טיפים לתחזוקה וניקיון פרקט

עיצוב הבית, המשרד, בית העסק או כל מקום ומבנה: יכול להיות חמים, מעניין, אלגנטי ונכון יותר במידה ובוחרים פרקט המתאים לעיצוב הכללי של המבנה, בעוד שכיום ישנן שלל דרכים לעצב את הבית, תוך שריצוף פרקט יכול להראות נפלא בגינה או בתוך הבית, הוא מקנה מראה אלגנטי ועשיר לעסקים ובכלל: מאפשר חמימות, השקעה ומראה יוקרתי ונכון בכל חלל.

אם יש לכם ריצוף פרקט במקום בו אתם מתגוררים, עובדים או שוהים, חשוב שתדעו כיצד מתחזקים רצפה מסוג זה, שכן תחזוקה לא נכונה של הריצוף: עלולה להוביל להתנפחות העץ, לכתמים על גבי לוחות הפרקט, כמו גם לשחיקה של החומר. לכן תמיד חשוב לדעת לתחזק נכון ולשמור על הרצפה.

כיצד מתחזקים פרקט?

על מנת לתחזק את הריצוף בצורה נכונה, מומלץ תמיד לקבל הנחיות מהחברה אשר ממנה רכשתם את הפרקט, או מאיש המקצוע שהרכיב לכם את הריצוף וזאת כדי להבין באיזה סוג עץ מדובר, כיצד יש לתחזק את הלוחות ואת הריצוף ולדעת מהם המינונים של חומרי הניקוי שיש להשתמש בהם.

אם לא קיבלתם הוראות לניקיון, יש לדעת כי פרקט לא מנקים באמצעות מים, אלא רק באמצעות חומרים ייעודים, כמו גם באמצעות סמרטוט רצפה נקי ופעולות שאיבה וטאטוא.

הנה השלבים בניקיון:

טאטוא הרצפה – על מנת להתחיל בניקיון הרצפה, יש לטאטא את הרצפה באופן יסודי ולסלק לכלוכים מהפרקט.

שאיבה – כדי להגדיל את רמת הניקוי, חשוב לבצע שאיבה של הרצפות על ידי שואב אבק (מומלץ לנקות גם את השטיחים ואת מערכות הישיבה בזמן שאתם מבצעים את ניקוי הרצפות).

ניקיון באמצעות חומרים ייעודיים – כעת לאחר ששאבתם את הרצפות, יש לבצע ניקיון באמצעות חומריים ייעודיים אותם תניחו על גבי הרצפות ובאמצעות מטלית תמרחו על הפרקט בהתאם להוראות. בכך אפשר להבריק את הרצפה מלבי לפגוע בלוחות העץ או ה MDF שמהן עשויות הלוחות.

שמירה על שלמות הפרקט – אם אתם רוצים לשמור על הפרקט שלכם תקין, נסו להימנע מלגרור ריהוט על גבי הריצוף כמו גם להניח פריטים וציוד שיכולים לנקב חורים בריצוף או להזיק לו.

שמירה מלחות משמעותית וחום גבוה – נסו לשמור על הפרקט גם מלחות משמעותית כמו גם מטמפרטורות גבוהות שגרומות לניפוח הלוחות ולנזק ברצפה.

תחזוקה שוטפת – אפשר אחת לתקופה לתחזק את הפרקט ולנקות אותו בצורה מקצועית וזאת על ידי שירות של חברת ניקיון בתים וחברות ניקיון משרדים המתמחות בתחום.

לסיכום, פרקט הוא אמצעי מעולה לריצוף הבית, העסק והמשרד ולכן רבים בוחרים אותו ומבצעים התקנה של לוחות העץ או ה MDF ברחבי המבנה. עם זאת כדי לשמור על המבנה נקי כמו גם על כדי לשמור על הפרקט: אפשר לפנות לחברות מקצועיות שיסייעו בנושא ויאפשרו ניקיון, תחזוקה והתקנת פרקט בדרך מקצועית ויעילה.

התגובות סגורות

דילוג לתוכן