פרקטים דמוי עץ

מראה של דירת מגורים, בית פרטי או משרד מושפע רבות מהאופן שבו הרצפה נראית. אחד הפתרונות היעילים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש בעת האחרונה לצורך העצמת מראה דירות, בתים פרטיים, וילות, משרדים ועסקים הוא על ידי רכישה והתקנה של פרקט. בעזרת פרקט תוכלו ליצור בביתכם או בעסק שלכם תחושה חמימה ומראה יוקרתי

אילו סוגי פרקטים דמוי עץ קיימים

בשנים האחרונות חלה האצה בהתפתחות תחום הפרקטים דמוי עץ, וכיום יכול כל אחד ואחת לקנות ולהתקין פרקט שיענה באופן מושלם על הצרכים. בין המוצרים השכיחים במיוחד בשימוש קיימים פרקטים דמוי עץ פרקט למינציה, פרקט רב שכבתי, תלת שכבתי ופרקט עץ מלא. לכל פרקט יתרונות לצד חסרונות ולכן כדאי לבחור את המוצר שיהלום בצורה מקסימאלית את הצרכים, ולא פחות חשוב שעלותו תהיה במסגרת התקציב שהוגדר .

פרקט מעץ מלא

פרקט עץ מלא או בשמו השני פרקט גושני, והוא יוצר במקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי במיוחד. מוצר זה בנוי מכנה קורות של עץ אשר עשויות מעצים עמידים ואיכותים. ברוב המקרים יעשה שימוש בלוחות מעץ אירוקו, איפאה, סידר, ג'טובה וקומרו. מרבית הפרקטים דמוי עץ מסוג זה כוללים לוחות עץ בטווח המידות של עובי 10 מילימטר ועד 21 מילימטר, רוחב של 9 סנטימטר ועד 18 סנטימטר ואורך המגיע עד 220 סנטימטר.  התקנת פרקט עץ נעשית בשיטה של הכנסת לוח עץ אחד לצד לוח עץ נוסף, עד להשלמת הפרקט. לשם התקנתו מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומנוסה. שלב ההתקנה מבוצע באמצעות הדבקה או על ידי שימוש במסמרים, על גבי לוח עץ אחיד. בתום ההתקנה אפשר להשאיר את הפרקט כמו שהוא או לצפות אותו בשכבה של לכה או וורניש בכדי ליצור גימור.

יתרונות וחסרונות

פרקטים דמוי עץ אשר בנויים מ עץ מלא מספקים מראה יוקרתי במיוחד. חומר זה הינו בעל טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד לאורך תקופה ממושכת. לפרקט זה כמה חסרונות: חיסרון מרכזי ומשמעותי הוא בעלותו הגבוהה. ההתקנה שלו מורכבת בהשוואה לקושי בהתקנת כל פרקט אחר. מוצר זה רגיש לחשיפה לשמש דבר אשר עשוי לגרום לו לשינוי גוון, פרקט מסוג זה לא עמיד במים, ולכן יש לנקותו באמצעות מטאטא ושימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

פרקט שכבתי

פרקט עץ שכבתי עשוי מכמה וכמה שכבות של עץ (רב שכבתי או תלת שכבתי), אשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות, ולפיכך המחיר שלו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא לרוב פרקטים דמוי עץ אלו מיוצרים מעץ וונגה, אלון, דובדבן או בוק. לפעמים פרקט מסוג זה מיוצר מנסורת דחוסה וכמה שכבות של עץ. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. ברוב המקרים השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. שכבות תחתונות מיוצרות מעץ לבנה, אורן או צפצפה. פרקטים מסויימים מיוצרים מסוגי עץ שונים לבקשת הלקוח

יתרונות וחסרונות

פרקט שכבתי לעולם יהיה זול יותר מפרקט עץ מלא, אך בזכות שכבתו העליונה הוא יכול להיראות לא פחות מרשים. התקנת הפרקט פשוטה ולא מורכבת במיוחד. עמידותו גבוהה והוא פחות נתון לשינויים הנוצרים משימוש בו. אפשר לקנות פרקט דק במיוחד. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לפרקט זה גם כמה חסרונות שחשוב להיות מודעים אליהם: מכיוון ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, גם פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש ועשוי להינזק באם תבוצע עליו הזזה של רהיטים. עלותו של פרקט זה אמנם זולה מעלות פרקט עץ מלא אך גבוהה מעלות התקנת פרקט למינציה.

מהו פרקט למינציה

בשנים האחרונות נפוץ השימוש בפרקט למינציה לאור יתרונותיו הרבים. פרקט למינציה מספק חלופה יעילה וזולה ולפיכך רבים מעדיפים אותו על פני כל פרקט אחר. פרקט זה מיוצר בצורה תעשייתית והוא כולל כמה סוגים של חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט למינציה כולל גם שכבת הגנה – ציפוי ניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להיות עמיד לתקופה ארוכה

יתרונות וחסרונות

כאמור מבין כל סוגי הפרקטים דמוי עץ עלות פרקט למינציה היא הזולה ביותר. כמו כן אופן ההתקנה של פרקט זה קלה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקטים מסוגים אחרים. ניתן להגיע תוך שימוש זה למראה מרשים ויפה. עלות התחזוקה של פרקט למינציה זולה במיוחד, קל ונוח מאוד לנקות אותו. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.אפשר להעביר פרקט זה מבית לבית במצב של מעבר דירה. פרקט זה עמיד ואינו נשרט עם תזוזת רהיטים. לצד היתרונות חשוב לציין כי פרקט למינציה נחשב פחות איכותי מסוגי הפרקט האחרים, והוא רגיש במיוחד לנוזלים וללחות.

שיקולים בבחירת פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • היכן בכוונתך להתקין את הפרקט? האם בכל שטח הבית או המשרד או במקום ספציפי?
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • באיזה אופן יש לנקות את הפרקט
  • איזה מראה ברצונך ליצור באמצעות התקנה של פרקט

דילוג לתוכן