פרקט עץ גרמני

אחד הדברים המשפיעים על מראה חלל המשמש לצרכי מגורים או לצרכים עסקיים הוא מראה הרצפה. אחד הפתרונות היעילים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש בתקופה האחרונה לצורך השבחת מראה בתים פרטיים, דירות מגורים, עסקים ומשרדים הוא על ידי רכישה והתקנה של פרקט. פרקט מקנה למקום בו הוא מותקן מראה יוקרתי ויוצר אווירה חמימה ונעימה. כמו כן פרקט מספק תחושה של ניקיון ואסתטיקה.

פרקט עץ גרמני מסוגים שונים

בחלוף השנים האחרונות חלה האצה בהתפתחות תחום הפרקט עץ גרמני, וכיום יכול כל אחד ואחת לקנות ולהתקין פרקט שיתאים לו בדיוק. בין המוצרים הפופולארים ביותר בשימוש קיימים פרקט עץ גרמני מסוג עץ מלא, רב שכבתי, תלת שכבתי, ופרקט למינציה. לכל פרקט יתרונות וחסרונות ולכן מומלץ לבחור את הפרקט שיתאים לצרכים, ולא פחות חשוב שהמחיר שלו יהיה במסגרת התקציב שהוגדר .

פרקט עשוי עץ מלא

עץ מלא קרוי גם פרקט גושני, והוא מאפשר יצירת מראה יוקרתי ואסתטי. מוצר זה בנוי מכנה קורות של עץ אשר עשויות מעצים עמידים ואיכותים. לרוב יעשה שימוש בלוחות מעץ אירוקו, איפאה, סידר, ג'טובה וקומרו. רוב הפרקט עץ גרמני מסוג פרקט עץ מלא כוללים לוחות עץ בטווח המידות של עובי 10 מילימטר ועד 21 מילימטר, רוחב של 9 סנטימטר ועד 18 סנטימטר ואורך המגיע עד 220 סנטימטר.  התקנת פרקט עץ נעשית בשיטה של הכנסת לוח עץ אחד לצד לוח עץ נוסף, עד להשלמת הפרקט. התקנת פרקט זה מעט מורכבת ולכן מומלץ להיעזר בגורם מקצועי. שלב ההתקנה מבוצע באמצעות הדבקה או על ידי שימוש במסמרים, על תשתית של לוח עץ אחיד. בתום ההתקנה ניתן להותיר את הפרקט במראה טבעי או לצבוע אותו בשכבה של לכה או וורניש בכדי ליצור גימור.

יתרונות וחסרונות

פרקט עץ גרמני אשר מיוצרים מ עץ מלא מספקים מראה יפה ויוקרתי. לחומר זה טקסטורה טבעית, חמימה והוא חזק ועמיד במיוחד. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקט עץ גרמני אחרים: החיסרון הראשון והמרכזי הוא בנחירו הגבוה. התקנתו מורכבת מזו הכרוכה בהתקנת פרקט מסוג אחר. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש והוא עשוי לשנות את הגוון שלו, הפרקט אינו עמיד במים, ולכן מומלץ לנקותו באמצעות טאטוא ותוך שימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

מהו פרקט שכבתי

פרקט המורכב מעץ שכבתי עשוי מכמה שכבות של עץ (פרקט תחת שכבתי או פרקט רב שכבתי), אשר חלקן איכותיות יותר וחלקן פחות, ומסיבה זו המחיר שלו יהיה יותר זול מהמחיר של פרקט עץ מלא מרבית פרקט עץ גרמני אלו מיוצרים מעץ אלון, בוק, דובדבן או וונגה. לעיתים מוצר זה מיוצר מכמה שכבות של עץ ומנסורת דחוסה. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. ברוב המקרים שכבת הפרקט העליונה היא העמידה ביותר. יתר השכבות מיוצרות מעץ לבנה, אורן או צפצפה. פרקטים מסויימים מיוצרים מסוגי עץ שונים לבקשת הלקוח

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

מחירו של פרקט שכבתי זול משמעותית ממחיר עץ מלא, והוא לא פחות מרשים ביופיו. קל מאוד להתקין את הפרקט. עמידותו גבוהה במיוחד. אפשר לקנות פרקט דק במיוחד. התקנתו אינה דורשת התקנה מקדימה של תשתית עץ. לפרקט זה גם כמה חסרונות שחשוב להיות מודעים אליהם: מכיוון ששכבתו העליונה עשויה עץ מלא, גם פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש ועשוי להינזק באם תבוצע עליו הזזה של רהיטים. פרט זה זול מפרקט עץ מלא אך עולה יותר מפרקט מסוג למינציה.

מהו פרקט למינציה

פתרון מצויין עבור מי שרוצה ליהנות מכל היתרונות של פרקט מבלי להיכנס להוצאות כבדות הוא התקנת פרקט עץ גרמני מסוג למינציה. פרקט זה מהווה חלופה יעילה וזולה ולכן רבים הם האנשים אשר מעדיפים אותו על פני כל פרקט אחר. פרקט למינציה מיוצר באופן תעשייתי והוא כולל כמה סוגים של חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט מהסוג הזה כולל גם שכבת הגנה – ציפוי ניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להאריך ימים

פרקט למינציה – יתרונות אל מול חסרונות

פרקט למינציה הוא הזול מבין סוגי הפרקטים. כמו כן טכניקת ההתקנה של פרקט זה מהירה וקלה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקטים מסוגים אחרים. השכבה העליונה שלו מזכירה במראה שלה טקסטורה של עץ, ולכן גם שימוש בפרקט מסוג זה יכול להביא ליצירת מראה מרשים. תחזוקת פרקט זה קלה ואינה דורשת שימוש בחומרים מיוחדים. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.אין מניעה להעביר פרקט זה ממקום למקום במידת הצורך. מראה של פרקט למינציה נשאר בדרך כלל זהה לאורך זמן רב ואינו מושפע מתזוזות רהיטים או חשיפה לשמש. לצד היתרונות חשוב לציין כי פרקט למינציה נחשב פחות איכותי מסוגי הפרקט האחרים, והוא רגיש במיוחד לנוזלים וללחות.

מדריך לבחירת פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • האם הפרקט מיועד להתקנה בכל החלל הפרטי או העסקי או רק בחלק ממנו
  • מה נדרש לצורך תחזוקת הפרקט
  • כיצד מנקים את הפרקט
  • באיזה צבע או גוון של פרקט אתה מעוניין?

דילוג לתוכן