פרקט סינטטי מחירים

אחד הדברים המשפיעים על מראה חלל המשמש לצרכי מגורים או לצרכים עסקיים הוא מראה הרצפה. אחד הפתרונות המועדפים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש בעת האחרונה לצורך העשרת מראה בתים, דירות ומשרדים הוא על ידי שימוש בפרקט. פרקט יוצר בכל מקום בו הוא מותקן תחושה של אסתטיקה ניקיון ומראה יוקרתי

פרקט סינטטי מחירים מסוגים שונים

בשנים האחרונות חלה האצה בהתפתחות תחום הפרקט סינטטי מחירים, וכיום יכול כל מי שמעוניין בכך לרכוש ולהתקין פרקט שיתאים בצורה מושלמת לצרכים. בין המוצרים השכיחים במיוחד בשימוש קיימים פרקט סינטטי מחירים פרקט למינציה, פרקט רב שכבתי, תלת שכבתי ופרקט עץ מלא. לכל פרקט יתרונות וחסרונות ולכן מומלץ לבחור פרקט שיהלום בצורה מקסימאלית את הצרכים, וחשוב לא פחות שעלותו תהיה במסגרת התקציב העומד לרשותכם .

פרקט עץ מלא

פרקט עץ מלא או בשמו השני פרקט גושני, והוא יוצר במקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי במיוחד. פרקט זה בנוי מכנה קורות של עץ אשר עשויות מעצים עמידים ואיכותים. במרבית הפעמים יעשה שימוש בלוחות מעץ אירוקו, איפאה, סידר, ג'טובה וקומרו. מרבית הפרקט סינטטי מחירים מסוג פרקט אשר עשוי עץ מלא מיוצרים מ לוחות עץ בטווח המידות של אורך של עד 220 ס"מ, רוחב של 9-18 ס"מ ועובי של 10-21 מ"מ.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". לשם התקנתו מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומנוסה. את ההתקנה מבצעים באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על תשתית של לוח עץ אחיד. בסוף ההתקנה אפשר להותיר את הפרקט במראה טבעי או לצפות אותו בשכבת וורניש או לכה בכדי ליצור גימור.

שיקולים בבחירת פרקט עץ מלא

פרקט סינטטי מחירים העשויים עץ מלא מספקים מראה יפה ויוקרתי. לחומר זה טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לפרקט זה כמה חסרונות: מחירו יחסית גבוה. ההתקנה שלו מורכבת יותר מהתקנת פרקטים מסוגים אחרים. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש אשר עשויה לגרום לשיניוי הגוון שלו, פרקט עץ מלא אינו עמיד במים, ולכן מומלץ לנקותו באמצעות טאטוא ותוך שימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

פרקט שכבתי

פרקט אשר עשוי עץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (פרקט תחת שכבתי או פרקט רב שכבתי), אשר אשר אינן זהות באיכותן, ומסיבה זו מחירו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא לרוב פרקט סינטטי מחירים אלו מיוצרים מעץ אלון, בוק, דובדבן או וונגה. לפעמים פרקט מסוג זה מיוצר באופן הכולל בו שכבת עץ מלא ושכבות של עץ למינציה – המורכבות מנסורת דחוסה. פרקט רב שכבתי מורכב מכמות רבה יותר של שכבות עץ מזו הקיימת בפרקט תלת שכבתי. בדרך כלל השכבה העליונה בפרקט היא העמידה ביותר. יתר השכבות מיוצרות מעץ לבנה, אורן או צפצפה. יש ספקים אשר מאפשרים ללקוח לבחור את סוגי העץ בפרקט

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

היתרון הגדול של פרקט עץ שכבתי בהשוואה לפרקט עץ מלא הוא בכך שהוא נראה יפה ויוקרתי, זאת לאור העובדה ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, אך מחירו יהיה זול משמעותית מפרקט עץ מלא. התקנת הפרקט פשוטה ולא מורכבת במיוחד. עמידותו גבוהה והוא פחות נתון לשינויים הנוצרים משימוש בו. ניתן לרכוש פרקט שכבתי דק במיוחד במידת הצורך. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לפרקט זה גם כמה חסרונות: מכיוון ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, גם פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש ועשוי להינזק באם תבוצע עליו הזזה של רהיטים. עלותו של פרקט זה אמנם זולה מעלות פרקט עץ מלא אך גבוהה מעלות התקנת פרקט למינציה.

פרקט מסוג למינציה

בשנים האחרונות נפוץ השימוש בפרקט למינציה לאור יתרונותיו הרבים. פרקט למינציה מהווה חלופה משתלמת במיוחד ולכן רבים הם האנשים אשר מעדיפים אותו על פני כל פרקט אחר. מוצר זה מיוצר בצורה תעשייתית והוא כולל מספר חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט למינציה כולל גם ציפוי הגנה מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להיות עמיד לתקופה ארוכה

פרקט למינציה – יתרונות אל מול חסרונות

עלותו של פרקט למינציה היא נמוכה בהשוואה לעלות פרקט מסוג אחר. בנוסף אופן ההתקנה של פרקט למינציה מהירה וקלה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקטים מסוגים אחרים. המראה של פרקט זה מרשים לאור שכבו העליונה, שכבה בת טקסטורה של עץ. עלות התחזוקה של פרקט למינציה זולה במיוחד, קל ונוח מאוד לנקות אותו. יש שפע של דוגמאות וצבעים לפרקט זה. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.אין מניעה להעביר פרקט זה מבית לבית על פי הצורך. הפרקט ברוב המקרים אינו משנה את צבעו, תופעה שיכולה להתרחש בסוגי פרקטים אחרים. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

מדריך לבחירת פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • האם הפרקט מיועד להתקנה בכל החלל הפרטי או העסקי או רק בחלק ממנו
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • האם נדרש לצורך ניקיון הפרקט שימוש בחומרים מיוחדים?
  • איזה מראה ברצונך ליצור באמצעות התקנה של פרקט

דילוג לתוכן