פרקט עץ אלון רב שכבתי

אחד הדברים המשפיעים על מראה חלל המשמש לצרכי מגורים או לצרכים עסקיים הוא מראה הרצפה. אחד הפתרונות היעילים, המעוצבים והיפים ביותר בהם נעשה שימוש בעת האחרונה לצורך העצמת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי התקנה של פרקט. פרקט יוצר בכל מקום בו הוא מותקן תחושה של אסתטיקה ניקיון ומראה יוקרתי

אילו סוגי פרקט עץ אלון רב שכבתי קיימים

בעת האחרונה תחום הפרקט עץ אלון רב שכבתי התפתח מאוד, וכיום יכול כל אחד ואחת לרכוש ולהתקין פרקט שיתאים בצורה מושלמת לצרכים. בין המוצרים השכיחים במיוחד בשימוש קיימים פרקט עץ אלון רב שכבתי מסוג עץ מלא, רב שכבתי, תלת שכבתי, ופרקט למינציה. לכל אחד מהסוגים כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן כדאי לבחור את המוצר שיתאים לצרכים, וחשוב כמובן שעלותו תהיה במסגרת התקציב העומד לרשותכם .

פרקט מעץ מלא

עץ מלא קרוי גם פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי ואסתטי. מוצר זה בנוי מכנה קורות של עץ אשר עשויות מעצים עמידים ואיכותים. במרבית הפעמים יעשה שימוש בלוחות מעץ קומרו, סידר, איפאה, וג'טובה. מרבית הפרקט עץ אלון רב שכבתי מסוג פרקט עץ מלא כוללים לוחות עץ בטווח המידות של אורך של עד 220 ס"מ, רוחב של 9-18 ס"מ ועובי של 10-21 מ"מ.  שיטת התקנה של פרקט מסוג זה מכונה "שקע ותקע". לשם התקנתו מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומנוסה. שלב ההתקנה מבוצע באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על תשתית של לוח עץ אחיד. בתום תהליך ההתקנה קיימת אפשרות להותיר את הפרקט כמו שהוא או לצפות אותו בשכבה של וורניש או לכה ליצירת גימור.

יתרונות וחסרונות

פרקט עץ אלון רב שכבתי אשר בנויים מ עץ מלא יוצרים מראה יפה ויוקרתי. חומר זה הינו בעל טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לפרקט זה כמה חסרונות: חיסרון מרכזי ומשמעותי הוא בעלותו הגבוהה. התקנתו מורכבת יותר מהתקנת פרקטים מסוגים אחרים. הוא רגיש לחשיפה לשמש והוא עשוי לשנות את הגוון שלו, פרקט עץ מלא לא עמיד במים, ולכן מומלץ לנקותו באמצעות טאטוא ושימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

פרקט שכבתי

פרקט עץ שכבתי עשוי מספר שכבות של עץ (רב שכבתי או תלת שכבתי), אשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות, ולכן מחירו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא לרוב פרקט עץ אלון רב שכבתי אלו מיוצרים מעץ וונגה, אלון, דובדבן או בוק. בחלק מהמקרים מוצר זה מיוצר מכמה שכבות של עץ ומנסורת דחוסה. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. לרוב שכבת הפרקט העליונה היא העמידה ביותר. השכבות התחתונות מיוצרות מעץ לבנה, אורן או צפצפה. פרקטים מסויימים מיוצרים מסוגי עץ שונים לבקשת הלקוח

יתרונות וחסרונות

פרקט שכבתי לעולם יהיה זול יותר מפרקט עץ מלא, אך בזכות שכבתו העליונה הוא יכול להיראות לא פחות מרשים. התקנת הפרקט פשוטה ולא מורכבת במיוחד. עמידותו גבוהה במיוחד. אפשר לקנות פרקט דק במיוחד. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לפרקט זה גם כמה חסרונות שחשוב להיות מודעים אליהם: הזזה של רהיטים או חשיפה ממושכת לשמש עלולים ליצור פגמים בפרקט. פרט זה זול מפרקט עץ מלא אך עולה יותר מפרקט מסוג למינציה.

פרקט מסוג למינציה

בשנים האחרונות נפוץ השימוש בפרקט למינציה לאור יתרונותיו הרבים. פרקט זה נחשב להיות אלטרנטיבה זולה ויעילה ולפיכך רבים מעדיפים לעשות בו שימוש. פרקט זה מיוצר באופן תעשייתי והוא מכיל בתוכו מספר חומרים, לרבות סיבי עץ דחוסים שעליהם מודבקת שכבה בטקסטורה של עץ. פרקט למינציה כולל גם שכבת הגנה – ציפוי ניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להישמר למשך זמן רב

יתרונות וחסרונות

עלותו של פרקט למינציה היא נמוכה בהשוואה לעלות פרקט מסוג אחר. כמו כן אופן ההתקנה שלו מהירה וקלה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקטים מסוגים אחרים. ניתן להגיע תוך שימוש זה למראה מרשים ויפה. תחזוקת פרקט זה קלה ואינה דורשת שימוש בחומרים מיוחדים. מוצר זה קיים במגוון דגמים וצבעים. במידה וקיים פגם בחלק מהפרקט אין שום מניעה להחליף אותו.אפשר להעביר פרקט זה מבית לבית במידת הצורך. פרקט זה עמיד ואינו נשרט עם תזוזת רהיטים. לצד היתרונות חשוב לציין כי פרקט למינציה נחשב פחות איכותי מסוגי הפרקט האחרים, והוא רגיש במיוחד לנוזלים וללחות.

מדריך לבחירת פרקט

כאשר אדם ניגש לתהליך בחירה של פרקט רצוי כי יבחן כמה נושאים:

  • האם הפרקט מיועד להתקנה בכל החלל הפרטי או העסקי או רק בחלק ממנו
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • באיזה אופן יש לנקות את הפרקט
  • איזה מראה ברצונך ליצור באמצעות התקנה של פרקט

דילוג לתוכן