פרקט למינציה להרכבה עצמית

האופן שבו רצפת הבית או רצפת העסק נראית משפיע רבות על מראה החלל כולו. אחד הפתרונות היעילים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש בעת האחרונה לצורך השבחת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי רכישה והתקנה של פרקט. פרקט מקנה למקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי ויוצר אווירה חמימה ונעימה. כמו כן פרקט מספק תחושה של ניקיון ואסתטיקה.

מגוון סוגים של פרקט למינציה להרכבה עצמית

בחלוף השנים האחרונות התפתח תחום הפרקט למינציה להרכבה עצמית בצורה מאוד משמעותית, וכיום יכול כל מי שרוצה בכך לרכוש ולהתקין פרקט שיענה באופן מושלם על הצרכים. בין המוצרים השכיחים במיוחד בשימוש קיימים פרקט למינציה להרכבה עצמית מעץ מלא, עץ רב שכבתי, פרקט תלת שכבתי, פרקט דק, פרקט סינטטי ופרקט למינציה. לכל אחד מהפרקטים כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן כדאי לבחור את המוצר שיתאים לצרכים, ולא פחות חשוב שעלותו תהיה במסגרת התקציב המצוי בידכם .

פרקט מעץ מלא

עץ מלא קרוי גם פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי ואסתטי. פרקט זה בנוי מכנה קורות של עץ אשר עשויות מעצים עמידים ואיכותים. ברוב המקרים יעשה שימוש בלוחות מעץ קומרו, סידר, איפאה, וג'טובה. רוב הפרקט למינציה להרכבה עצמית מסוג פרקט עץ מלא מיוצרים מ לוחות עץ בטווח המידות של אורך של עד 220 ס"מ, רוחב של 9-18 ס"מ ועובי של 10-21 מ"מ.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". לשם התקנתו מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומנוסה. שלב ההתקנה מבוצע באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על תשתית של לוח עץ אחיד. בתום ההתקנה קיימת אפשרות להשאיר את הפרקט במראה טבעי או לצבוע אותו בשכבה של וורניש או לכה בכדי ליצור גימור.

פרקט עץ מלא יתרונות אל מול חסרונות

פרקט למינציה להרכבה עצמית אשר בנויים מ עץ מלא יוצרים מראה יפה ויוקרתי. פרקט עץ מלא כולל מראה של טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקט למינציה להרכבה עצמית אחרים: מחירו יחסית גבוה. התקנה של פרקט עץ מלא מורכבת יותר מהתקנת פרקטים מסוגים אחרים. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש דבר אשר עשוי לגרום לו לשינוי גוון, פרקט מסוג זה אינו עמיד במים, ולכן מומלץ לנקותו באמצעות מטאטא ותוך שימוש בסמרטוט לח בלבד.

פרקט עץ שכבתי

פרקט עץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (פרקט תחת שכבתי או פרקט רב שכבתי), אשר אשר אינן זהות באיכותן, ומסיבה זו המחיר שלו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא מרבית פרקט למינציה להרכבה עצמית אלו מיוצרים מעץ וונגה, אלון, דובדבן או בוק. לפעמים פרקט זה מיוצר באופן הכולל בו שכבת עץ מלא ושכבות של עץ למינציה – המורכבות מנסורת דחוסה. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. ברוב המקרים השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. השכבות התחתונות מיוצרות מעץ צפצפה, אורן או לבנה. יש ספקים אשר מאפשרים ללקוח לבחור את סוגי העץ בפרקט

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

היתרון הגדול של פרקט עץ שכבתי בהשוואה לפרקט עץ מלא הוא בכך שהוא נראה יפה ויוקרתי, זאת לאור העובדה ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, אך מחירו יהיה זול משמעותית מפרקט עץ מלא. התקנת הפרקט פשוטה ולא מורכבת במיוחד. עמידותו גבוהה במיוחד. פרקט זה דק יותר בהשוואה לפרקט עץ מלא. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לפרקט זה גם כמה חסרונות שחשוב להיות מודעים אליהם: מכיוון ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, גם פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש ועשוי להינזק באם תבוצע עליו הזזה של רהיטים. פרט זה זול מפרקט עץ מלא אך עולה יותר מפרקט מסוג למינציה.

פרקט למינציה

בשנים האחרונות נפוץ השימוש בפרקט למינציה לאור יתרונותיו הרבים. פרקט זה נחשב להיות חלופה משתלמת במיוחד ולכן רבים הם האנשים אשר מעדיפים לעשות בו שימוש. פרקט למינציה מיוצר באופן תעשייתי והוא מכיל מספר חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט זה כולל גם ציפוי מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להיות עמיד לתקופה ארוכה

פרקט עשוי למינציה – יתרונות וחסרונות

כאמור מבין כל סוגי הפרקט למינציה להרכבה עצמית עלות פרקט למינציה היא הזולה ביותר. בנוסף שיטת ההתקנה של פרקט למינציה מהירה וקלה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקטים מסוגים אחרים. המראה של פרקט זה מרשים לאור שכבו העליונה, שכבה בת טקסטורה של עץ. עלות התחזוקה של פרקט למינציה זולה במיוחד, קל ונוח מאוד לנקות אותו. מוצר זה קיים במגוון דגמים וצבעים. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.ניתן להעביר פרקט זה מנכס אחד לאחר במצב של מעבר דירה. פרקט זה עמיד ואינו נשרט עם תזוזת רהיטים. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

שיקולים בבחירת פרקט

כאשר אדם ניגש לתהליך בחירה של פרקט רצוי כי יבחן כמה נושאים:

  • האם יש צורך בפרקט בכל שטח הנכס או בחלקו
  • כמה מורכב לתחזק את הפרקט
  • כיצד מנקים את הפרקט
  • איזה מראה היית רוצה שיווצר עם התקנת הפרקט

דילוג לתוכן