פרקט עץ מייפל

מראה של דירת מגורים, בית פרטי או משרד מושפע רבות מהאופן שבו הרצפה נראית. אחד הפתרונות היעילים, היפים והמעוצבים ביותר בהם נעשה שימוש כיום לצורך השבחת מראה בתים, דירות ומשרדים הוא על ידי התקנה של פרקט. בעזרת פרקט תוכלו ליצור בביתכם או בעסק שלכם תחושה חמימה ומראה יוקרתי

פרקט עץ מייפל מסוגים שונים

בחלוף השנים האחרונות חלה האצה בהתפתחות תחום הפרקט עץ מייפל, וכיום יכול כל מי שרוצה בכך לקנות ולהתקין פרקט שיענה באופן מושלם על הצרכים. בין המוצרים הפופולארים ביותר בשימוש קיימים פרקט עץ מייפל מסוג עץ מלא, רב שכבתי, תלת שכבתי, ופרקט למינציה. לכל אחד מהסוגים כמה יתרונות וכמה חסרונות ולכן כדאי לבחור פרקט שיהלום בצורה מקסימאלית את הצרכים, וחשוב לא פחות שעלותו תהיה במסגרת התקציב המצוי בידכם .

פרקט מעץ מלא

עץ מלא קרוי גם פרקט גושני, והוא מעניק מראה יוקרתי ואסתטי. פרקט זה בנוי מכנה קורות של עץ אשר עשויות מעצים עמידים ואיכותים. ברוב המקרים יעשה שימוש בלוחות מעץ אירוקו, איפאה, סידר, ג'טובה וקומרו. רוב הפרקט עץ מייפל מסוג זה כוללים לוחות עץ בטווח המידות של עובי 10 מילימטר ועד 21 מילימטר, רוחב של 9 סנטימטר ועד 18 סנטימטר ואורך המגיע עד 220 סנטימטר.  התקנת פרקט עץ נעשית בשיטה של הכנסת לוח עץ אחד לצד לוח עץ נוסף, עד להשלמת הפרקט. התקנת פרקט זה מעט מורכבת ולכן מומלץ להיעזר בגורם מקצועי. את ההתקנה מבצעים באמצעות שימוש במסמרים או הדבקה, על תשתית של לוח עץ אחיד. בתום ההתקנה ניתן להשאיר את הפרקט כמו שהוא או לצבוע אותו בשכבה של וורניש או לכה ליצירת גימור.

שיקולים בבחירת פרקט עץ מלא

פרקט עץ מייפל אשר בנויים מ עץ מלא מספקים מראה יוקרתי במיוחד. לחומר זה טקסטורה טבעית, חמימה והוא עמיד וחזק במיוחד. לצד היתרונות יש לשימוש בפרקט מסוג זה כמה חסרונות בהשוואה לסוגי פרקט עץ מייפל אחרים: מחירו יחסית גבוה. ההתקנה שלו מורכבת מזו הכרוכה בהתקנת פרקט מסוג אחר. פרקט זה רגיש לחשיפה לשמש דבר אשר עשוי לגרום לו לשינוי גוון, פרקט עץ מלא אינו עמיד במים, ולכן יש לנקותו באמצעות מטאטא ושימוש בסמרטוט שאינו כולל כמות גדולה של נוזלים.

פרקט שכבתי

פרקט אשר עשוי עץ שכבתי עשוי מכמה וכמה שכבות של עץ (רב שכבתי או תלת שכבתי), אשר שונות זו מזו ברמת האיכות שלהן, ולכן המחיר שלו יהיה זול מזה של פרקט עץ מלא לרוב פרקט עץ מייפל אלו מיוצרים מעץ וונגה, דובדבן, בוק או עץ אלון. לפעמים פרקט זה מיוצר באופן הכולל בו שכבת עץ מלא ושכבות של עץ למינציה – המורכבות מנסורת דחוסה. פרקט תלת שכבתי כולל שלוש שכבות לעומת פרקט רב שכבתי אשר יכול לכלול גם חמש שכבות. לרוב השכבה העליונה של הפרקט היא העמידה ביותר. השכבות התחתונות מיוצרות מעץ אורן, לבנה וצפצפה. יש ספקי פרקט עץ מייפל אשר יוצרים את הפרקט בהתאמה לסוג העץ אשר נדרש על פי הלקוח.

פרקט עץ שכבתי יתרונות אל מול חסרונות

פרקט שכבתי לעולם יהיה זול יותר מפרקט עץ מלא, אך בזכות שכבתו העליונה הוא יכול להיראות לא פחות מרשים. קל מאוד להתקין את הפרקט. פרקט זה עמיד ויכול לשמש אתכם לזמן ממושך. אפשר לקנות פרקט דק במיוחד. בכדי להתקין פרט עץ שכבתי אין צורך ליצור שכבת תשתית עץ תחתונה. לפרקט זה גם כמה חסרונות: הזזה של רהיטים או חשיפה ממושכת לשמש עלולים ליצור פגמים בפרקט. פרט זה זול מפרקט עץ מלא אך עולה יותר מפרקט מסוג למינציה.

פרקט למינציה

בשנים האחרונות נפוץ השימוש בפרקט למינציה לאור יתרונותיו הרבים. מוצר זה נחשב להיות אלטרנטיבה זולה ויעילה ולפיכך רבים מעדיפים אותו על פני כל פרקט אחר. פרקט למינציה מיוצר בצורה תעשייתית והוא כולל כמה חומרים, שכבת סיבי עץ, שכבת עץ וציפוי. פרקט למינציה כולל גם ציפוי מניילון, אשר שומר על הפרקט ומאפשר לו להיות עמיד לתקופה ארוכה

פרקט עשוי למינציה – יתרונות וחסרונות

פרקט למינציה הוא הזול מבין סוגי הפרקטים. יתרה מכך שיטת ההתקנה שלו קלה ופשוטה בצורה משמעותית בהשוואה לפרקטים מסוגים אחרים. השכבה העליונה שלו מזכירה במראה שלה טקסטורה של עץ, ולכן גם שימוש בפרקט מסוג זה יכול להביא ליצירת מראה מרשים. עלות התחזוקה של פרקט למינציה זולה במיוחד, קל ונוח מאוד לנקות אותו. ניתן לרכוש דגמים שונים ודוגמאות של פרקט למינציה. במידה ויש צורך בתיקונו ניתן בקלות להחליף בו לוחות.אין מניעה להעביר פרקט זה מנכס אחד לאחר על פי הצורך. פרקט זה עמיד ואינו נשרט עם תזוזת רהיטים. מבחינת החסרונות, יש לציין כי זהו פרקט פחות איכותי וקיימת בו רגישות לרטיבות.

כיצד לבחור פרקט

יש כמה נושאים אשר מומלץ לבחון לפני שניגשים לבחירה של פרקט

  • היכן בכוונתך להתקין את הפרקט? האם בכל שטח הבית או המשרד או במקום ספציפי?
  • איזו רמת תחזוקה דורש הפרקט?
  • כיצד מנקים את הפרקט
  • באיזה צבע או גוון של פרקט אתה מעוניין?

דילוג לתוכן