פרקט למינציה הרכבה עצמית

האופן שבו רצפת הבית או רצפת העסק נראית משפיע רבות על מראה החלל כולו. אחד הפתרונות השכיחים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש בעת האחרונה לצורך השבחת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי שימוש בפרקט. בעזרת פרקט תוכלו ליצור בביתכם או בעסק שלכם תחושה חמימה ומראה יוקרתי

אילו סוגי פרקט למינציה הרכבה עצמית קיימים

בחלוף השנים האחרונות תחום הפרקט למינציה הרכבה עצמית התפתח מאוד, וכיום יכול כל מי שרוצה בכך לקנות ולהתקין פרקט שיתאים לו בדיוק. בין המוצרים השכיחים ביותר בשימוש קיימים פרקט למינציה הרכבה עצמית מסוג עץ מלא, רב שכבתי, תלת שכבתי, ופרקט למינציה. לכל פרקט יתרונות לצד חסרונות ולכן כדאי לבחור את הפרקט שיתאים לצרכים, ולא פחות חשוב שמחירו יהיה במסגרת התקציב שהוגדר .

פרקט מעץ מלא

פרקט עץ מלא או בשמו השני פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי במיוחד. פרקט זה קיים במידות שונות והוא מיוצר מכמה שכבות של עץ איכותי. במרבית הפעמים יעשה שימוש בלוחות מעץ קומרו, סידר, איפאה, וג'טובה. רוב הפרקט למינציה הרכבה עצמית מסוג פרקט עץ מלא כוללים לוחות עץ בטווח המידות של עובי של 10-21 מילימטר, רוחב של 9-18 ס"מ ואורך של 220 ס"מ.  בכדי להתקין פרקט מסוג זה יש לחבר את לוחות העץ זה לזה, עד לסיום התקנת הפרקט כולו. התקנה של פרקט מסוג זה מומלץ לעשות על ידי גורם מקצועי. את ההתקנה מבצעים באמצעות הדבקה או על ידי שימוש במסמרים, על תשתית של לוח עץ אחיד. בתום תהליך ההתקנה ניתן להותיר את הפרקט במראה טבעי או לצפות אותו בשכבת לכה או וורניש בכדי ליצור גימור.

פרקט עץ מלא יתרונות אל מול חסרונות

פרקט למינציה הרכבה עצמית העשויים עץ מלא מעניקים מראה יפה ויוקרתי. פרקט עץ מלא כולל מראה של טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקט למינציה הרכבה עצמית אחרים: החיסרון הראשון והמרכזי הוא בנחירו הגבוה. התקנה של פרקט עץ מלא מורכבת מזו הכרוכה בהתקנת פרקט מסוג אחר. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, הפרקט לא עמיד במים, ולכן יש לנקותו באמצעות מטאטא ושימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

מהו פרקט שכבתי

פרקט עץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (פרקט תחת שכבתי או פרקט רב שכבתי), אשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות, ומסיבה זו המחיר שלו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא הרבה מ פרקט למינציה הרכבה עצמית אלו מיוצרים מעץ וונגה, אלון, דובדבן או בוק. בחלק מהמקרים פרקט זה מיוצר מנסורת דחוסה וכמה שכבות של עץ. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. ברוב המקרים השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. שכבות תחתונות מיוצרות מעץ צפצפה, אורן או לבנה. יש ספקים אשר מאפשרים ללקוח לבחור את סוגי העץ בפרקט

יתרונות וחסרונות של פרקט שכבתי

מחירו של פרקט שכבתי זול משמעותית ממחיר עץ מלא, והוא לא פחות מרשים ביופיו. קל מאוד להתקין את הפרקט. פרקט זה עמיד ויכול לשמש אתכם לזמן ממושך. ניתן לרכוש פרקט שכבתי דק במיוחד במידת הצורך. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לצד היתרונות יש לפרקט זה גם כמה חסרונות: הזזה של רהיטים או חשיפה ממושכת לשמש עלולים ליצור פגמים בפרקט. פרט זה זול מפרקט עץ מלא אך עולה יותר מפרקט מסוג למינציה.

מהו פרקט למינציה

לנוכח יתונותיו הרבים הפך פרקט הלמינציה למוצר מוביל. פרקט למינציה נחשב להיות אלטרנטיבה זולה ויעילה ולכן רבים הם האנשים אשר בוחרים בו על פני הפרקטים האחרים. פרקט זה מיוצר באופן תעשייתי והוא כולל מספר חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט מהסוג הזה כולל גם שכבת הגנה – ציפוי ניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להאריך ימים

פרקט למינציה – יתרונות אל מול חסרונות

פרקט למינציה הוא הזול מבין סוגי הפרקטים. בנוסף שיטת ההתקנה שלו קלה ופשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקט עץ מלא ואף לפרקט שכבתי. השכבה העליונה שלו מזכירה במראה שלה טקסטורה של עץ, ולכן גם שימוש בפרקט מסוג זה יכול להביא ליצירת מראה מרשים. תחזוקת פרקט זה קלה ואינה דורשת שימוש בחומרים מיוחדים. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.ניתן להעביר פרקט זה ממקום למקום במידת הצורך. פרקט זה עמיד ואינו נשרט עם תזוזת רהיטים. לצד היתרונות חשוב לציין כי פרקט למינציה נחשב פחות איכותי מסוגי הפרקט האחרים, והוא רגיש במיוחד לנוזלים וללחות.

כיצד לבחור פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • האם הפרקט מיועד להתקנה בכל החלל הפרטי או העסקי או רק בחלק ממנו
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • כיצד מנקים את הפרקט
  • באיזה צבע או גוון של פרקט אתה מעוניין?

דילוג לתוכן