פרקט למינציה קוויקסטפ

מראה של דירת מגורים, בית פרטי או משרד מושפע רבות מהאופן שבו הרצפה נראית. אחד הפתרונות היעילים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש בעת האחרונה לצורך העשרת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי שימוש בפרקט. פרקט יוצר בכל מקום בו הוא מותקן תחושה של אסתטיקה ניקיון ומראה יוקרתי

מגוון סוגים של פרקט למינציה קוויקסטפ

בעת האחרונה התפתח תחום הפרקט למינציה קוויקסטפ בצורה מאוד משמעותית, וכיום יכול כל מי שרוצה בכך לרכוש ולהתקין פרקט שיענה באופן מושלם על הצרכים. בין המוצרים הפופולארים ביותר בשימוש קיימים פרקט למינציה קוויקסטפ מסוג עץ מלא, רב שכבתי, תלת שכבתי, ופרקט למינציה. לכל פרקט יתרונות לצד חסרונות ולכן כדאי לבחור את המוצר שיהלום באופן הטוב ביותר את הצרכים, וחשוב כמובן שהמחיר שלו יהיה במסגרת התקציב שהוגדר .

פרקט עץ מלא

פרקט עץ מלא מכונה גם בשם פרקט גושני, והוא מעניק מראה יוקרתי במיוחד. פרקט זה קיים במידות שונות והוא מיוצר מכמה שכבות של עץ איכותי. במרבית הפעמים יעשה שימוש בלוחות מעץ קומרו, סידר, איפאה, וג'טובה. מרבית הפרקט למינציה קוויקסטפ מסוג פרקט אשר עשוי עץ מלא כוללים לוחות עץ בטווח המידות של אורך של עד 220 ס"מ, רוחב של 9-18 ס"מ ועובי של 10-21 מ"מ.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". לשם התקנתו מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומנוסה. את ההתקנה מבצעים באמצעות הדבקה או על ידי שימוש במסמרים, על גבי לוח עץ אחיד. בתום תהליך ההתקנה אפשר להשאיר את הפרקט במראה טבעי או לצבוע אותו בשכבת וורניש או לכה ליצירת גימור.

פרקט עץ מלא יתרונות אל מול חסרונות

פרקט למינציה קוויקסטפ אשר מיוצרים מ עץ מלא יוצרים מראה אסתטי ויוקרתי. לחומר זה טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד וחזק במיוחד. לפרקט זה כמה חסרונות: החיסרון הראשון והמרכזי הוא בנחירו הגבוה. התקנה של פרקט עץ מלא מורכבת מזו הכרוכה בהתקנת פרקט מסוג אחר. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, פרקט עץ מלא אינו עמיד במים, ולכן מומלץ לנקותו באמצעות מטאטא ושימוש בסמרטוט לח בלבד.

פרקט עץ שכבתי

פרקט המורכב מעץ שכבתי עשוי מכמה וכמה שכבות של עץ (רב שכבתי או תלת שכבתי), אשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות, ולפיכך המחיר שלו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא מרבית פרקט למינציה קוויקסטפ אלו מיוצרים מעץ אלון, בוק, דובדבן או וונגה. לפעמים פרקט זה מיוצר מכמה שכבות של עץ ומנסורת דחוסה. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. לרוב שכבת הפרקט העליונה היא העמידה ביותר. השכבות התחתונות מיוצרות מעץ אורן, לבנה וצפצפה. יש ספקי פרקט למינציה קוויקסטפ אשר יוצרים את הפרקט בהתאמה לסוג העץ אשר נדרש על פי הלקוח.

יתרונות וחסרונות של פרקט שכבתי

מחירו של פרקט שכבתי זול משמעותית ממחיר עץ מלא, והוא לא פחות מרשים ביופיו. יתרונות נוספים לסוג פרקט זה הינם בקלות התקנתו (שיטת התקנה דומה להתקנת פרקט למינציה). עמידותו גבוהה במיוחד. אפשר לקנות פרקט דק במיוחד. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לפרקט זה גם כמה חסרונות שחשוב להיות מודעים אליהם: הזזה של רהיטים או חשיפה ממושכת לשמש עלולים ליצור פגמים בפרקט. פרט זה זול מפרקט עץ מלא אך עולה יותר מפרקט מסוג למינציה.

פרקט מסוג למינציה

בשנים האחרונות נפוץ השימוש בפרקט למינציה לאור יתרונותיו הרבים. פרקט למינציה מהווה אלטרנטיבה זולה ויעילה ולכן אנשים רבים בוחרים בו על פני הפרקטים האחרים. פרקט זה מיוצר באופן תעשייתי והוא מכיל כמה חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט למינציה כולל גם שכבת הגנה – ציפוי ניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להישמר למשך זמן רב

פרקט עשוי למינציה – יתרונות וחסרונות

עלותו של פרקט למינציה היא נמוכה בהשוואה לעלות פרקט מסוג אחר. יתרה מכך טכניקת ההתקנה של פרקט למינציה פשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקטים מסוגים אחרים. השכבה העליונה שלו מזכירה במראה שלה טקסטורה של עץ, ולכן גם שימוש בפרקט מסוג זה יכול להביא ליצירת מראה מרשים. קל מאוד לתחזק את הפרקט ולנקות אותו. יש שפע של דוגמאות וצבעים לפרקט זה. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.אפשר להעביר פרקט זה מבית לבית במצב של מעבר דירה. מראה של פרקט למינציה נשאר בדרך כלל זהה לאורך זמן רב ואינו מושפע מתזוזות רהיטים או חשיפה לשמש. לצד היתרונות חשוב לציין כי פרקט למינציה נחשב פחות איכותי מסוגי הפרקט האחרים, והוא רגיש במיוחד לנוזלים וללחות.

שיקולים בבחירת פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • האם הפרקט מיועד להתקנה בכל החלל הפרטי או העסקי או רק בחלק ממנו
  • מה נדרש לצורך תחזוקת הפרקט
  • כיצד מנקים את הפרקט
  • איזה מראה היית רוצה שיווצר עם התקנת הפרקט

דילוג לתוכן