פרקט למינציה אלון מולבן

מראה של דירת מגורים, בית פרטי או משרד מושפע רבות מהאופן שבו הרצפה נראית. אחד הפתרונות המועדפים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש בתקופה האחרונה לצורך העצמת מראה בתים, דירות ומשרדים הוא על ידי התקנה של פרקט. בעזרת פרקט תוכלו ליצור בביתכם או בעסק שלכם תחושה חמימה ומראה יוקרתי

מגוון סוגים של פרקט למינציה אלון מולבן

בחלוף השנים האחרונות תחום הפרקט למינציה אלון מולבן התפתח מאוד, וכיום יכול כל אחד ואחת לרכוש ולהתקין פרקט שיתאים לו בדיוק. בין המוצרים הפופולארים ביותר בשימוש קיימים פרקט למינציה אלון מולבן מסוג עץ מלא, רב שכבתי, תלת שכבתי, ופרקט למינציה. לכל אחד מהסוגים יתרונות וחסרונות ולכן חשוב לבחור פרקט שיהלום באופן הטוב ביותר את הצרכים, וחשוב כמובן שעלותו תהיה במסגרת התקציב העומד לרשותכם .

פרקט מעץ מלא

פרקט עץ מלא מכונה גם בשם פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי במיוחד. פרקט זה קיים במידות שונות והוא מיוצר מכמה שכבות של עץ איכותי. לרוב יעשה שימוש בלוחות מעץ סידר, אירוקו, איפאה, קומרו וג'טובה. מרבית הפרקט למינציה אלון מולבן מסוג פרקט עץ מלא כוללים לוחות עץ בטווח המידות של עובי 10 מילימטר ועד 21 מילימטר, רוחב של 9 סנטימטר ועד 18 סנטימטר ואורך המגיע עד 220 סנטימטר.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". התקנה של פרקט מסוג זה מומלץ לעשות על ידי גורם מקצועי. שלב ההתקנה מבוצע באמצעות הדבקה או על ידי שימוש במסמרים, על תשתית של לוח עץ אחיד. בתום תהליך ההתקנה ניתן להשאיר את הפרקט במראה טבעי או לצפות אותו בשכבת וורניש או לכה בכדי ליצור גימור.

שיקולים בבחירת פרקט עץ מלא

פרקט למינציה אלון מולבן אשר בנויים מ עץ מלא יוצרים מראה אסתטי ויוקרתי. לחומר זה טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד לאורך תקופה ממושכת. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקט למינציה אלון מולבן אחרים: חיסרון מרכזי ומשמעותי הוא בעלותו הגבוהה. ההתקנה שלו מורכבת יותר מהתקנת פרקטים מסוגים אחרים. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש דבר אשר עשוי לגרום לו לשינוי גוון, פרקט עץ מלא לא עמיד במים, ולכן צריך לנקותו באמצעות מטאטא ושימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

מהו פרקט שכבתי

פרקט המורכב מעץ שכבתי עשוי מכמה וכמה שכבות של עץ (תלת שכבתי או רב שכבתי), אשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות, ומסיבה זו המחיר שלו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא מרבית פרקט למינציה אלון מולבן אלו מיוצרים מעץ וונגה, דובדבן, בוק או עץ אלון. לפעמים פרקט זה מיוצר באופן הכולל בו שכבת עץ מלא ושכבות של עץ למינציה – המורכבות מנסורת דחוסה. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. ברוב המקרים השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. יתר השכבות מיוצרות מעץ צפצפה, אורן או לבנה. יש ספקים אשר מאפשרים ללקוח לבחור את סוגי העץ בפרקט

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

פרקט שכבתי לעולם יהיה זול יותר מפרקט עץ מלא, אך בזכות שכבתו העליונה הוא יכול להיראות לא פחות מרשים. קל מאוד להתקין את הפרקט. עמידותו גבוהה במיוחד. אפשר לקנות פרקט דק במיוחד. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לפרקט זה גם כמה חסרונות שחשוב להיות מודעים אליהם: מכיוון ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, גם פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש ועשוי להינזק באם תבוצע עליו הזזה של רהיטים. פרקט זה עולה יותר מפרקט למינציה.

מהו פרקט למינציה

פתרון מצויין עבור מי שרוצה ליהנות מכל היתרונות של פרקט מבלי להיכנס להוצאות כבדות הוא התקנת פרקט למינציה אלון מולבן מסוג למינציה. פרקט זה מספק אלטרנטיבה זולה ויעילה ולכן אנשים רבים מעדיפים לעשות בו שימוש. פרקט זה מיוצר באופן תעשייתי והוא מכיל בתוכו מספר חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט למינציה כולל גם שכבת הגנה – ציפוי ניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להישמר למשך זמן רב

פרקט למינציה – יתרונות אל מול חסרונות

פרקט למינציה הוא הזול מבין סוגי הפרקטים. יתרה מכך שיטת ההתקנה של פרקט למינציה קלה ופשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקטים מסוגים אחרים. השכבה העליונה שלו מזכירה במראה שלה טקסטורה של עץ, ולכן גם שימוש בפרקט מסוג זה יכול להביא ליצירת מראה מרשים. תחזוקת פרקט זה קלה ואינה דורשת שימוש בחומרים מיוחדים. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.אפשר להעביר פרקט זה מנכס אחד לאחר במידת הצורך. הפרקט ברוב המקרים אינו משנה את צבעו, תופעה שיכולה להתרחש בסוגי פרקטים אחרים. לצד היתרונות חשוב לציין כי פרקט למינציה נחשב פחות איכותי מסוגי הפרקט האחרים, והוא רגיש במיוחד לנוזלים וללחות.

כיצד לבחור פרקט

כאשר אדם ניגש לתהליך בחירה של פרקט רצוי כי יבחן כמה נושאים:

  • האם הפרקט מיועד להתקנה בכל החלל הפרטי או העסקי או רק בחלק ממנו
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • האם נדרש לצורך ניקיון הפרקט שימוש בחומרים מיוחדים?
  • איזה מראה ברצונך ליצור באמצעות התקנה של פרקט

דילוג לתוכן