרבית הפעמים יעשה שימוש בלוחות מעץ אירוקו, איפאה, סידר, ג'טובה וקומרו. מרבית הפרקט קרונו דגמים מסוג זה כוללים לוחות עץ בטווח המידות של אורך של עד 220 ס"מ, רוחב של 9-18 ס"מ ועובי של 10-21 מ"מ.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". התקנה של פרקט מסוג זה מומלץ לעשות על ידי גורם מקצועי. את שלב ההתקנה יש לבצע באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על תשתית של לוח עץ אחיד. בסוף תהליך ההתקנה אפשר להשאיר את הפרקט כמו שהוא או לצפות אותו בשכבה של לכה או וורניש ליצירת גימור.

יתרונות וחסרונות

פרקט קרונו דגמים העשויים עץ מלא מעניקים מראה יפה ויוקרתי. חומר זה הינו בעל טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד לאורך תקופה ממושכת. לפרקט זה כמה חסרונות: מחירו יחסית גבוה. התקנה של פרקט עץ מלא מורכבת מזו הכרוכה בהתקנת פרקט מסוג אחר. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, פרקט עץ מלא אינו עמיד במים, ולכן צריך לנקותו באמצעות טאטוא ושימוש בסמרטוט לח בלבד.

פרקט עץ שכבתי

פרקט אשר עשוי עץ שכבתי עשוי מכמה וכמה שכבות של עץ (תלת שכבתי או רב שכבתי), אשר אשר אינן זהות באיכותן, ולכן מחירו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא לרוב פרקט קרונו דגמים אלו מיוצרים מעץ וונגה, אלון, דובדבן או בוק. בחלק מהמקרים פרקט זה מיוצר באופן הכולל בו שכבת עץ מלא ושכבות של עץ למינציה – המורכבות מנסורת דחוסה. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. בדרך כלל השכבה העליונה של הפרקט היא העמידה ביותר. השכבות התחתונות מיוצרות מעץ אורן, לבנה וצפצפה. יש ספקים אשר מאפשרים ללקוח לבחור את סוגי העץ בפרקט

יתרונות וחסרונות של פרקט שכבתי

מחירו של פרקט שכבתי זול משמעותית ממחיר עץ מלא, והוא לא פחות מרשים ביופיו. קל מאוד להתקין את הפרקט. עמידותו גבוהה במיוחד. אפשר לקנות פרקט דק במיוחד. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לצד היתרונות יש לפרקט זה גם כמה חסרונות: הזזה של רהיטים או חשיפה ממושכת לשמש עלולים ליצור פגמים בפרקט. עלותו של פרקט זה אמנם זולה מעלות פרקט עץ מלא אך גבוהה מעלות התקנת פרקט למינציה.

מהו פרקט למינציה

לנוכח יתונותיו הרבים הפך פרקט הלמינציה למוצר מוביל. פרקט למינציה מהווה חלופה יעילה וזולה ולפיכך אנשים רבים בוחרים בו על פני הפרקטים האחרים. פרקט זה מיוצר בצורה תעשייתית והוא כולל כמה סוגים של חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט מהסוג הזה כולל גם שכבת הגנה – ציפוי ניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להיות עמיד לתקופה ארוכה

יתרונות וחסרונות

עלותו של פרקט למינציה היא נמוכה בהשוואה לעלות פרקט מסוג אחר. כמו כן טכניקת ההתקנה של פרקט זה מהירה וקלה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקטים מסוגים אחרים. המראה של פרקט זה מרשים לאור שכבו העליונה, שכבה בת טקסטורה של עץ. תחזוקת פרקט זה קלה ואינה דורשת שימוש בחומרים מיוחדים. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.אפשר להעביר פרקט זה ממקום למקום במידת הצורך. הפרקט ברוב המקרים אינו משנה את צבעו, תופעה שיכולה להתרחש בסוגי פרקטים אחרים. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

כיצד לבחור פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • האם יש צורך בפרקט בכל שטח הנכס או בחלקו
  • כמה מורכב לתחזק את הפרקט
  • כיצד מנקים את הפרקט
  • באיזה צבע או גוון של פרקט אתה מעוניין?

דילוג לתוכן