פרקטים למינציה רחובות

האופן שבו רצפת הבית או רצפת העסק נראית משפיע רבות על מראה החלל כולו. אחד הפתרונות השכיחים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש כיום לצורך העשרת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי רכישה והתקנה של פרקט. פרקט יוצר בכל מקום בו הוא מותקן תחושה של אסתטיקה ניקיון ומראה יוקרתי

מגוון סוגים של פרקטים למינציה רחובות

בחלוף השנים האחרונות התפתח תחום הפרקטים למינציה רחובות בצורה מאוד משמעותית, וכיום יכול כל אחד ואחת לקנות ולהתקין פרקט שיתאים בצורה מושלמת לצרכים. בין המוצרים הפופולארים ביותר בשימוש קיימים פרקטים למינציה רחובות מעץ מלא, עץ רב שכבתי, פרקט תלת שכבתי, פרקט דק, פרקט סינטטי ופרקט למינציה. לכל אחד מהפרקטים כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן כדאי לבחור את הפרקט שיהלום באופן הטוב ביותר את הצרכים, וחשוב כמובן שמחירו יהיה במסגרת התקציב המצוי בידכם .

פרקט עשוי עץ מלא

פרקט עץ מלא או בשמו השני פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי במיוחד. מוצר זה בנוי מכנה קורות של עץ אשר עשויות מעצים עמידים ואיכותים. במרבית הפעמים יעשה שימוש בלוחות מעץ סידר, אירוקו, איפאה, קומרו וג'טובה. מרבית הפרקטים למינציה רחובות מסוג פרקט עץ מלא מיוצרים מ לוחות עץ בטווח המידות של אורך של עד 220 ס"מ, רוחב של 9-18 ס"מ ועובי של 10-21 מ"מ.  בכדי להתקין פרקט מסוג זה יש לחבר את לוחות העץ זה לזה, עד לסיום התקנת הפרקט כולו. לשם התקנתו מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומנוסה. את ההתקנה מבצעים באמצעות הדבקה או על ידי שימוש במסמרים, על גבי לוח עץ אחיד. בתום ההתקנה ניתן להותיר את הפרקט כמו שהוא או לצבוע אותו בשכבה של וורניש או לכה ליצירת גימור.

שיקולים בבחירת פרקט עץ מלא

פרקטים למינציה רחובות אשר בנויים מ עץ מלא יוצרים מראה יפה ויוקרתי. חומר זה הינו בעל טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד וחזק במיוחד. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקטים למינציה רחובות אחרים: החיסרון הראשון והמרכזי הוא בנחירו הגבוה. ההתקנה שלו מורכבת בהשוואה לקושי בהתקנת כל פרקט אחר. מוצר זה רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, פרקט מסוג זה אינו עמיד במים, ולכן מומלץ לנקותו באמצעות מטאטא ותוך שימוש בסמרטוט לח בלבד.

פרקט שכבתי

פרקט המורכב מעץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (תלת שכבתי או רב שכבתי), אשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות, ומסיבה זו מחירו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא לרוב פרקטים למינציה רחובות אלו מיוצרים מעץ וונגה, דובדבן, בוק או עץ אלון. לפעמים פרקט זה מיוצר מכמה שכבות של עץ ומנסורת דחוסה. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. ברוב המקרים שכבת הפרקט העליונה היא העמידה ביותר. יתר השכבות מיוצרות מעץ לבנה, אורן או צפצפה. פרקטים מסויימים מיוצרים מסוגי עץ שונים לבקשת הלקוח

יתרונות וחסרונות של פרקט שכבתי

היתרון הגדול של פרקט עץ שכבתי בהשוואה לפרקט עץ מלא הוא בכך שהוא נראה יפה ויוקרתי, זאת לאור העובדה ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, אך מחירו יהיה זול משמעותית מפרקט עץ מלא. קל מאוד להתקין את הפרקט. עמידותו גבוהה במיוחד. פרקט זה דק יותר בהשוואה לפרקט עץ מלא. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לפרקט זה גם כמה חסרונות שחשוב להיות מודעים אליהם: פרקט זה נתון גם הוא לפגיעה על ידי הזזה של רהיטים או חשיפה לאור השמש. פרט זה זול מפרקט עץ מלא אך עולה יותר מפרקט מסוג למינציה.

פרקט למינציה

לנוכח יתונותיו הרבים הפך פרקט הלמינציה למוצר מוביל. פרקט זה נחשב להיות חלופה יעילה וזולה ולכן רבים מעדיפים אותו על פני כל פרקט אחר. פרקט למינציה מיוצר בצורה תעשייתית והוא מכיל בתוכו מספר חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט זה כולל גם ציפוי מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להישמר למשך זמן רב

יתרונות וחסרונות

כאמור מבין כל סוגי הפרקטים למינציה רחובות עלות פרקט למינציה היא הזולה ביותר. יתרה מכך שיטת ההתקנה של פרקט זה קלה ופשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקט עץ מלא ואף לפרקט שכבתי. השכבה העליונה שלו מזכירה במראה שלה טקסטורה של עץ, ולכן גם שימוש בפרקט מסוג זה יכול להביא ליצירת מראה מרשים. קל מאוד לתחזק את הפרקט ולנקות אותו. מוצר זה קיים במגוון דגמים וצבעים. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.ניתן להעביר פרקט זה מנכס אחד לאחר על פי הצורך. פרקט זה עמיד ואינו נשרט עם תזוזת רהיטים. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

מדריך לבחירת פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • האם הפרקט מיועד להתקנה בכל החלל הפרטי או העסקי או רק בחלק ממנו
  • מה נדרש לצורך תחזוקת הפרקט
  • כיצד מנקים את הפרקט
  • באיזה צבע או גוון של פרקט אתה מעוניין?

דילוג לתוכן