פרקט דמוי אבן

מראה של דירת מגורים, בית פרטי או משרד מושפע רבות מהאופן שבו הרצפה נראית. אחד הפתרונות היעילים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש בתקופה האחרונה לצורך העשרת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי רכישה והתקנה של פרקט. פרקט יוצר בכל מקום בו הוא מותקן תחושה של אסתטיקה ניקיון ומראה יוקרתי

פרקט דמוי אבן מסוגים שונים

בחלוף השנים האחרונות תחום הפרקט דמוי אבן התפתח מאוד, וכיום יכול כל מי שרוצה בכך לקנות ולהתקין פרקט שיתאים בצורה מושלמת לצרכים. בין המוצרים השכיחים במיוחד בשימוש קיימים פרקט דמוי אבן מסוג עץ מלא, רב שכבתי, תלת שכבתי, ופרקט למינציה. לכל אחד מהסוגים יתרונות וחסרונות ולכן חשוב לבחור את המוצר שיהלום באופן הטוב ביותר את הצרכים, וחשוב לא פחות שמחירו יהיה במסגרת התקציב העומד לרשותכם .

פרקט מעץ מלא

פרקט עץ מלא או בשמו השני פרקט גושני, והוא מעניק מראה יוקרתי ואסתטי. פרקט זה קיים במידות שונות והוא מיוצר מכמה שכבות של עץ איכותי. לרוב יעשה שימוש בלוחות מעץ סידר, אירוקו, איפאה, קומרו וג'טובה. מרבית הפרקט דמוי אבן מסוג פרקט עץ מלא מיוצרים מ לוחות עץ בטווח המידות של עובי של 10-21 מילימטר, רוחב של 9-18 ס"מ ואורך של 220 ס"מ.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". התקנת פרקט זה מעט מורכבת ולכן מומלץ להיעזר בגורם מקצועי. שלב ההתקנה מבוצע באמצעות הדבקה או על ידי שימוש במסמרים, על גבי לוח עץ אחיד. בסוף ההתקנה אפשר להותיר את הפרקט במראה טבעי או לצפות אותו בשכבת לכה או וורניש ליצירת גימור.

שיקולים בבחירת פרקט עץ מלא

פרקט דמוי אבן העשויים עץ מלא מספקים מראה אסתטי ויוקרתי. פרקט עץ מלא כולל מראה של טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד לאורך תקופה ממושכת. לפרקט זה יתרונות רבים אך יש בשימוש בו מה חסרונות: מחירו יחסית גבוה. התקנתו מורכבת מזו הכרוכה בהתקנת פרקט מסוג אחר. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, הפרקט אינו עמיד במים, ולכן צריך לנקותו באמצעות מטאטא ושימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

פרקט עץ שכבתי

פרקט אשר עשוי עץ שכבתי עשוי מכמה וכמה שכבות של עץ (תלת שכבתי או רב שכבתי), אשר אשר אינן זהות באיכותן, ומסיבה זו המחיר שלו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא מרבית פרקט דמוי אבן אלו מיוצרים מעץ וונגה, אלון, דובדבן או בוק. בחלק מהמקרים מוצר זה מיוצר מנסורת דחוסה וכמה שכבות של עץ. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. בדרך כלל השכבה העליונה של הפרקט היא העמידה ביותר. השכבות התחתונות מיוצרות מעץ לבנה, אורן או צפצפה. יש ספקים אשר מאפשרים ללקוח לבחור את סוגי העץ בפרקט

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

פרקט שכבתי לעולם יהיה זול יותר מפרקט עץ מלא, אך בזכות שכבתו העליונה הוא יכול להיראות לא פחות מרשים. התקנת הפרקט פשוטה ולא מורכבת במיוחד. עמידותו גבוהה והוא פחות נתון לשינויים הנוצרים משימוש בו. פרקט זה דק יותר בהשוואה לפרקט עץ מלא. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לצד היתרונות יש לפרקט זה גם כמה חסרונות: הזזה של רהיטים או חשיפה ממושכת לשמש עלולים ליצור פגמים בפרקט. פרקט זה עולה יותר מפרקט למינציה.

מהו פרקט למינציה

פתרון מצויין עבור מי שרוצה ליהנות מכל היתרונות של פרקט מבלי להיכנס להוצאות כבדות הוא התקנת פרקט דמוי אבן מסוג למינציה. מוצר זה מהווה חלופה יעילה וזולה ולכן רבים הם האנשים אשר מעדיפים אותו על פני כל פרקט אחר. פרקט זה מיוצר בצורה תעשייתית והוא כולל מספר חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט למינציה כולל גם ציפוי הגנה מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להישמר למשך זמן רב

יתרונות וחסרונות

פרקט למינציה הוא הזול מבין סוגי הפרקטים. יתרה מכך שיטת ההתקנה של פרקט זה מהירה וקלה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקט עץ מלא ואף לפרקט שכבתי. ניתן להגיע תוך שימוש זה למראה מרשים ויפה. תחזוקת פרקט זה קלה ואינה דורשת שימוש בחומרים מיוחדים. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.אין מניעה להעביר פרקט זה ממקום למקום על פי הצורך. הפרקט ברוב המקרים אינו משנה את צבעו, תופעה שיכולה להתרחש בסוגי פרקטים אחרים. לצד היתרונות חשוב לציין כי פרקט למינציה נחשב פחות איכותי מסוגי הפרקט האחרים, והוא רגיש במיוחד לנוזלים וללחות.

כיצד לבחור פרקט

ישנן כמה שאלות אשר מומלץ לענות עליהן לפני בחירת פרקט

  • היכן בכוונתך להתקין את הפרקט? האם בכל שטח הבית או המשרד או במקום ספציפי?
  • כמה מורכב לתחזק את הפרקט
  • האם נדרש לצורך ניקיון הפרקט שימוש בחומרים מיוחדים?
  • באיזה צבע או גוון של פרקט אתה מעוניין?

דילוג לתוכן