פרקטים בנהריה

מראה של דירת מגורים, בית פרטי או משרד מושפע רבות מהאופן שבו הרצפה נראית. אחד הפתרונות השכיחים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש בתקופה האחרונה לצורך השבחת מראה דירות, בתים פרטיים, וילות, משרדים ועסקים הוא על ידי שימוש בפרקט. פרקט מקנה למקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי ויוצר אווירה חמימה ונעימה. כמו כן פרקט מספק תחושה של ניקיון ואסתטיקה.

מגוון סוגים של פרקטים בנהריה

בעת האחרונה תחום הפרקטים בנהריה התפתח מאוד, וכיום יכול כל מי שרוצה בכך לקנות ולהתקין פרקט שיתאים לו בדיוק. בין המוצרים הנפוצים במיוחד בשימוש קיימים פרקטים בנהריה פרקט למינציה, פרקט רב שכבתי, תלת שכבתי ופרקט עץ מלא. לכל אחד מהפרקטים יתרונות וחסרונות ולכן מומלץ לבחור את המוצר שיתאים לצרכים, וחשוב כמובן שהמחיר שלו יהיה במסגרת התקציב שהוגדר .

פרקט מעץ מלא

פרקט עץ מלא מכונה גם בשם פרקט גושני, והוא מעניק מראה יוקרתי במיוחד. פרקט זה בנוי מכנה קורות של עץ אשר עשויות מעצים עמידים ואיכותים. ברוב המקרים יעשה שימוש בלוחות מעץ קומרו, סידר, איפאה, וג'טובה. מרבית הפרקטים בנהריה מסוג זה כוללים לוחות עץ בטווח המידות של עובי 10 מילימטר ועד 21 מילימטר, רוחב של 9 סנטימטר ועד 18 סנטימטר ואורך המגיע עד 220 סנטימטר.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". התקנת פרקט זה מעט מורכבת ולכן מומלץ להיעזר בגורם מקצועי. את שלב ההתקנה יש לבצע באמצעות הדבקה או על ידי שימוש במסמרים, על תשתית של לוח עץ אחיד. בסוף שלב ההתקנה קיימת אפשרות להותיר את הפרקט כמו שהוא או לצבוע אותו בשכבת לכה או וורניש בכדי ליצור גימור.

שיקולים בבחירת פרקט עץ מלא

פרקטים בנהריה אשר בנויים מ עץ מלא מספקים מראה אסתטי ויוקרתי. לחומר זה טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד וחזק במיוחד. לפרקט זה כמה חסרונות: החיסרון הראשון והמרכזי הוא בנחירו הגבוה. ההתקנה שלו מורכבת מזו הכרוכה בהתקנת פרקט מסוג אחר. מוצר זה רגיש לחשיפה לשמש דבר אשר עשוי לגרום לו לשינוי גוון, פרקט עץ מלא לא עמיד במים, ולכן יש לנקותו באמצעות טאטוא ושימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

פרקט עץ שכבתי

פרקט אשר עשוי עץ שכבתי עשוי מכמה וכמה שכבות של עץ (פרקט תחת שכבתי או פרקט רב שכבתי), אשר אשר אינן זהות באיכותן, ולפיכך המחיר שלו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא לרוב פרקטים בנהריה אלו מיוצרים מעץ וונגה, אלון, דובדבן או בוק. לעיתים פרקט זה מיוצר באופן הכולל בו שכבת עץ מלא ושכבות של עץ למינציה – המורכבות מנסורת דחוסה. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. בדרך כלל שכבת הפרקט העליונה היא העמידה ביותר. השכבות התחתונות מיוצרות מעץ צפצפה, אורן או לבנה. יש ספקי פרקטים בנהריה אשר יוצרים את הפרקט בהתאמה לסוג העץ אשר נדרש על פי הלקוח.

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

מחירו של פרקט שכבתי זול משמעותית ממחיר עץ מלא, והוא לא פחות מרשים ביופיו. התקנת הפרקט פשוטה ולא מורכבת במיוחד. פרקט זה עמיד ויכול לשמש אתכם לזמן ממושך. אפשר לקנות פרקט דק במיוחד. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לפרקט זה גם כמה חסרונות שחשוב להיות מודעים אליהם: מכיוון ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, גם פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש ועשוי להינזק באם תבוצע עליו הזזה של רהיטים. פרקט זה עולה יותר מפרקט למינציה.

מהו פרקט למינציה

לנוכח יתונותיו הרבים הפך פרקט הלמינציה למוצר מוביל. מוצר זה נחשב להיות חלופה יעילה וזולה ולפיכך רבים מעדיפים אותו על פני כל פרקט אחר. פרקט למינציה מיוצר בצורה תעשייתית והוא כולל מספר חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט למינציה כולל גם ציפוי הגנה מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להיות עמיד לתקופה ארוכה

פרקט למינציה – יתרונות אל מול חסרונות

עלותו של פרקט למינציה היא נמוכה בהשוואה לעלות פרקט מסוג אחר. יתרה מכך שיטת ההתקנה של פרקט זה קלה ופשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לכל פרקט אחר. השכבה העליונה שלו מזכירה במראה שלה טקסטורה של עץ, ולכן גם שימוש בפרקט מסוג זה יכול להביא ליצירת מראה מרשים. תחזוקת פרקט זה קלה ואינה דורשת שימוש בחומרים מיוחדים. יש שפע של דוגמאות וצבעים לפרקט זה. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.אפשר להעביר פרקט זה ממקום למקום על פי הצורך. מראה של פרקט למינציה נשאר בדרך כלל זהה לאורך זמן רב ואינו מושפע מתזוזות רהיטים או חשיפה לשמש. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

מדריך לבחירת פרקט

כאשר אדם ניגש לתהליך בחירה של פרקט רצוי כי יבחן כמה נושאים:

  • האם הפרקט מיועד להתקנה בכל החלל הפרטי או העסקי או רק בחלק ממנו
  • כמה מורכב לתחזק את הפרקט
  • כיצד מנקים את הפרקט
  • איזה מראה היית רוצה שיווצר עם התקנת הפרקט

דילוג לתוכן