הוצאת שטיחים מקיר לקיר לטובת התקנת פרקטים במקומם

התקנת פרקטים

מי שקונה דירת יד שנייה מוצא בה הרבה פעמים שטיחים מקיר לקיר שהותקנו לפני שנים רבות. חלק מהרוכשים יחליטו להשאיר אותם ולבצע לפני הכניסה לדירה ניקוי מקצועי של השטיחים, אך רוב הרוכשים יעדיפו לשלוף את השטיחים הישנים הללו. בעת ביצוע פעולה זו מתגלה השכבה התחתונה שהיא בדרך כלל מרצפות ישנות שלאור השנים הרבות שהיו עליהן שטיחים הן במצב גרוע, מלוכלכות מאד ומלאות בדבק ואי אפשר להשאירן כמות שהם, אלא יש לבצע שינוי במראה שלהן או מהפך. עומדות בפני הקונים כמה אפשרויות, האחת היא להשאיר את המרצפות הללו אך לבצע ניקוי יסודי ופוליש באמצעות מכונת פוליש מקצועית, להוציא את המרצפות הישנות ולהתקין במקומן אריחים חדשים, או לבצע התקנת פרקטים. ההחלטות הן אינדיבידואליות ותואמות את הטעם האישי של הלקוחות וגם את ההנחיה של מעצב הפנים. מרבית הלקוחות מחליטים לבצע שינוי מהותי והם מעדיפים להזמין איש מקצוע שיתקין את הפרקטים בחדרים הללו, דבר שיוצר שינוי תהומי.

יש גם לקוחות מבוגרים שמחליטים בסופו של דבר לא למכור את הדירה שלהם ובמקום זאת לבצע הליך של משכנתא הפוכה וזאת כדי לייתר את הצורך במכירת הדירה, אך עם זאת לקבל כספים אשר נחוצים להם כעת. מדובר בהליך שבו בעלי הנכס מקבלים חלק מהשווי שלו כעת ומשתמשים בו לצרכים אישיים שלהם. הם יישארו לגור בדירה עד גיל 120 ולאחר פטירתם, הבנק שהלווה להם את הכספים ימכור את הנכס. את כספי ההלוואה בתוספת הריבית, הבנק יחזיר לעצמו והיתרה תועבר ליורשים.

הליך התקנת פרקטים

לאחר שמגלים את המרצפות מבצעים ניקוי מאסיבי שלהן לאור הכמויות הגדולות של האבק שהצטברו לאורך השנים בשטיח. לאחר מכן המתקינים מבצעים את התקנת הפרקטים שנבחרו תוך פרק זמן קצר וכך נותר מצב שלא רואים כלל את המרצפות הללו.

תחזוקה של הפרקטים

אחת הסיבות שבעלי הנכס בחרו בהליך של התקנת פרקטים ולא באריחים חדשים היא לאור התחזוקה הקלילה שלהם. בשלב הראשון מנקים את כל המשטח באמצעות שואב אבק וכך מסירים את כל החול והאבק שנכנסו הביתה דרך החלונות. בשלב השני שוטפים באמצעות מטלית לחה הכוללת גם חומר ניקוי ייעודי את המשטח. אם המשטח היה מאד מלוכלך, אפשר לבצע פעולה זו פעם נוספת ולאחר מכן לנגב במטלית יבשה.

תוך כמה דקות המשטח יבש לחלוטין ואפשר להיכנס לחדר וליהנות מהנוחות של השהיה בו והישיבה על הפרקט.

הפרקט כחומר מבודד

אחד היתרונות הגדולים של הפרקט הוא העובדה שמדובר בחומר מבודד ורמת הטמפרטורה שלו בקיץ ובחורף היא כמעט זהה כיוון שלתנודות של המעלות צלזיוס, אין כל השפעה על המשטח. הדבר חשוב מאד כיוון שילדים נוטים לשבת על הרצפה לעיתים במשך פרקי זמן ארוכים. אילו היו אלו מרצפות הקור היה חודר לגופם וזה עלול להוביל לבעיה בריאותית. כשמדובר בפרקט הטמפרטורות בחורף הן די דומות לאלו שקיימות בקיץ, וכך הנושא של הקור אינו רלוונטי.

התגובות סגורות

דילוג לתוכן